بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 56888
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 26 شهریور 98 1:18 ب.ظ

متخصص عفونی :

اواخر شهریور تا اوایل مهر، بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوانزاست

ثلاث- متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اواخر شهریور تا اوایل مهرماه بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوانزا است.

 

به گزارش ثلاث، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر فرهاد عباسی افزود: از آن‌جایی که واکسن آنفلوانزا به چهار هفته زمان نیاز دارد تا سطح ایمنی بدن را بالا ببرد از این رو نیاز است که پیش از شروع فصل سرما واکسن تزریق شود.
وی تصریح کرد: آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است که گلو، بینی و ریه را درگیر کرده و از آنجایی که این ویروس نسبت به سرما مقاوم است در فصول سرد سال منجر به ایجاد بیماری می‌شود.
متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان داشت: با توجه به اینکه بیماری آنفلوانزا سرعت انتشار بالایی دارد از این رو افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند نباید در مکان‌های عمومی رفت و آمد کنند زیرا می‌توانند تعداد زیادی از افراد جامعه را مبتلا نمایند.
دکتر عباسی اظهار داشت: نیازی نیست تمامی افراد این واکسن را تزریق کنند، تنها برای گروه‌های خاص مانند کودکان، سالمندان (افراد بالای ۶۵ سال) و افرادی که دارای بیماری‌های نقص ایمنی هستند ضروری است ولی هر فرد در صورت تمایل می‌تواند واکسن انفلوانزا را تزریق کند.
وی یادآور شد: تفاوت بیماری سرماخوردگی و آنفلوانزا برای بسیاری از افراد غیرقابل تشخیص است در صورتی که آنفلوانزا علائمی شدیدتر از سرماخوردگی داشته و با تب، سردرد و درد بدن همراه است.
متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: احساس خشکی یا زخم درگلو، بی‌اشتهایی، خستگی و سرفه خشک از دیگر علائم این بیماری است.
دکتر عباسی بیان داشت: با استراحت در منزل، نوشیدن مایعات گرم فراوان و داروهای مسکن مانند استامینوفن بیماری به راحتی قابل درمان بوده و پس از حدود یک هفته، بیمار بهبودی خود را باز خواهد یافت. در موارد نادر عوارض آنفلوانزا مانند درگیری ریوی یا علائم عصبی ممکن است اتفاق افتد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن