بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 9:26 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 4229
تعداد نظرات:۹ دیدگاه
تاریخ انتشار:یکشنبه 16 شهریور 93 2:02 ب.ظ

گزارش خبری ثلاث

ارزان‌ترین مرغ گرم استان در کنگان عرضه می‌شود/لزوم از بین بردن واسطه‌ها در عرضه مرغ

اختصاصی ثلاث- دست به دست شدن متعدد مرغ از زمان خروج از کشتارگاه تا رسیدن به دست مشتری باعث می‌شود تا در هر بار و با دست به دست شدن، مقداری به قیمت مرغ افزوده شود که این موضوع باعث افزایش قیمت مرغ می‌شود.

 

به گزارش ثلاث، مرغ از اقلام غذایی مورد نیاز است که باید در سبد غذایی مردم قرار گیرد و این مستلزم ایجاد تدابیری است که بتوان آن را با قیمت مناسب تر از گذشته عرضه کرد.

با توجه به اینکه مرغ گرم در شهرستان کنگان هم اکنون حدودا کیلویی هفت هزار است، به نظر می رسد خرید مرغ با این قیمت از عهده اکثریت مردم که به لحاظ مالی قدرت خرید بالایی ندارند، خیلی سخت باشد.

فرایند کشتار و بسته بندی تا توزیع مرغ در شهرستان کنگان بدین صورت است که معمولا مرغ را از کشتارگاه شمال بوشهر برای بسته بندی به استان فارس ارسال می کنند، از آنجا  نیز به مرغ فروشی های شهرستان کنگان و از این مرغ فروشی ها به دست مردم می رسد.

اگر قرار باشد در این فرایند دست به دست شدن، هر کدام از موارد بالا فقط اندکی سود روی این مرغ ها بکشند، این مرغ زمانی که بخواهد به دست مردم شهرستان کنگان برسد، با افزایش چشمگیر قیمت یا همان قیمت کاذب مواجه می‌شود و به همین دلیل با یک گرانی ناخواسته، به دست مصرف کننده نهایی می رسد.

لزوم ورود ارگان های مرتبط برای از بین بردن واسطه ها و پایین آوردن قیمت در این فرایند به شدت احساس می شود.

خوشبختانه اخیرا جهاد کشاورزی شهرستان کنگان با همکاری مرکز استان در این زمینه ورود موثر کرده به نحوی که مرغ را مستقیما از کشتارگاه بوشهر به کنگان منتقل می کند. هم اکنون شاهد ایجاد یک مرغ فروشی با عرضه به قیمتی پایین تر از دیگر مرغ فروشی ها هستیم.

ارزان‌ترین مرغ گرم در کنگان عرضه می‌شود

سید محمد جعفر هاشمی مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان کنگان در گفتگو با خبرنگار ثلاث خبر داد: هر کدام از مرغ فروشان کنگانی که بخواهند مرغ را به قیمت ارزان تر از قبل و بدون واسطه به مردم بفروشند، جهاد کشاورزی شهرستان آمادگی در اختیار گذاشتن مرغ های مورد نظر به هر میزان که بخواهند، دارد.

وی گفت: تمام عاملین فروش مرغ چنانچه مایل باشند می توانیم مرغ کشتار روز و گرم را کیلویی شش هزار و ۲۰۰ تومان در اختیارشان بگذاریم تا با قیمتی ارزان تر از گذشته به مردم عرضه کنند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان کنگان افزود: عاملین فروش مرغ در کنگان هر مقدار که بخواهند ما می توانیم مرغ در اختیارشان بگذاریم.

هاشمی اظهار داشت: در راستای ارزان کردن قیمت مرغ، ما آماده ایم تا مرغ منجمد را نیز با قیمت پنج هزار و ۷۰۰ تومان در اختیار فروشندگان مرغ در شهرستان قرار دهیم.

وی همچنین گفت: به همین وضعیتی که جهاد کشاورزی در حال عرضه مرغ( گرم و منجمد) ارزان در شهرستان است، این آمادگی را دارد که چنانچه عاملین بخواهند، تخم مرغ را نیز با قیمتی مناسب تر از گذشته در اختیارشان بگذاریم تا با قیمتی ارزان تر از قبل به مردم بفروشند.

 

IMG09424358

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان کنگان افزود: هر کدام از مغازه داران و فروشندگان کنگانی در راستای فروش محصولات کشاورزی و دامی که بخواهند خدماتی را به مردم ارائه دهند، جهاد کشاورزی آمادگی حمایت و همکاری لازم با آن ها را دارد.

هاشمی خاطرنشان کرد: هم اکنون کنگان با عرضه مرغ گرم به تاریخ روز و با کیلویی ۶ هزار و ۳۵۰ تومان به صورت خرده فروشی، ارزان ترین قیمت را در استان به خود اختصاص داده است.

گزارش: مصطفی صفایی

نظرات

  1. تیزهوشان کنگان (منتقد) says:

    احساس می کنم
    خبرنگارها دارند تکلیفشون رو درست انجام میدن
    چتون بود سال های قبل …..
    به این میگن کار خبرنگاری
    آفرین
    ممنون

  2. پایگاه خبری نخلستان تنگستان says:

    حسین سلیمانی رییس شورای اسلامی شهر اهرم شد+تصاویر

  3. مشهوری says:

    با سلام خدمت ثلاث اولا از قدیم گفته اند هرگرونی بی حکمت نیست و هر ارزانی بی علت نیست، فکر کنم که این موضوع فعلا بازاریابی باید باشد، وگرنه که ارزانی تبلیغ نیاز ندارد، اگه خوب باشد مردم خود هجوم خواهند برد، در رسالت خود خوب دقت کرده و همه زوایا را دیده و تحقیق کنید.

  4. جنوب کنگان says:

    باسلام
    نرخ مرغ تا ۶۲۰۰هم رسید

  5. اسد says:

    باسلام و خسته نباشی ای کاش مسئولان با همت کنگان یه فکری به حال ارزان کردن ماهی میکردن

  6. کنگانیم says:

    طرف می خواد بازار کنگان دست بگیر فعلا مرغ ارزون میده تو شهرهای دیگر استان همی خوش ۷۵۰۰ می فروشه !ای چیا ول کنین اگه راست میگین بیاین ی فکری سی کودهای مرغی که کشاورزها تو آبادی ریختن ، بکنین! بو گندی شو نمی تونیم در حیاط باز کنیم چه برسه به در هال

  7. مرغ مرده says:

    کنگونیا حواستون کجان این مرغا پونصد تومن هم بخری زیادن چون که مرغاش به درد آزار هم نمیخوره

  8. علیزاده says:

    باسلام خدمت مسولین محترم کنگانی به این اقای گنگان پرست گناوه ای بگو مرغ تو گناوه شهر خودت کیلو چنده

  9. غلو says:

    برازجونیا گناوه بوشهریا زورتون نیاد که ما مرغ ارزون داریم 🙂
    ما مرغ میخوریم ای مـــــــــــــــــــــرغ میـــــــــــــــــــــــخریم

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن