بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 60269
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 11 خرداد 99 8:07 ب.ظ

ماسه‌ها هویت ساحل هستند/گردشگری دریایی توسعه یابد

ثلاث-فرماندارشهرستان کنگان گفت:از برداشت ماسه‌ها در ساحل جلوگیری و با متخلفان با جدیت برخورد شود و این امر مهم در دستور کار ادارات متولی باشد.


سیدعلی پاک‌نژاد فرماندارشهرستان کنگان در جلسه ستاد ساماندهی سواحل شهرستان گفت:سواحل شهرستان کنگان یک نعمت خدادای است که باید از وجود این نعمت نهایت استفاده و بهره را ببریم.

فرماندار شهرستان کنگان افزود:استفاده از سرمایه گذاران بخش خصوصی و داشتن‌ طرح‌های مختلف برای ساحل در ایجاد اشتغال و رونق گردشگری شهرستان موثر است.

نماینده عالی دولت در شهرستان کنگان بیان کرد:برای ایجاد شغل و استفاده از سرمایه گذاران بخش خصوصی نیاز به اعتبارات دولتی ندارد و همچنین ارائه خدمات به گردشگران می‌تواند در حفظ ساحل موثر باشد.

وی ادامه داد:ساحل کنگان یکی از نقاطی است که در اوقات فراغت بسیار شلوغ می‌شود و نگاه ما بر این است که نیازهای این افراد را تامین کنیم و از تمامی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان نهایت استفاده را ببریم.

رئیس شورای اداری شهرستان کنگان با اشاره به اینکه گردشگری دریایی در روستاها و شهرها زمینه توسعه پایدار است بیان کرد:اگر توسعه پایدار در شهرستان داشته باشیم میتوانیم در حوزه گردشگری شهرستان به خوبی گام برداریم.

پاک‌نژاد گفت:از برداشت ماسه‌ها در ساحل جلوگیری و با متخلفان با جدیت برخورد شود و این امر مهم در دستور کار ادارات متولی باشد.

وی ادامه داد:طرح ساماندهی سواحل شهرستان تدوین شود و کمیته‌ای از دستگاه های مربوطه تشکیل شود ، تا در ساماندهی سواحل بتوانیم خوب عمل کنیم.

این مقام مسول گفت:دوره‌های آموزشی نجات غریق در دستور کار اداره ورزش و جوانان شهرستان باشد و دستگاه‌های دیگر نیز با این اداره هماهنگی و همکاری لازم جهت برگزاری این دور‌ه‌ها را داشته باشند.

وی عنوان کرد:اداره بهداشت و درمان شهرستان نسبت به نمونه گیری از آب دریا به صورت مرتب اقدام کند چون نیاز است آب دریا دقیق پایش شود و محیط زیست در این امر نیز همکاری لازم داشته باشد.

فرماندارکنگان گفت:شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در حفظ حریم ۶۰ متری دریا همت بگمارند و به این امر مهم بیشتر از این اهتمام بورزند و حریم دریا باید به خوبی حفظ شود

سیدعلی پاک‌نژاد افزود:میراث فرهنگی در جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در بحث ساحل تلاش کند تا بتوانیم از ظرفیت‌های ساحل به خوبی استفاده کنیم.

فرماندار شهرستان کنگان گفت:جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در نقاط ساحلی و ایجاد طرح های شناگاهی موجب ایجاد شغل بدون نیاز به اعتبارات دولتی و ارائه خدمات به گردشگران و جلوگیری از آسیب به محیط زیست جایگاه ساحل باید در صنعت گرشگری شهرستان مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی و اجتماعی در سواحل می بایست جذاب و تامین کننده نیازهای گرشگران باشد عنوان کرد:استفاده از ظرفیت های بالقوه گردشگران مه با برنامه ریزی می توان به اهداف در حوزه های اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی دست یافت و با هدایت درست سواحل دریا یکی از مراکز تجمع جمعیت انسانی است.

وی گفت:جایگاه سواحل شهرستان باید در صنعت گرشگری مشخص شود و همچنین سواحل شهرستان با نگاه توسعه گردشگری ساماندهی شوند.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن