بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 15791
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:پنجشنبه 31 اردیبهشت 94 2:41 ب.ظ

در پی احتمال سرایت سرخک به شهرستان کنگان

آماده باش بهداشت و درمان شهرستان کنگان برای جلوگیری و مقابله با سرخک/جای نگرانی نیست

اختصاصی ثلاث- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان گفت: به دلیل احتمال سرایت بیماری سرخک از شهرستان جم به شهرستان کنگان، آماده باش فوری در حوزه بهداشت و درمان اعلام شده است.

 

محمد بازیاری در خصوص موضوع انتشار سرخک به خبرنگار ثلاث گفت: به محض اطلاع از بروز اولین مورد بیماری سرخک در شهرستان جم  و به علت همجوار بودن با کنگان و عسلویه و همچنین با توجه به مراودات و رفت و آمد های مردم بین دو شهرستان احتمال سرایت این بیماری به مردم شهرستان دادیم و لذا اماده باش فوری در حوزه بهداشت و درمان اعلام گردید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان افزود: از جمله اقدامات انجام شده این است که در بیمارستان امام خمینی کنگان امادگی لازم جهت بستری و ایزوله کردن بیماران را به وجود اوردیم.

بازیاری اظهار داشت: کادر پرستاری و پزشکی در بیمارستان و مراکز بهداشتی درمانی را اموزش دادیم و حساسیت آنان را جهت برخورد با موارد مبتلا و گزارش دهی تلفنی و فوری بالا بردیم و اعلام کردیم هر موردی را که با علایم احتمالی مشکوک به سرخک تشخیص دادند، جهت اقدامات بعدی به مرکز بهداشت شهرستان و واحد مراقبت از بیماریها گزارش دهند.

رئیس بهداشت و درمان کنگان خاطرنشان کرد: کلیه پرسنل بیمارستان به عنوان اولین سطح تماس با بیمار مشکوک و مبتلا واکسن سرخک تزریق کردیم و وسایل پیشگیری مثل ماسک و غیره توزیع کردیم.

بازیاری ادامه داد: به همه مطب های پزشکان در بخش خصوصی و دولتی و مراکز، تراکت و اطلاعیه ارسال کردیم و امادگی انان را بالا برده ایم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر این شبکه امادگی لازم را در مورد مراقبت و پیشگیری از بیماری را دارد و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

رئیس بهداشت و درمان شهرستان کنگان عنوان کرد: از مردم فهیم شهرستان تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه علایم بیماری از قبیل تب ، ابریزش بینی و چشم و بثورات جلدی فورا به نزدیکترین مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستان و یا خانه های بهداشت مراجعه کنند.

 

 

نظرات

  1. مصطفی .ی says:

    خدا بداد مردم برسه

  2. شهروند says:

    ثلاث نظرات تودیع ومعارفه آقای محمدزاده چرا نزدید تو جیب کی جا ماند اینهمه نظر

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن