بروز شده در : یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 ساعت 11:12 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 60194
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 3 خرداد 99 1:12 ق.ظ

علی هوشیار رئیس شورای شهر بنک

جا نمایی نامناسب شهرک صنعتی بنک، مانع اصلی توسعه این شهر است ع

ثلاث-رئیس شورای شهربنک گفت:جا نمایی نامناسب شهرک صنعتی بنک، مانع اصلی توسعه این شهر است.


علی هوشیار رئیس شورای شهر بنک در گفت و گو با هفته نامه ثلاث جنوب اظهار کرد: شهرستان کنگان به عنوان قطب اقتصادی ایران، میزبان فعالیت های مرتبط با استخراج و فرآورده های نفت و گاز و شرکت ها وابسته می باشد و این تحولات عظیم منطقه ای، تاثیر خود را در بافت اجتماعی و اقتصادی به ویژه حرکت جمعیتی گذاشته و خواهد گذاشت.

در همین راستا شهر بنک با توجه به پیوسته بودن با بندر کنگان و نظر به نظام فعالیت منطقه ای در خصوص برنامه ریزی سهم سکونت در نقاط شهری و در بخش خدمات به دلیل ازدحام بیش از حد جمعیت و سرازیر شدن جمعیت شهر کنگان به سمت بنک، توسعه شهر بنک به دلایل ذیل عملاً امکان پذیر نمی باشد.

شهر بنک از سمت شمال به حریم شهرستان دیر، از سمت شمال شرق به شهرک صنعتی قدیم، از سمت شمال غرب به سد لودر و پست ۴۰۰ کیلو وات و چندین شبکه فشار قوی و بزرگراه کنگان – بوشهر و از سمت جنوب به محدوده قانونی بندر کنگان محدود می شود.

لذا تنها راه توسعه شهر بنک از سمت غرب به سمت ساحل خلیج فارس می باشد که متاسفانه این اراضی جهت احداث شهرک صنعتی با مساحتی بالغ بر ۲۵۰ هکتار در بهترین موقعیت در حال واگذاری می باشد.

از اینرو با توجه به پیگیری های مکرر مجموعه شورای اسلامی شهرداری بنک در دوره های گذشته و حال و خواسته به حق مردم شهر بنک که یکی از نگرانی های اصلی و به حق مردم شریف این شهر می باشد، تجدید نظر در جانمایی نامناسب و مانع اصلی توسعه شهر بنک، یعنی استقرار شهرک صنعتی در کنار ساحل زیبای خلیج فارس می باشد.

از آنجایی که در دولت تدبیر و امید با توجه به سیاست گذاری های مدیران ارشد استان در جهت توسعه صنعت توریستی و گردشگری، احداث پروژه بلوار وفاق با هزینه کرد میلیارد ها تومان اعتبار با هدف گردشگری استارت خورد. این پروژه از شهر کنگان شروع می شود و پس از عبور از ساحل بکر شهر بنک و بردستان تا بندر دیر می رسد.

اما اکنون این مکان جهت احداث صنایع مزاحم و آلاینده تعیین شده است که این می تواند یک فاجعه بزرگ برای شهرستان کنگان به خصوص شهر بنک باشد.

متاسفانه بی تفاوت بودن محیط زیست استان بوشهر نسبت به ظرفیت های زیست محیطی کم نظیر و عموما بکر مانند: تالاب، خور، جنگل دریایی حرا در این منطقه، واگذاری این محدوده از شهر بنک را قوت بیشتری بخشیده است.

با توجه به درخواست مجموعه شهرک های صنعتی جهت واگذاری، متاسفانه پارک ساحلی و محل احداث دهکده گردشگری شهر بنک که تنها مکان خدماتی برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان می باشد را غیر ممکن ساخته و حتی قسمتی از مجموعه موجود را اشغال می نماید.

لذا قبل از هر گونه تصمیم گیری در خصوص واگذاری اراضی آن محدوده از شهر بنک برای شهرک صنعتی، لازم است بررسی های مجدد، منطقی و اظهار نظر کارشناسان خبره و مرتبط همراه با ورود موثر محیط زیست استان به موضوع انجام شود و همچنین بررسی درخواست مجموعه شورا و شهرداری و دغدغه توسعه محدوده شهر در آینده و عدم فضا و مکان مناسب جهت اجرای دهکده گردشگری صورت پذیرد.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن