بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 49289
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 9 مرداد 97 7:30 ب.ظ

۲ هکتار از باغات شهرستان کنگان تکریب شدند

ثلاث-معاون فنی و اجرایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کنگان گفت: طرح تکریب نخیلات شهرستان کنگان بصورت الگویی، در سطح ۲هکتار از باغات شهرستان انجام گردید.

مصطفی فرامرزی در گفتگو با خبرنگار ثلاث اظهار داشت: طرح تکریب نخیلات شهرستان کنگان بصورت الگویی، در سطح ۲هکتار از باغات شهرستان انجام گردید.

معاون فنی و اجرایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کنگان عنوان کرد: از فواید تکریب میتوان به حذف محل تجمع آفات و بیماریها ، جلوگیری از حمله موریانه به تنه ، جلوگیری از پوسیده شدن تنه نخل ، سهولت صعود از نخل جهت انجام عملیات به باغی از قبیل گرده افشانی ، تکریب ، هرس،تنک کردن، برداشت و … اشاره کرد.

  فرامرزی ابراز داشت: امیدواریم کشاورزان پس از اجرای کامل این طرح و آشنایی با مزایای طرح تکریب به اجرای آن در باغات خود ترغیب شوند و از مزایای فراوانی که تکریب برای سلامت نخیلات و زیبایی باغات دارد ، بهره مند شوند.

—- 

تکریب: هرس دمبرگ نخل را تکریب گویند

در نخلستانهای تجاری حذف برگها در دو مرحله صورت می گیرد در مرحله اول که بخش اعظم برگها در آن حذف می گردند شامل بریدن بخش کاملاً خشک و پلاسیده برگها می شود (هرس) در این مرحله به فاصله تقریبی ۴۰ـ۳۰ سانتی متر از محل اتصال برگ به تنه اقدام به بریدن برگها می شود و حذف انتهای دمبرگها در مرحله دوم صورت میگرد.

در مرحله دوم هرس (تکریب) که معمولاً هر ۳ـ۲ سال یکبار انجام می شود بخش باقیمانده از دمبرگها از محل اتصال به تنه نخل قطع می شوند.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن