بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 2348
تعداد نظرات:۴ دیدگاه
تاریخ انتشار:جمعه 3 مرداد 93 4:06 ب.ظ

امام جمعه کنگان:

کنگان در محاصره آلاینده ها/ لزوم ایجاد کمربند سبز برای کاهش آلودگی

اختصاصی ثلاث – امام جمعه کنگان گفت : مجموعه صنعت در منطقه مسئله سلامت مردم این شهرستان را جدی بگیرند و با بهره گیری از راهکارهای لازم در حوزه زیست محیطی از جمله ایجاد کمربند سبز به کاهش مخاطرات کمک کنند.

به گزارش ثلاث ؛ امام جمعه کنگان گفت:ملت ایران در روز جهانی قدس تفسیر دیگری از جهاد و حماسه را به رخ جهانیان کشیدند.

حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران کنگانی در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان با اشاره به روز جهانی قدس گفت:حضور میلیونی مردم انقلابی و مسلمان ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس تفسیر دیگری از جهاد و مقاومت را به رخ جهانیان کشید.

وی گفت:این حضور پرشور مردم موجب زنده کردن روح امید در جبهه مقاومت و یاس و ناامیدی در جبهه استکبار می شود.

محمودی با انتقاد شدید از سکوت خفت بار مجامع بین المللی و سران مرتجع عرب در منطقه در قبال وحشی گری های رژیم اشغالگر قدس گفت:این سکوت ننگین لکه ننگ و برگ سیاه دیگری در کتاب قطور جنایات بشری رژیم صهیونیستی ، آمریکا ، غرب و سران مرتجع عرب در منطقه است.

خطیب جمعه با بهره گیری از فرمایشات مولای متقیان علی (ع) و امام سجاد (ع) و نیز نگاه ژرف و اندیشه ناب امام و رهبری در قبال مظلومین گفت:حمایت جمهوری اسلامی ایران از مظلومین ریشه در دین دارد و نظام دینی و ملت بزرگ ایران همواره حامی مظلوم و دشمن ظالمان خواهند بود.

وی با تبیین بیانات رهبر فرزانه انقلاب در دیدار دانشجویان گفت:معظم له در این دیدار با تبیین ریشه ها و عوامل حوادث دردناک غزه تاکید کردند:اسرائیل باید از بین برود.

محمودی با استناد به سخنان رهبر فرزانه انقلاب ، نابودی این رژیم را رفراندوم و تا آن زمان مبارزه قاطع و مسلحانه با این ددمنشان عنوان نمود.

امام جمعه کنگان در فراز دیگر با گرامیداشت سالروز نماز جمعه و نکوداشت حضرت آیت الله طالقانی گفت:این شجره طیبه پس از سه دهه به کانونی پرقدرت و تاثیرگذار تبدیل شده است.

وی با اشاره به کارکردهای نهاد نماز جمعه گفت:پیام بزرگ نماز جمعه دعوت به تقوا است.

خطیب جمعه در بخش پایانی به موضوع معافیت مناطق ویژه از پرداخت عوارض آلایندگی اشاره و با بیان اینکه هم اکنون این طرح در کمیسیون انرژی مجلس رد شده از مجلس خواست تا با توجه به آلایندگی های موجود در منطقه و شرایط مشکل مردم این قانون حذف و شرکت های منطقه ملزم به پرداخت عوارض آلایندگی به منطقه شوند.

محمودی با اشاره به آلایندگی های منطقه و خطرات ناشی از این آلایندگی گفت:مردم این منطقه همواره حامی صنعت و توسعه کشور بودند و هستند اما بایستی این توسعه بصورت متوازن باشد نه یک طرفه.

امام جمعه کنگان از مجموعه صنعت در منطقه خواست تا به مسئله سلامت مردم این شهرستان را جدی بگیرند و با بهره گیری از راهکارهای لازم در حوزه زیست محیطی از جمله ایجاد کمربند سبز به کاهش مخاطرات کمک کنند.

ابوذر حسین پور

نظرات

  1. شهروند says:

    اضمن تشکر از امام جمعه محترم
    تحقق این مهم نیازمند عزمی همگانی است

  2. دوست says:

    ای کاش این صحبت ها نقطه عطف و اغازی بود برای استیفای حقوق از دست رفته
    محمودی مچکریم

  3. M@tin says:

    از دست ماشین های سنگین خسته شدیم
    ای کاش به کمربندی ۱۰ساله ناتمام کنگان هم یک نگاه می انداختند.
    چقدر جوون از دست دادیم

  4. mohammad says:

    احسنت درود بر امام جمعه کنگان

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن