بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 69668
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 27 آبان 02 9:59 ق.ظ

برندی به نام «صانعی»/ پتروشیمی نوری باز هم رکورد تولید خود را شکست

ثلاث-  ‫ پتروشیمی نوری از بزرگترین آروماتیک سازهای دنیاست که بررسی عملکرد آن از جذابیت خاصی برخوردار بوده است. بر این اساس این بار به بررسی جزئیات عملکرد نیمسال ابتدایی سال مالی ۱۴۰۲ یکی از پر درآمدترین شرکتهای فرعی بورسی ایران میپردازیم.

 

‫ پتروشیمی نوری از بزرگترین آروماتیک سازهای دنیاست که بررسی عملکرد آن از جذابیت خاصی برخوردار بوده است. بر این اساس این بار به بررسی جزئیات عملکرد نیمسال ابتدایی سال مالی ۱۴۰۲ یکی از پر درآمدترین شرکتهای فرعی بورسی ایران میپردازیم.

– صدرنشینی نوری در فروش

این شرکت علی رغم رشد ۱۳ همتی نرخ خوراک در دوره مالی مورد گزارش توانست درآمدهای عملیاتی خود را با رشد ۸ هزار میلیارد تومانی (ناشی از افزایش صادرات برش سنگین) به ۲/۵۷ همت رسانده و کماکان در صدر پردرآمدترین شرکت های پتروشیمی کشور قرار گیرد.

-شکست رکورد طلایی تولید سال ۱۳۹۵

تولید نیمسال اول سال ۱۴۰۲ این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشدی ۱۵۵ هزارتنی به ۲٫۵۵۰٫۵۵۸ تن یا بعبارتی با بیش از ۶٪ افزایش همراه بود.  «مهمتر اینکه این شرکت پس از ۷ سال بلاخره توانست رکورد تولید تاریخی ۲٫۵۰۶٫۷۹۷ تنی نیم سال اول ۹۵ خود را بشکند»

– رشد تناژ فروش این شرکت در نیم سال اول ۱۴۰۲ در قیاس با مدت مشابه سال گذشته توانست حجم فروش خود را با رشد ۲۳۸ هزارتنی به ۲٫۳۹۰٫۰۴۶ تن افزایش دهد. شایان ذکر است که بیش از ۱۵۷ هزار تن از رشد فروش مذکور متعلق به برش سنگین می باشد.

– رشد سود خالص

این شرکت طی مدت مذکور توانست با مدیریت خوب بهای تولید، سود ناخالص خود را با ۵۲٪ افزایش به ۱۲ همت برساند.از طرفی این شرکت برای بازه مذکور سود خالص ۸/۸ همتی را گزارش داده که درقیاس با مدت مشابه سال قبل با ۱٫۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یا بعبارتی ۲۲٪ رشد همراه بوده است.

-طرح های توسعه ای

میزان پیشرفت فیزیکی طرح شیرین سازی برش سنگین این شرکت با رشد ۱۱ درصدی طی ۶ ماه گذشته به ۷۰٪ رسید. از طرفی تولید تجاری واحد آمونیاک پتروشیمی هنگام از امروز آغاز و پیش بینی می شود درآمد حاصل از فروش آمونیاک(پس از کسر بهای تولید) صرف تکمیل واحد اوره گردد.

– خرید اروند

پتروشیمی نوری اخیرا از محل گردش مالی بالای خود اقدام به خرید ترکیبی(نقد و اقساط) بلوک ۲۰ درصدی پتروشیمی اروند نمود. اروند از شرکت های ارزشمند بازار سرمایه و بنوعی بزرگترین تولیدکننده زنجیره PVC می باشد که هم اکنون خبرها از عزم سهامدار برای احداث فاز دوم این شرکت حکایت دارد.

– افتخار آفرینی نوری

کسب تندیس صادرکننده نمونه ملی، تندیس زرین جایزه بین المللی مدیریت دانشی KM4D ، انتخاب مهندس صانعی به عنوان مدیر برگزیده پدافند غیر عامل و مدیریت بحران در سطح وزارت نفت، راهیابی به جمع فینالیست های ۲۴-امین کنگره جهانی نفت ، کسب مقام دوم در آوردگاه بین المللی ICIS و…، از افتخاراتیست که پتروشیمی نوری طی مدت مذکور بدان دست یافته است./پایان

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن