بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 64159
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 22 اسفند 99 9:46 ب.ظ

دفاع تمام قد امام جمعه بندر سیراف از مردم در جلسه با نمایندگان شرکت های منطقه

ثلاث-جلسه ی دهیاری و شورای اسلامی بندر شیرینو با شرکت های همجوار با حضور حجت الاسلام عاشوری امام جمعه بخش سیراف پیرامون مسئولیت های اجتماعی شرکت ها نسبت به محیط پیرامونی برگزار شد.


امام جمعه بندر سیراف در این جلسه گفت: شرکت ها نسبت به جامعه و فضایی که در آن فعالیت می کنند باید احساس مسئولیت کرده و در این راستا تلاش هایی را انجام دهند؛مسئولیت های اجتماعی باید یکی از ارکان صنعت نفت ، گاز و پتروشیمی می باشد . انتظار می رود در حوزه مسئولیت های اجتماعی کارهای خوبی محقق شود و رضایت مردم منطقه فراهم شود.

وی افزود:انتظار می رود در جذب نیروی انسانی از افراد بومی استفاده شود ،همچنین رعایت الزامات زیست محیطی یکی دیگر از مسئولیت های اجتماعی درمنطقه هست؛شرکت ها ضمن رعایت الزمات زیست محیطی در جهت کاهش رفع آلایندگی خود اقدامات موثری انجام دهند.
حجت الاسلام عاشوری گفت : بعضی از پتروشیمی ها به عنوان صنعت سبز شناخته شده اند که امیدوارم تمام شرکت ها ی پتروشیمی در این راستا تصمیم جدی بگیرند.
وی در ادامه گفت:توجه به توسعه زیر ساخت های بندر شرینو در حوزه فرهنگی ، آموزشی ،ورزشی، ایجاد زمینه طرح های خود اشتغالی ، ساخت مسکن و تامین جهیزیه ی نیازمندان ،ساخت درمانگاه در بحث بهداشت و درمان و راههای روستایی باید در اولویت کار شرکتها باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عاشوری امام جمعه بندر سیراف بیان داشت: ما میزبان خیل عظیم صنایع نفت و گاز هستیم که نقش بسیار مهمی در حوزه تولید،درآمدزایی ،خلق ثروت و تولید خالص ملی دارد ولی از خدمات ارزشمند و قابل توجه صنعت بی بهره هستیم.

وی گفت: از این ظرفیت های عظیم چقدر سهم مردم منطقه هست!متاسفانه کسی جوابگوی مردم عزیز نیست؛ مردم میزبان شایسته ای برای صنعت بوده اند اما بجز آلایندگی و مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی چه چیزی نصیبشان شده است.
زمین های کشاورزی ما از بین رفته! حتی در بحث صیادی امروز صیادان زحمت کش ما باید مسافت طولانی طی کنند تاشاید بتوانند ماهی صید کنند؛ بخاطر همین صنایع موجود ماهی ها کوچ کرده اند.

امام جمعه بندر سیراف در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: خانواده ها از بیکاری جوانان خود رنج می برند و این بی انصافی در حق مردم است که در کنار این صنایع عظیم جوانان بیکار باشند .
مراکز درمانی و بهداشتی ما مشکلات متعددی دارند و باید خدمات ارزنده ای ارائه کنند ولی خبری نیست ما نیاز به یک بیمارستان تخصصی مجهز داریم ؛برای ما قابل قبول نیست که خدمات در خارج استان بوشهر صورت بگیرد در حالی که ما خودمان رنج می بریم! به خواسته های بحق و بجای مردم توجه کنید و اگر بیان می کنند توجه کرده اند ما می گوییم توجه شما خیلی ناچیز است .

امام جمعه بندر سیراف همچنین بیان داشت:ما مخالف صنایع نیستیم، ما در راستای امنیت منطقه تمام تلاش خودمان را کرده ایم ،مردم حافظ این منابع ملی هستند و می دانند این پروژها ملی هست و باید از آنها حفاظت کرد؛لذا صنعت حق مهمانی ادا کند ما که حق خود در باب میزبانی ادا کردیم ؛مردم عزیز شرینو خواستار یک درمانگاه مجهز و یک ورزشگاه چند منظوره بانوان هستند؛بندر شیرینو در باب فضای سبز مشکلاتی دارد. این را نیز باید عرض کنم سزاوار نیست دختران و پسران برای ادامه تحصیلات تکمیلی از شهر و دیار خود دور شوند با ساخت یک دبیرستان می شود این مشکل را حل کرد!
نکات مهم دیگر که امام جمعه بندر سیراف در این جلسه به آن اشاره کردند:
اجرای پروژه های نفت وگاز در یک منطقه علاوه بر مزایایی که در ابعاد منطقه ای، ملی و بین المللی داراست، معایبی نیز در ابعاد مختلف به همراه دارد.

در اغلب موارد، در امکان سنجی پروژه های نفت وگاز فقط مباحث فنی و اقتصادی موضوع موردتوجه قرار می گیرد و به تأثیرات زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی انجام پروژه، توجه چندانی نمی شود.

سالهاست دغدغه ی بنده اجرای پیوست فرهنگی و اجتماعی توسط شرکت ها در منطقه است.

مدیران عامل شرکت ها سال ۱۴۰۰ را سال عمل به پیوست فرهنگی و اجتماعی در محیط پیرامونی خود قرار دهند

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن