بروز شده در : پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 ساعت 7:18 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 18960
تعداد نظرات:۳ دیدگاه
تاریخ انتشار:یکشنبه 18 مرداد 94 3:29 ب.ظ

به مناسبت روز خبرنگار

نشست صمیمی فرماندار کنگان با اصحاب رسانه برگزار شد

ثلاث- فرماندار کنگان به مناسبت روز خبرنگار در نشستی صمیمی از اصحاب رسانه شهرستان تجلیل کرد.

به گزارش ثلاث، به مناسبت روز خبرنگار و به دعوت فرماندار شهرستان کنگان، با هماهنگی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان کنگان در سالن کتابخانه غدیر این شهر تجلیل شد.

در این نشست که در حضور دادستان، رئیس شورای اسلامی شهر، جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان و تنی چند از مسئولین محلی برگزار شد، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگان گفت: بزرگداشت روزخبرنگار بزرگداشت روز قلم واندیشه، احساس ومنطق است،خبرنگار عالم،نقطه عطف مقوله توسعه درجامعه است.

حسن مختارزاده گفت: اصحاب رسانه صاحب رسالت پرورش اندیشه درجامعه هستند و تمام جوامع نیزمعتقد بدین اصل بوده و بدان اصرار می ورزند.

وی افزود: روز منطق، اندیشه و قلم براصحاب رسانه گرامی باد و امروز تقدیری نمودیم از عمق وجود، از یاران، وهمیاران، رسانه؛ امید که بارش تفکرات اندیشمندانه شان همواره بهاری باد.

امام جمعه کنگان نیز در ادامه با تبریک سالروز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطر شهید صارمی گفت: خبرنگاران قشر کم توقع جامعه هستند که خود آنها در گوشه فراموشی رها شده اند و متاسفانه کسی حق مطلب را در مورد آنها به خوبی ادا نمی کند.

حجت الاسلام محمود محمودی سلاح رسانه را از ابزارهای قوی دانست و گفت: امروز کشورهای بیگانه با این سلاح با ما وارد جنگ شده اند و باید اعتراف کنیم که قدری در این راستا موفق بوده اند.

وی افزود: آحاد زیادی از جامعه به رسانه های دشمن اعتماد پیدا کرده اند و از آنها تبعیت می کنند و این باعث تاسف است.

وی گفت: خبرنگار می تواند از عناصر مهندسی افکار عمومی در جامعه باشد.

از حزب‌گرایی در اخبار پرهیز شود

محمودی گفت: خبرنگاران از بدنه جامعه و مردم هستند و باید از هر گونه حزب گرایی پرهیز کنند.

امام جمعه کنگان خبرنگاران را حلقه وصل مردم و حاکمیت دانست و ادامه داد: نقش خبرنگاران دراین زمینه بیان مسائل و مشکلات جامعه با حفظ حریم ها و حرمت ها و ارائه راهکار و از سویی بیان خدمات نظام دینی و ایجاد شور و امید در بین مردم است.

وی با بیان اینکه اخبار نقل شده باید پس از تحقیق و تفحص انتشار یابد، افزود: خبرنگاران باید با تیزهوشی، تمام تبعات ناشی از انتشار برخی اخبار را در نظر گرفته و از درج اخباری که باعث آبروریزی، خدشه دار شدن شخصیت افراد و اقوام میشود امتناع بورزند.

حجت الاسلام محمودی گفت: انتظار می رود خبرنگاران دلسوز در حوزه معنوی با عشق و انگیزه و با تمام وجود تلاش مضاعفی کنند.

مسئولان به انتقادات نگاهی مسئولانه داشته باشند

فرماندار شهرستان کنگان نیز در این خصوص ضمن تبریک روزخبرنگار گفت: سعه صدر بالا از نکاتی است که همواره به آن اعتقاد داشته و سعی بر نشان دادن عملی آن داشته ام .

عباس جمشیدی با بیان اینکه فرماندار، پدر شهرستان است و باید با دید پدرانه به مسائل نگاه داشته باشد، گفت: مسئولین باید به انتقادات نگاهی مسئولانه داشته باشند و نقد منصفانه را با جان و دل پذیرا باشند.

وی افزود: برخی نقد ها که در شهرستان کنگان رخ نمی دهد، خدمات نظام را به گونه ای در جامعه تفسیر می کند که فضای یاس و نا امیدی ایجاد می کند.

وی گفت: خبرنگاران به عنوان تاثیرگذارترین عنصر جامعه می توانند در حوزه های مختلف جامعه را متحول کنند.

جمشیدی گفت:همه باید پاسخگوی اقدامات در حوزه مسئولیتی شان باشند و ارتباط بیشتری با رسانه ها داشته باشند.

وی افزود: قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات این امکان را برای شفاف سازی در جامعه بوجود آورده است و مسلماً این امر فضای مناسبی را برای خبرنگاران و عموم بوجود آورده است.

حمایت رسانه ها برای پیشبرد منافع شهرستان کنگان بسیار اثرگذار است

وی با بیان اینکه شهرستان کنگان فرصت های خوبی را برای پیشرفت داراست، افزود: زمینه پیشرفت خوبی در شهرستان وجود دارد قطعاً حمایت رسانه ها برای پیشبرد منافع شهرستان بسیار اثر گذار خواهد بود.

افزایش سه برابری بودجه ارزش افزوده و عوارض برای شهرستان کنگان

جمشیدی گفت: در بخش ارزش افزوده و عوارض برای شهرستان های کنگان و عسلویه در قانون رفع موانع تولید اتفاق خوبی رخ داده است و طی آن اعتبارات در این حوزه برای شهرستان های در محدوده منطقه ویژه سه برابر سال گذشته خواهد بود.

اختصاص محلی برای همفکری خبرنگاران و مدیران رسانه ها، تهیه تجهیزات خبرنگاری و … از مسائلی بود که مسئولین وعده پیگیری و حل آن را به خبرنگاران دادند.

در ابتدای این نشست سعید صفایی از سایت ثلاث، عبدالصمد بحرینی از سایت کنگان نیوز، پوریا فولادی از سایت نبض جنوب، عبدالمجید اورا از کوگانا، ابوذر حسین پور از خبرگزاری ایرنا و سایت خبری ثلاث به بررسی مشکلات خبرنگاران پرداختند.

لزوم احیای مصوبه روی زمین مانده استودیوی خبری در کنگان، توجه به مسائل و مشکلات معیشتی خبرنگاران، برگزاری دوره های آموزشی خبرنگاری، لزوم نقدپذیری مسوولان، حل مشکل ازدواج، اشتغال و مسکن خبرنگاران، توجه به جایگاه و لزوم تکریم این قشر، راه اندازی هفته نامه در کنگان و تشکیل خانه خبرنگاران از مهمترین مطالب مطرح شده توسط خبرنگاران بود.

در پایان از خبرنگاران و عکاسان شهرستان کنگان تجلیل شد.

شهرستان کنگان با بیش از ۱۱۰ هزار نفر جمعیت ( سرشماری سال ۹۰) در جنوب استان بوشهر واقع است.

این شهرستان بیش از ۶۰ درصد از تاسیسات پارس جنوبی را در دل خود جای داده است.

فاز ۱۲ به عنوان بزرگ ترین فاز گازی کشور در شهرستان کنگان قرار دارد.

 

 روز خبرنگار (۲۷)

نظرات

  1. ناشناس says:

    حایزه ندادین سی خوتون؟

  2. بنده خدا says:

    پوشش شهر کنگان افتضاح شده بواسطه وجود دختران غیربومی

  3. نشست خوبی بود .با تشکر از مسولین برگزار کننده

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن