بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 60581
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 31 خرداد 99 10:18 ب.ظ

مدیرکل دفتر امور زنان استانداری بوشهر:

مسیر ارتقای وضعیت زنان و نهاد خانواده در استان بوشهر هموار می‌شود

ثلاث-مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری بوشهر گفت: مسیر ارتقا وضعیت زنان و نهاد مقدس خانواده در استان بوشهر با تصویب و ابلاغ نقشه راهی راهبردی و عملیاتی مقدور و میسر می‌شود.

مریم آذرشب ظهر شنبه در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر اظهار داشت: همه توان و تلاش خود را در روند تدوین سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده استان بوشهر به کار بستیم.

وی افزود: تلاش داریم که با استفاده از ظرفیت‌های علمی و تخصصی استان و بهره گیری حداکثری از مشارکت جامعه مدنی و توان سازمان‌های مردم نهاد-سمن‌ها در تعامل با دستگاه‌های اجرایی و کارگزاران دولت بتوانیم با تشکیل پنل‌های نخبگان و خبرگان در سطح شهرستان‌های دهگانه استان به اهداف مورد نظر برسیم.

آذرشب اضافه کرد: امیدواریم با ترسیم و توصیف وضعیت زنان و خانواده بر اساس شاخص‌ها و سنجه های جمعیتی، مشارکت سیاسی زنان، مشارکت مدنی-اجتماعی زنان، ورزش و اوقات فراغت، بهداشت و سلامت، سواد و تحصیلات، ازدواج و طلاق، مسائل و آسیب‌های اجتماعی، رفاه اجتماعی و کار و فعالیت اقتصادی نیروی انسانی این امکان را فراهم آوریم تا با ارزیابی وضع موجود و مقایسه داده به شناسایی و اولویت بندی مسائل استان برسیم و بتوانیم با تجزیه و تحلیل مسائل احصاء شده و تدوین نتایج مورد انتظار در تحقق عدالت جنسیتی و در گستردگی بیشتر تحقق عدالت اجتماعی گام برداریم و به رضایتمندی و خرسندی اجتماعی و افزایش اعتماد و اعتبار اجتماعی در سطح استان دست یابیم.

وی تأکید کرد: در تدوین سند، تیم راهبری پروژه متعهدانه بر حفظ ویژگی مکان محور، نتیجه محور، ذی نفع محور و جامعه محور بودن سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده‌ی استان در برش شهرستانی اهتمام و اصرار داشته است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری بوشهر اضافه کرد: در فرآیند تدوین سند بالاخص در دسترسی به اطلاعات و داده‌های آماری کارآمد، تیم راهبری سند و تیم مجری با مشکلات قابل ملاحظه‌ای مواجه بوده است.

وی گفت: خلاء های شدید اطلاعاتی، مخدوش بودن اطلاعات، تعدد متولیان و عدم یکپارچگی داده‌ای، عدم دسترسی برخط و آنلاین به اطلاعات مورد نیاز و بطور ویژه با توجه به لزوم رعایت اصل مکان محور بودن پروژه، عدم دسترسی به اطلاعات آماری به تفکیک جنس در داده‌های شهرستانی مسیر تنظیم سند را با کندی در مرحله شناسایی وضع موجود در استان مواجه کرد.

آذرشب خاطرنشان کرد: با نظر تیم راهبری سند تمامی موارد خلاءهای اطلاعاتی با عناوین پیشنهادی برای پژوهش و تحقیق در ضمیمه ی سند برای محققین و پژوهشگران علاقمند و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی ارائه گردیده است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری بوشهر در راستای ایجاد زمینه رصد و پایش شاخص‌های عدالت جنسیتی و پیمایش میزان تحقق اهداف عملیاتی سند بر اهتمام مجموعه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بر ضرورت تسریع در راه اندازی و بهره برداری از سامانه‌ی الکترونیکی ۱۰۱ سامانه‌ی رصد و پایش سنجه های عدالت جنسیتی به عنوان یک زیرساخت کلیدی و تسهیل کننده و تسریع کننده فرآیند دیده بانی در سطح ملی و استانی تأکید کرد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن