بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 61521
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 16 شهریور 99 2:28 ق.ظ

۳۵۰ هزار نفر در مراکز علمی کاربردی پذیرش می‌شوند

ثلاث-رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ظرفیت پذیرش در سال تحصیلی جدید در مراکز علمی کاربردی کشور را ۳۵۰ هزار نفر عنوان کرد.


محمدحسین امید بعداز ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: نزدیک به ۵۰۰ مرکز جامع علمی کاربردی در سطح بندی امسال مشارکت داشتند و ارزیابی انها کار ساده‌ای نبود و به همین منظور سامانه‌ای طراحی شده تا از این طریق سطح بندی مراکز انجام شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از افتتاح دو مرکز جدید علمی کاربردی جدید در استان بوشهر خبر داد و گفت: با افتتاح این دو مرکز تعداد مراکز علمی کاربردی در استان بوشهر به ۱۶ مرکز می‌رسد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان بوشهر گفت: در دو بخش علوم مرتبط دریایی و ذخایر عظیم آن و نیز بخش کشاورزی انتظار توسعه در استان بوشهر وجود دارد.

امید با بیان اینکه رشته‌های علمی کاربردی شغل محور هستند افزود: با توجه به نامگذاری سال به نام جهش تولید اولین پشتوانه جهش تولید نیروی ماهر است و از قبل آن تولید پایدار هم می‌تواند رقم بخورد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ایجاد رشته موسیقی را یکی از تقاضاها در استان عنوان کرد و بیان داشت: موافقت کلی آن انجام گرفته و احتمالا در آینده نزدیک این رشته نیز ایجاد می‌شود.

وی گفتمان سازی و ترویج آموزش‌های مهارتی را یکی نسخه‌های مداوای مشکلات کشور دانست و بیان داشت: برای تحقق این گفتمان رسانه‌ها نقش مهمی دارند و در این اوضاع بیکاری جوانان می‌توانند با داشتن مهارت وارد کار شوند.

امید با بیان اینکه از مجموع ۶۳۰ مرکز این دانشگاه ۱۷۰ واحد آن از مرکز نوآوری برخوردار شدند افزود: مراکز نوآوری کار جذب دانشجویان نخبه و خلاق و هدایت آنها به سمت کسب و کارهای کوچک عهده‏‎دار است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ظرفیت پذیرش در سال تحصیلی جدید در مراکز علمی کاربردی کشور را ۳۵۰ هزار نفر عنوان کرد و بیان داشت: این تعداد افراد در ۸۷۰ کد رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی در ۵۰۰ مرکز پذیرش می شوند.

امید گفت: براساس ارزیابی‏ های صورت گرفته ۷۵ درصد دانش آموختگان دانشگاه‏های علمی کاربردی شاغل شدند و اشتغال ۴۰ درصد از دانش آموختگان نیز در رشته ‌های تحصیلی دانشجویان در دانشگاه رقم خورده است./فارس

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن