بروز شده در : یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 ساعت 12:33 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 23156
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:شنبه 23 آبان 94 12:12 ب.ظ

درخواست امام جمعه کنگان از مجلس

امام جمعه کنگان: مجلس، اشتغال نیروهای بومی را بصورت قانون مصوب کند

امام جمعه کنگان: اشتغال نیروهای بومی را بصورت قانون مصوب کنید / روا نیست شهرستانی که بیشترین آسیب ها را از حضور صنعت متحمل شده ، جوانانش بیکار باشند /  جای بسی تاسف است که امروزه گنجینه گرانبهایی مانند صحیفه سجادیه در بین مسلمین مهجور مانده است / انتظار ملت از مسئولان طراز اول کشور […]

امام جمعه کنگان:

اشتغال نیروهای بومی را بصورت قانون مصوب کنید / روا نیست شهرستانی که بیشترین آسیب ها را از حضور صنعت متحمل شده ، جوانانش بیکار باشند /  جای بسی تاسف است که امروزه گنجینه گرانبهایی مانند صحیفه سجادیه در بین مسلمین مهجور مانده است / انتظار ملت از مسئولان طراز اول کشور اینست که منافع ملی را مقدم بر هر چیز دیگری بدانند

به گزارش ثلاث، حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با اشاره به بیکاری جوانان بومی افزود: مجمع نمایندگان استان بوشهر تلاش کنند تا مسئله اشتغال نیروهای بومی استان با محوریت کنگان بصورت یک قانون در مجلس مصوب تا بکارگیری نیروهای بومی در شرکتها الزام قانونی داشته باشد.

وی با بیان اینکه همه روزه جوانان جویای کار شهرستان کنگان به نهاد ها و شرکت های متعدد برای اشتغال مراجعه می کنند بیان نمود: انتظار جدی مردم از مسئولان کشوری – استانی و نمایندگان محترم مردم در مجلس چاره اندیشی جدی و عملی برای حل این معضل است.

محمودی گفت: روا نیست شهرستانی که بیشترین آسیب ها را از حضور صنعت متحمل شده ، جوانانش بیکار باشند.

امام جمعه کنگان در بخش دیگر به دغدغه های رهبری معظم انقلاب در خصوص کاهش رشد علمی کشور اشاره و بیان نمود: مسئولان امر باید منویات رهبری را نصب العین خود قرار دهند و بستر را برای فعالیت های علمی نخبگان توانمند کشور فراهم و موانع را در مسیر پیشرفت علمی کشور بردارند.

وی به انتقاد مقام معظم رهبری از برخی اقدامات نامناسب در دانشگاهها به بهانه کار فرهنگی اشاره و اظهار داشت: متاسفانه برخی مسئولان و متولیان در دانشگاهها دنبال ترویج کارهای غلط و مغایر دین اند که لازم است جهت گیری های خود را تغییر و سیاستهای مراکز علمی بر پایه آرمانهای اسلامی و انقلابی و  بصیرت دینی و سیاسی باشد.

خطیب جمعه با اشاره به حلول ماه صفر به نقش امام سجاد (ع) در زنده نگه داشتن و انتقال پیام های ماندگار و انسان ساز عاشورای حسینی اشاره و گفت: جای بسی تاسف است که امروزه گنجینه گرانبهایی مانند صحیفه سجادیه در بین مسلمین مهجور مانده است.

محمودی به تلاش امام و حضرت زینب (س) برای شناساندن امام و معرفی دشمن به مردم اشاره و بیان نمود: امروز عده ای تلاش می کنند چهره استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا را بزک کنند و راه نفوذ را برای آمریکایی ها فراهم کنند.

وی گفت: اینجاست که باید هشدارهای سکان دار نظام و دیدبان تیزبین انقلاب یعنی ولی فقیه زمان جدی گرفته شود و راههای نفوذ دشمن مسدود شود.

خطیب جمعه در بخش دیگر به اظهارات برخی مقامات کشوری و جبهه گیری در مقابل یکدیگر اشاره و عنوان داشت: انتظار ملت از مسئولان طراز اول کشور اینست که منافع ملی را مقدم بر هر چیز دیگری بدانند.

وی افزود: اگر در برخی موارد اختلاف نظری وجود دارد باید در چارچوب قانون پیگیری شود.

 محمودی در پایان با تجلیل از مقام شامخ و مجاهدت های دینی و علمی مفسر بزرگ علامه طباطبایی (ره) و گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی گفت: دفتر امام جمعه کنگان آمادگی ادامه برگزاری مسابقات علمی و فرهنگی با مشارکت دستگاههای فرهنگی را دارد.

تسلیت شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها و تبریک میلاد امام موسی کاظم علیه السلام از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه های نماز جمعه بود.

نمازگزاران کنگانی همچنین برای سلامتی و شفای پدر شهید و روحانی برجسته استان و شهرستان حضرت حجت الاسلام شیخ عباس عاشوری دعا کردند.

برچسب ها: , ,

اخبار مرتبط

نظرات

  1. مرتضی says:

    اه از دل کارگران بومی که من یکی از انها هستم وای کاش که بچه ای جنوب کشور و ساکن کنگان نبودم شاید رسمی شرکتی که ده سال در ان کار میکنم بودم اه………..

  2. عدم اشتغال نیروهای بومی در منطقه یک دلیل اصلی دارد و آن مدیران ارشد غیربومی هستند. و این موضوع را هیچ قانونی نمی تواند جلویش را بگیرد.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن