بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 66651
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 7 دی 00 8:17 ب.ظ

استخر سرپوشیده کنگان، مکانی مناسب برای ورزش های آبی

ثلاث- در مقایسه رشته های مختلف ورزشی هوازی به روشنی می بینیم که شنا، ورزشی مفید برای تقویت سیتم قلبی عروقی و دستگاه تنفس است.

 

 

عبدالله عبدالهی یکی از اعضای فعال شورای اسلامی شهر بنک در گفتگو با هفته نامه استانی ثلاث جنوب ضمن اشاره به این حدث نبوی »عَلِّمُوا أولادَکُم السِّباحَهَ و الرِّمایَهَ- به فرزندانتان شنا کردن و تیراندازى بیاموزید- » اظهار کرد: در بحث فواید و ضرورت  ورزش در زندگی ماشینی و کم تحرک امروز، شاید بشترین اتفاق نظر و توافق در بین کارشناسان و صاحبنظران حوزه سلامت باشد و همه میدانیم که خیلی از مراجعین مطب ها و درمانگاه ها اگر زمانی را صرف ورزش میکردند مجبور به نشستن در صف و راهرو های درمانگاه نمی شدند.

در مقایسه رشته های مختلف ورزشی هوازی به روشنی می بینیم که شنا، ورزشی مفید برای تقویت سیتم قلبی عروقی و دستگاه تنفس است و در عین حالی که به اندازه دویدن کالری سوزی دارد، هیچ فشاری را به استخوان بندی و مفاصل بدن وارد نمیکند و در همان حال و همزمان تقریبا تمام عضلات بدن را درگیر می کند و شاید این خصیصه ی  منحصر به فرد است که آن را برای هر سنی مناسب کرده است و هر شخص در هر دوره سنی که باشد می تواند از فواید آن بهرها ببرد.

شنا در کنگان و کلا شهرهای ساحلی ریشه در اعماق زمان و تاریخ دارد و ارتباط  تنگاتنگ  معاش و زندگی ساحل نشینان با دریا، شنا را جزئی از  زندگی روزمره ساحل نشینان کرده است و قبل از کم شدن ارتباط ارتزاق اکثریت مردم ساحل نشین با دریا، آموختن شنا را ضرورتی در حد ضرورت راه رفتن کرده بود. و شاید کمتر کسی ساکن شهری مانند کنگان بود و شنا را نمی دانست.

امروزه ورزش شنا در کنگان و پس از احداث و افتتاح استخر سرپوشیده کنگان مسیری تازه را تجربه میکند و هیئت شنای کنگان تا قبل از همه گیری ویروس کرونا یکی از هیئت های فعال شهرستان بود که ورزش شنا را به صورت حرفه ای و آماتور آموزش می داد و استعداد یابی و آموزش جوانان بصورت منظم و مستمر در تنها استخر سرپوشیده کنگان جریان داشت.

همه گیری ویروس کرونا، استخر کنگان و فعالیتهای شناگران گنگانی را مانند اکثر فعالیتهای ورزشی قریب به دو سال تعطیل کرد بطوری که خیلی از مربیان و شناگران را مجبور به تقبل خطرات و سختی های آموزش شنا در ساحل کرد تا مسیری که شروع کرده بودند را ادامه دهند و اینک پس از قریب به دو سال تعطیلی تنها استخر سر پوشیده شهر و بهبود وضعیت همه گیری ویروس کرونا این مکان دوباره آماده پذیرایی از علاقه مندان به این رشته مفید ورزشی کرده است و امید مربیان و متولیان شتای شهرستان را دوباره زنده کرده است.

امید است با استقبال مردم و مخصوصا قشر جوان و با برنامه ریزی و تلاش مربیان اکثرا بومی شهرستان، شاهد اوج دوباره این رشته در کنگان باشیم و ورزشکاران و شناگران کنگانی را بالای سکوهای قهرمانی استان و کشور ببینیم.

مجموعه ورزشهای آبی شهرستان شامل استخر، جکوزی، سونا خشک، سونا بخار و حوضچه آب سرد و… میباشد که فعالیت خود را طبق دستور العمل وزارت بهداشت از نیمه آذر ماه از سر گرفته است و افراد می توانند از این استخر مجهز استفاده کنند.

***

استخر سرپوشیده کنگان یک ظرفیت کم نظیر برای ورزش های آبی در شهرستان است

 

عبدالرسول مقیمی مدیر استخر شهدای خلیج فارس کنگان در گفتگو با هفته نامه استانی ثلاث جنوب با اشاره به این حدیث پیامبر(ص) اظهار کرد: »به فرزندان خود شنا، اسب سواری و تیراندازی یاد دهید.«اضافه کرد با توجه به بندری بودن شهرستان خانوادها می بایست با آموزش شنا فرزندان خود را از غرق شدگی ایمن نمایند.

وی افزود: ورزش شنا همیشه یکی از مفرح ترین رشته های ورزشی بوده که مورد استقبال عموم مردم می باشد لذا با توجه به آمار تلفات غرق شدگی در کشور لزوم آشنایی هر چه بیشتر مردم با این فن مهم جهت جلوگیری از سوانح غرق شدگی بسیار با اهمیت بوده است. با این مقدمه به سراغ معرفی یکی از مجموعه های آبی شهرستان کنگان می‌رویم.

مقیمی ادامه داد: استخر سرپوشیده شهدای خلیج فارس کنگان تنها مجوعه آبی فعال شهرستان کنگان با ابعاد ۱۵*۲۵  با عمق متوسط ۲.۵ متر میباشد .

مدیر استخر شهدای خلیج فارس کنگان گفت: این مجموعه که شامل استخر، جکوزی، سونا خشک، سونا بخار و حوضچه آب سرد میباشد از سال ۹۳ فعالیت خود را شروع کرده است که متاسفانه به علت شیو بیماری کرونا به مدت دو سال غیر فعال بود که با توجه به آبی شدن‌ وضعیت شهرستان، فعالیت خود را از نیمه آذر ماه از سر گرفته است. البته طبق دستورالعمل وزارت بهداشت فقط افرادی را که هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند با ارائه کارت واکسن می توانند از این استخر مجهز[با ۵۰ درصد ظرفیت] استفاده نمایند.

اهم فعالیت های استخر شنا به شرح زیر می باشد:

– ارائه سانس های عمومی آزاد و اموزشی آقایان و بانوان  – ارائه سانس های اختصاصی  جهت شرکت های منطقه- برگزاری کلاسهای آموزشی شنا و نجات غریق-برگزاری کلاسهای غواصی با ارائه مدرک بین‌المللی – ایروبیک و آبدرمانی بانوان-برگزاری کلاسهای آموزشی قایقرانی و موج سواری.

مقیمی در پایان صحبت هایش درخواست همکاری آموزش و پرورش در بحث استفاده مدارس از استخر شنا و آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان و همچنین کشف استعدادها در این رشته ورزشی را مطرح کرد.  هفته نامه ثلاث جنوب با پیگیری این موضوع از طریق مدیریت آموزش و پرورش نتیجه را در شماره بعدی به اطلاع عموم مردم خواهد رساند.  / جهت کسب اطلاعات بیشتر. ۰۹۰۱۲۳۶۴۵۴۵ ./

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن