بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 63705
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 24 بهمن 99 1:11 ق.ظ

آینده نگری مسئولین شهرستان کنگان کم رنگ است؛

مسئولین شهرستان برای اشتغال جوانان کنگانی در هتل ۵ ستاره چه اقدام اساسی انجام داده اند؟

اختصاصی ثلاث- اشتغال و فرصت های گردشگری به عنوان اصلی ترین هدف این نوشتار است که خطاب به مسئولین شهرستان و مدیران هتل می باشد.

 

 

دکتر علی‌اصغر مونسان  وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  که به بوشهر سفر کرده بود هتل پنج ستاره پترو‌جم کنگان را افتتاح کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با افتتاح این پروژه گفت: «این هتل یکی از بزرگ‌ترین هتل‌های کشور است و خوشحالیم که دولت تدبیر و امید به وعده خود برای ساخت هتل پنج ستاره در بوشهر عمل کرد.»

او افزود: «همچنین یک هتل پنج ستاره دیگر هم در استان بوشهر در حال ساخت است و کار ساخت یک هتل ۴ستاره هم در این استان با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی فعال است.»

هتل پتروجم‌کنگان با اعتباری بالغ بر ۱۸۰۰میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید که با راه‌اندازی این پروژه زمینه اشتغال برای ۸۶ نفر فراهم شده است.

این هتل با مساحت ۲۹ هزار مترمربع، دارای ۳۶۰ اتاق و هزار تخت اقامتی است.

شهرستان کنگان یکی از بنادر جنوبی استان است که با احداث این مرکز اقامتی در کنار ساحل و توسعه زیرساخت گردشگری در این شهرستان، شاهد کیفیت‌بخشی مطلوب برای ارائه خدمات به گردشگران خواهیم بود و همچنین در کنار صنعت نفت و گاز، رونق گردشگری هم در این شهرستان بیشتر خواهد شد و به رونق اقتصاد و اشتغال‌زایی کنگان کمک خواهد کرد.

 

***

اختصاصی ثلاث: در خصوص این اتفاق بزرگ و ارزشمند باید به سرمایه گذاران بخش خصوصی خدا قوت گفت. واقعا در این شرایط نابسامان اقتصادی و همچنین تورم شدید و عدم ثبات قیمت ها، کار بزرگی بود که شرکت پترو جم کنگان آن را انجام داد. این هتل می توانست حداقل یک و نیم سال قبل نیز  افتتاح شود اما شرایط بد اقتصادی موجب شد تا سرمایه گذاران این هتل نیز با تاخیر، این پروژه را به مرز افتتاح برسانند. شاید در این شرایط اقتصادی نابسامان، کمتر سرمایه گذاری چنین ریسکی را برای میلیاردها تومان پول خود انجام دهد اما ما این کار بزرگ را به فال نیک می گیریم و از سرمایه گذاران این پروژه کم نظیر در استان، قدردانی می کنیم.

قطعا این هتل ۵ ستاره می تواند زیر ساخت اصلی جذب گردشگران و توریست داخلی و خارجی را فراهم کند. با علم به این موضوع که صنعت گردشگری در جهان به صنعت درآمدزا و پول ساز تبدیل شده است، استان بوشهر و خصوصا جنوب استان نیز با وجود ظرفیت های بی مانندی که دارند ، می توانند از این موضوع مغفول مانده در استان، استفاده حداکثری را ببرند. این موضوع هم در رونق اقتصادی تاثیرگذار است و هم موجب اشتغالزایی می شود.

با توجه به جام جهانی فوتبال  ۲۰۲۲ قطر، می توان از این هتل به عنوان یکی از زیرساخت های مهم اقامتی برای توریست های این رخداد بزرگ نیز استفاده کرد و قطعا مدیران هتل پتروجم کنگان نیم نگاهی به این مسئله بسیار مهم دارند. چنانچه در کنار این هتل، اتوبوس دریایی خط کنگان- قطر نیز راه اندازی شود، قطعا شهرستان کنگان و شهرستان های اطراف در ایام برگزاری جام جهانی فوتبال، مملو از توریست های خارجی خواهد شد. این فرصتی است که در حوزه های دیگر نیز ظرفیت هایمان را به منصه ظهور بذاریم، صنایع دستی، کار با چوب و چرم و شیشه و صدف و غیره، بخش کوچکی از ظرفیت جوانان و علاقه مندان این منطقه است.

اما چند نکته به دور از غرض ورزی…

 

نام هتل

در نوشتار راجع به جانمایی هتل ورود نمیکنیم .

در ابتدا نام این هتل ۵ ستاره » هتل پترو جم « بود. حدودا دو سال قبل که این مسئله برای اهالی کنگان مشخص شد، برخی از رسانه ها نسبت به این مسئله واکنش نشان داده و از فرمانداری و شورای اسلامی شهر خواستار ورود به این ماجرا شدند[ تا پیش از این هیچ واکنش یا حرکت موثری از سمت مسئولین شهر و شهرستان راجع به این موضوع اتفاق نیفتاده بود]. به هر حال هتل های بزرگ می توانند نام یک شهر را تا هزاران کیلومتر دورتر از دروازه های شهر، منتشر کنند و این یک تبلیغ و فرصت فوق العاده است. بخشی از مسافران این هتل بدون شک در آینده از کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای دور و نزدیک و اروپا خواهند بود و لذا اعتلای نام کنگان در کنار هتل ۵ ستاره برنامه ایست که مردم روی آن حساب کرده اند.

با رایزنی های فراوان، مدیران هتل پذیرفتند که نام هتل را به » هتل پتروجم کنگان« تغییر دهند. هر چند این نام نیز خاطر منتقدین را پر نمی کرد اما باز قابل قبول تر از قبل بود. البته در این میان توجیه برخی از مسئولین شهرستانی مثل همیشه جای بحث دارد که میگویند: نام این پروژه روی حرف اول و دوم نام مالک هتل گذاشته شده است و نمیشود کاری کرد.

باید به این مسئولین کوتاه بین گفت: شما که کار زیادی برای نام کنگان انجام نمی دهید، حداقل در این مورد نیز دفاع بی جهت نکنید و به ضرر شهرستان صحبت ننمایید. شما از این فرصت تبلیغی برای نام کنگان یا چیزی نمیدانید و بی سواد هستید یا عرقی روی نام شهرستان ندارید که در هر دو صورت، مردم نسبت به شما قضاوت منصفانه ای خواهند کرد.

اشتغال در هتل

نام هتل، هدف و انتظار اصلی این نوشتار نیست. اشتغال و فرصت های گردشگری به عنوان اصلی ترین هدف این نوشتار است. در بحث اشتغال که شاید مهمترین انتظار مردم از مدیران هتل پتروجم کنگان است ، ذکر چند نکته خالی از لطف نیست. جذب نیرو از خارج شهرستان و راه های دور، قطعا برای مدیران این هتل بسیار پر هزینه خواهد بود. هزینه هایی مانند: ایاب و ذهاب و اسکان و غذا و مصارف دیگر از جمله عواملی است که جذب نیرو از شهرستان کنگان را برای مدیران این هتل بسیار به صرفه تر و منطقی تر خواهد کرد. اما پر واضح است که جذب نیرو برای هتل های ۵ ستاره نیازمند آموزش و تحصیلات مرتبط با هتل داری است که به نظر نمی رسد در شهرستان کنگان تعداد زیادی نیرو مناسب با نیاز این هتل آموزش دیده باشند. از حدود سه، چهار  سال قبل که فرصت و زمان مناسب برای آموزش نیروهای بومی وجود داشت، متاسفانه مسئولین شهرستان تا به امروز هیچ اقدامی عملی برای برگزاری دوره های آموزشی نیروهای بومی نکردند.

 

سوال از مسئولین شهرستان…

سوال این است که  وظیفه مسئول دلسوز و آینده نگر دقیقا چیست؟ و چرا تا کنون هیچ اقدام عملی از سوی مسئولین شهرستان انجام نشده است؟

شاید بگویند که هنوز فرصت هست و هنوز این هتل به بهره برداری رسمی جهت پذیرش عموم نرسیده است. این نیز یک انتقاد دیگر است که چرا استاندار و فرماندار برای افتتاح این پروژه ای که هنوز آماده پذیرایی و ارائه خدمت به عموم نیست ، از طریق وزیر گردشگری به شکل رسمی بهره برداری کرده اند؟ مثلا اگر در نوروز افتتاح و بهره برداری رسمی انجام میگرفت، چه اتفاقی می افتاد؟  هر چند شنیده شده که مدیران این هتل قصد برگزاری یک دوره آموزشی مرتبط برای جوانان علاقه مند به کار در این هتل دارند. در زمینه های مانند: برق، آی تی، تاسیسات،  حسابداری، پذیرش و مدیریت داخلی و … جوانان این شهرستان توان کافی برای انجام کار دارند. اینکه مثلا مجموعه مسئولین مرتبط شهرستان به ریاست فرماندار می توانستند، دوره های اموزشی را از مدت ها قبل، چه از طریق فنی حرفه ای یا هر نهاد دیگری برگزار کنند و متاسفانه در این امر عاجز بوده اند، جای انتقاد سنگینی را از خودشان خالی گذاشتند که ما این جای خالی را با این نقد دلسوزانه پر خواهیم کرد. امید است این نقد و تلنگر مفید واقع شود و مسئولین، نیازهای مردم را با توجه به سرعت توسعه شهرستان و به شکل به روز پیگیر باشند.

 

مجددا از مالکین و تمام افرادی که شهرستان کنگان را برای یک سرمایه گذاری ارزشمند، امن و ان شاءالله پر سود انتخاب کرده اند، قدردانی می شود.

مردم شهرستان کنگان در طول ۲۰ سال گذشته ثابت کرده اند که میزبان شایسته ای برای مهمانان خود خصوصا صنایع نفت، گاز و پتروشیمی بوده اند و قطعا نسبت به هتل ۵ ستاره و مدیران ان نیز نگاه مردم مهربانانه و تعاملی خواهد بود.

 

**

خبرهای مرتبط با هتل ۵ ستاره پترو جم کنگان که در سایت خبری ثلاث درج شده است:

 

 

نخستین هتل پنج ستاره استان بوشهر در کنگان افتتاح شد

 

نخستین هتل پنج ستاره استان بوشهر در کنگان افتتاح شد

 

بزرگ ترین هتل پنج ستاره جنوب کشور تا سه ماه آینده در کنگان افتتاح می شود

 

بزرگ ترین هتل پنج ستاره جنوب کشور تا سه ماه آینده در کنگان افتتاح می شود

هتل ۵ ستاره در روستای برکه چوپان به ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسید

 

هتل ۵ ستاره در روستای برکه چوپان به ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسید

بکارگیری نیروهای بومی در هتل پنج ستاره کنگان

 

بکارگیری نیروهای بومی در هتل پنج ستاره کنگان

….

 

پیشرفت ۴۰ درصدی ساخت یکی از بزرگترین هتل‌های جنوب کشور در کنگان

پیشرفت ۴۰ درصدی ساخت یکی از بزرگترین هتل‌های جنوب کشور در کنگان

 

 

بزرگترین هتل جنوب استان در کنگان،همچنان در رویای تکمیل شدن

بزرگترین هتل جنوب استان در کنگان،همچنان در رویای تکمیل شدن

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن