بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 50066
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 21 شهریور 97 2:17 ق.ظ

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان:

تأمین، حفظ و ارتقای سلامت با مشارکت سازمان‌یافته‌ مردم و همکاری بخش‌های مختلف مسیر می‌شود

ثلاث- معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان گفت: تأمین، حفظ و ارتقای سلامت با مشارکت جدی و سازمان‌یافته‌ مردم و همکاری بخش‌های مختلف مسیر می‌شود.

 

به گزارش ثلاث، فاطمه آهو خوش در جلسه هماهنگی شوراهای پیام‌گزاران، اندیشگاه سلامت و شورای پیام‌رسانان سلامت شهرستان کنگان افزود: آنان که در راه سلامت همگانی مردم قدم می‌گذراند در اندک زمانی به این نتیجه می‌رسند که پرداختن به همه‌ ابعاد سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی از هیچ تک نهاد، مانند وزارت بهداشت ساخته نیست و این کار جز با همکاری دیگر بخش‌های توسعه مسیر نمی‌شود.
وی تصریح کرد: تأمین، حفظ و ارتقای سلامت از وظایف حاکمیتی دولت‌هاست و رسیدن به این هدف‌ها جز با مشارکت جدی و سازمان‌یافته‌ی مردم و همکاری بخش‌های مختلف توسعه و رفاه اجتماعی میسر نمی‌شود.
فاطمه آهو خوش به ارکان این نظام‌نامه اشاره کرد و گفت: دبیرخانه سیاست‌گذاری سلامت، مرکز اسناد راهبردی سلامت، شورای سلامت شهر، کمیته دیده‌بانی سلامت، خانه شورای مشارکت مردم، شورای پیام‌گزاران سلامت و اندیشگاه سلامت ازجمله ارکان این نظام‌نامه هستند.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان عنوان داشت: بهبود عادلانه شاخص‌های سلامت در ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی، افزایش عوامل حفاظتی و کاهش عوامل بیماری در استان و ارتقای حفاظت مالی و اجتماعی ازجمله اهداف نظام‌نامه سلامت همه‌جانبه است.
وی ادامه داد: این موضوعات می‌طلبد که دستگاه‌هایی خارج از وزارت بهداشت نیز تولیت سلامت را بر عهده بگیرند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان کنگان نیز بابیان اینکه سلامت انسان‌ها چهار بعد جسمی، اجتماعی، روانی و معنوی دارد، عنوان داشت: در حال حاضر موضوعاتی ازجمله عدالت اجتماعی، مشارکت مردم و همکاری بین بخشی ازجمله عواملی هستند که سلامت جامعه را تحت تأثیر قرار داده‌اند.
احمد خاک نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه وزارت بهداشت فقط بخشی کوچکی از سلامت مستقیم در اختیار دارد و تعداد زیادی از دستگاه‌ها و سازمان‌ها به‌طور مستقیم و یا غیرمستقیم در ارتقا و تأمین سلامت نقش اساسی دارند این کارگروه که متشکل از دستگاه‌های مرتبط می‌باشد می‌تواند نقش بسزایی در ارتقای و تأمین سلامتی جامعه ایفا کند بنابراین می‌طلبد که با همفکری و هم‌افزایی توان و امکانات همه دستگاه‌ها شاهد جامعه‌ای سالم و پایدار باشیم.
در راستای فعال‌سازی برنامه نظام‌نامه سلامت و جلب مشارکت‌های بین بخشی و مردمی و همچنین مشارکت نخبگان شهرستان در برنامه‌ریزی‌های حوزه سلامت، جلسه هماهنگی شوراهای پیام‌گزاران، اندیشگاه سلامت و شورای پیام‌رسانان سلامت با حضور معاون سیاسی، اجتماعی، معاون بهداشتی شبکه بهداشت شهرستان کنگان، معاونین ادارات، نخبگان و هیأت‌علمی دانشگاه، مسئولین رسانه‌های خبری شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان کنگان تشکیل شد./ مریم سفالی

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن