بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 23494
تعداد نظرات:۱۸ دیدگاه
تاریخ انتشار:دوشنبه 9 آذر 94 8:00 ق.ظ

حصارهايي كه بيشتر مي شوند؛

از سطل زباله متعفن تا تحمیل کشان کشان زندان به کنگانی ها

پس از انتشار خبر احداث زندان و حمایت فرماندار کنگان از این مصوبه بر اساس خبر منتشر شده و نیز تاکید زارع زاده مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان زندانهای کشور به ساخت بدون فوت وقت زندان در شهرستان کنگان؛‌ نارضایتی شدیدی کل شهرستان کنگان را فراگرفت و تعجب همگان را برانگیخت که چرا به جای تکمیل انبوه پروژه های عمرانی، زیر ساختی، فرهنگی و مبلمان شهری به جا مانده از قبل؛‌مسئولین اینگونه برای احداث مکانی نامانوس با فرهنگ و ذات مردم شهرستان به تکاپو افتاده اند.

پس از انتشار خبر احداث زندان و حمایت فرماندار کنگان از این مصوبه بر اساس خبر منتشر شده و نیز تاکید زارع زاده مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان زندانهای کشور به ساخت بدون فوت وقت زندان در شهرستان کنگان؛‌ نارضایتی شدیدی کل شهرستان کنگان را فراگرفت و تعجب همگان را برانگیخت که چرا به جای تکمیل انبوه پروژه های عمرانی، زیر ساختی، فرهنگی و مبلمان شهری به جا مانده از قبل؛‌مسئولین اینگونه برای احداث مکانی نامانوس با فرهنگ و ذات مردم شهرستان به تکاپو افتاده اند.

در همین خصوص یکی از شهروندان کنگان یادداشتی را برای سایت خبری ثلاث ارسال کرده است که در ادامه می خوانید.

اوایل اجرای طرح مکانیزه کردن جمع آوری زباله ها توسط شهرداری بود که با یکی از همسایه ها نشسته و گرم صحبت بودیم که دیدم چند نفر از بچه های کوچه ی مان که خودشان را ولی و قیّم خود خوانده ی کوچه میدانند سطل آشغالی را که شهرداری سر کوچه ی بغلی مان گذاشته بود هل میدهند و کشان کشان به سمت کوچه ی ما می آورند!

در این هنگام و داخل این جرگه یکی از بچه های کوچه ی بغلی را دیدم که بچه ها را تحریک میکند که آقا جان چرا باید کوچه ی شما سطل آشغال نداشته باشد و مادرانتان برای انداختن آشغال ها تا دم کوچه ی ما بیایند؟ بهتر است این سطل آشغال دم کوچه ی شما باشد. دیدم این بچه پر رو با ذکاوتش دارد بچه های کوچه ی ما را گوش دراز میکند و شرِّ سطل آشغال را با منتی که سر اینها میگذارد از سرش خودشان وا میکند!
دیدم جای نشستن نیست و رفتم سمت بچه ها. دیده هایم را از شهرهای دیگر گفتم و توضیح دادم که دو روز دیگر که هوا گرم شد بوی گند این سطل آشغال همه جا را برمیدارد و همه جا پر از مگس و بقیه ی حیوانات نامحترمی میشود که به هوای این سطل آشغال سر کوچه ی مان بیتوته میکنند و اسم کوچه ی مان میشود کوچه ی سطل آشغال!
خوشبختانه دوستان به حرف حقیر گوش دادند و سطل آشغال را بردند و گذاشتند سر جایش و هنوز هم همانجاست و ما از فیوضاتش بی بهره! این را هم بگویم که اکثر قریب به اتفاق اهالی کوچه ی بغلی مان دکتر مهندس اند و اهالی کوچه ی ما از دنیای سیاست کمی بی بهره اند!!

البته این قضیه عینا شبیه همان سطل آشغال محله ی ماست چون در این میان احتمالا رد پای افرادی مشکوک مشخص است ، که بر اساس طرح سال ۱۳۸۰ مجلس شورای اسلامی زندان شهرها دیگر تعدیل و بدلایل اینکه کنگان زندان دارد زندانیان را به کنگان انتقال دهند و عنوان نا مبارک تبعید گاه(طبق مصوبه ی هیئت دولت) را روی نام کنگان بچسبانند!! و برخی مسئولین شهرما هم همانند هم محله ای های من سراپا تقصیر گول این افراد را میخورند و میخواهند زندان را کشان کشان به کنگان منتقل کنند.

و این در حالی است که با کمی نگاه ظریف به رفتار کنونی آن شهروندان با کنگان می توان به اهداف آتی آن ها پی برد .
چرا با توجه به قول های مساعد جهت راه اندازی دانشکده علوم پزشکی و نفت هنوز اقدامی جهت این دانشگاه ها صورت نگرفته است.

برچسب ها: , ,

نظرات

  1. حمید says:

    جناب فرماندار، آیا شما از مردم این دیار اجازه گرفته اید که سر خود پای هر میز مذاکره ای نشستید واسه خودت قول دادی ؟ وقتی مردم راضی نیستند ، وقتی مردم دوست ندارند همچین اتفاقی همچین پروژه ی بدی تو شهرشون ساخت بشه چه کسی به خودش اجازه داده به این مردم توهین کنه ؟ شما چه کاره این شهر هستید که به هر کسی اجازه هر کاری میده ؟ خیلی شهرمون قشنگه با این کارتون قشنگتر هم میشه.
    شهر ما یک فاضلاب شهری نداره، یه پروژه خیلی ساده ما قرن ها پیش.

  2. کنگانی says:

    احسنت

  3. همشهري says:

    متاسفانه در شهر کنگان انگار کسی به فکر عمران و آبادی نیست.بلوار محرم چندسال است که نیمه کاره رها شده و همان خاک زیر سازی را هم اب باران شست و برد!شهرکهای غرب کنگان وضع نابسامانی دارند.انگار شهرداری منتظر است تا این شهرکها بصورت صددر صد ساخت وساز انجام شود بعد جهت آسفالت کوچه ها و خدمات رسانی اقدام کنند.با این همه درآمدی در صنعت نفت گاز در منطقه دارد .افسوس باید خورد برا حال و روز این شهر.در شهر یزد توی بیابان بلوار کشیده اند تااطرافش را مردم بیایند خانه و مغازه بسازند واب آباد کنند و لی در کنگان برعکس می باشد.فضای سبز و مبلمان شهری کنگان وضع بسیار بدی دارد.هیمن شهر جم بغل گوش ماست .چقدر خلاقیت و تلاش برای زیبا سازی شهر انجام می دهند.فاصله بین کنگان تا بنک می توان بلوار ساخت با یک پیاده رو عریض برای ورزش و پیاده روی- بلواری می توان کشید از وسط شهرکهای غربی تا دامنه کوههای غربی با پیاده روی وسیع جهت پیاده روی و ورزش صبگاهی.ایا این چنین اقداماتی بهتر از ساخت زندان نیست؟!!شهر خیلی دلمرده و غمبار به نظر می رسد.نیاز به طراحی و اجرای پروژه های خلاقانه دارد .این کارها و جزییات به شهر روح نشاط و شادابی می بخشد.ولی حیف.حیف که مسئولان محترم شهر ما متاسفانه کند عمل می کنند.

  4. حمید س says:

    عالی بود ممنونم..

    دهها پروژه کوچک و بزرگ در تمام این سالها به اسم مردم کنگان تصویب شده بود ولی هیچ گاه پیگیری از طرف مسئولان انجام نشد و همه اونا یکی یکی به یغما رفتند و هیچ مسئولی حتی کوچکترین اعتراضی نکرد.معین نفت شدن بیمارستان کنگان،دانشگاه علوم پزشکی در محدوده شهرستان کنگان(که به بوشهر رفت) مصوبه ۱۰۶ میلیاردی توسعه کنگان و …. حالا در این مورد که هیچ نیازی بهش نداریم پیگیری آقایون گل کرده..

  5. ناشناس says:

    آقای جمشیدی. لطفا بجای قرار دادن تمام ذکر فکر خود جهت ایجاد زندان دراین شهر یخورده فکرجوان های این شهر باش. دوتا جوان بیکار ببرید سرکار.با احداث زندان به جایی نخواهید رسید.

  6. ناشناس says:

    درود بر غریت و شرفت ثلاث کسی که صدای فریاد مارو نمیشنوه .
    شهرستان های هم جوار دانشکده فنی و مهندسی و دانشگاه نفت و گاز سهم کنگان زندان

  7. mitra says:

    وقعا درست گفته.هر فرماندار جدیدی که میاد باید یه بلایی سره ما بیاره .مردم نمیخوان اقا ول کن دیگه.اه

  8. حمید says:

    چرا مسئولین جوابگوی مردم نیستند ؟ زندان چه سودی برای مردم و فرهنگ این دیار دارد ؟ کدوم آدم بی عقلی حتی فکر ساختن همچین چیزی به ذهنش رسیده ؟ دیگه شورش در اوردید بخدا، هر چقدر حرف نمیزنیم و احترام میگذاریم انگار نه انگار که تو این شهر آدم زندگی میکنه. همه دنبال بخور بخور خودشون هستند. واقعا خجالت بکشید، از رو برید با این کارهای خیلی زشتتون. خوبه پستی ندارید و گرنه سر مردم از تنشون جدا میکردید و خونشون نوش جان. صبرمون سر اومد از این همه بی برنامه بودن کارهای شما مسئولینی که فقط ادعاتون میشه مسئول هستید و فقط دوست دارید مردم منتتون بکشند. شما جلو مردم باید کمر خم کنید و نوکر و خدمتگذار مردم باشید نه اینکه بهشون دستور میدید و امر و نهی میکنید. مردم فقط بخاطر خدایی که بالای سرشونه فعلا زنده نگهتون داشتند و الا هفتاد کفن پوسیده بودین.

  9. محمد says:

    گل گفتی ثلاث .

  10. ممد says:

    احسنت.به جای ساخت دانشکده و مراکز علمی پژوهشی میخواهند زندان بیارن اینجا که هیچ نفعی برای مردم شهر ندارد

  11. علی says:

    مردم کنگان نباید اجازه بدهند در این شهر زندان احداث بشه

  12. M@tin says:

    درود بر همه عزیزانی که این چنین نظرات زیبایی نوشتند…چرا افراد کم سن و سال عراقی ها (اکثرآ) سیگارکش هستند چون تفریحات سالم ندارن…چندین سال میگذره ولی ماهنوز زمین فوتبال ساحلی مون هنوز درست نشده با این کارهایی که میکنن فکرکنم دگه اصلآ درست بشو نیست و تا میتونن فقط پارک درست کردن.اونم پارک های قدیمی…بعد میگن چرا جوون های ما همش با موتور سرعت میرن یا قلیون میوه ای میکشن..سیگارکش شدن یا جدیدآ افتادن توکار (ناس . بی تی). از اتوبانی که قرار بود نیم سال امسال افتتاح شود چه خبر؟و بقول عزیزانی که بالا هم گفته بودن کلی پروژه داشتین و اجرا نشد و غیره…

  13. محمد says:

    خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمیدهد مگر اینکه آن قوم خودشان بخواهند
    این روزها شیره شهر کنگان را میکشند تا ایرانی آباد بسازند ولی متاسفانه سهم شهر کنگان دود و سهم مردم خدمت رسانی به به اصطلاح مهندسین شهر های دیگر دریغ یک جرعه آبادگری در کنگان و اشتغال مناسب برای جوانان این دیار و امروز این همه جفا به کنگان را کم دیده اند که میخواهند مجرمان شهرهای دیگر را نیز به اینجا منتقل کنند آقا کنگان چنتا سینما داره چنتا سالن آمفی تئاتر داره چنتا مرکز فرهنگی داره که شما کمربند همتتون رو بستین زندان وارد کنید مسولین محترم دوره قاجار تموم شد و شما هنوز توی اون دوره گیر افتادین میخواید با محدود کردن مردم کرسی ریاست خود رو محکم کنید که بالا سریاتون بگن به به و چه چه
    کسانی که مسولیت گرفتید بدانید شما باید به مردم به جامعه خدمت کنید نه به کسانی که یک پله بالاتر از شما هستند
    اگر که اینقدر تو فکر صندلی ریاست هستید به فکر مردم و جامعه بودید الان وضعیت جامعه ما این چنین نبود

  14. کنگان من says:

    کنگانی که من میبینم هر خاکی که میخواهند به سرش می کنند
    ۱٫ نداشتن مسئولین قوی
    ۲٫ نداشتن مردم یک دست
    ۳٫ تفرقه بین محله ها
    ۴٫ کار برای پولداران و پارتی دارها
    ۵٫ تضعیف قشر ضعیف جامعه
    ۶٫ تسخیر اقشار ضعیف
    و از همه مهمتر بیگانگی

  15. ناشناس says:

    باعرض سلام بجای اشتغال زای بریدزندان بسازید خسته نباشید مسولین

  16. ناشناس says:

    اقای جمشیدی.همه پرورژهای نیم کاره انجام شده .زندان کم داشتیم واقغآ…….

  17. مهدی says:

    اقدام به تاسیس زندان در شهرستان کنگان تبعات منفی و ناگوار و غیر قابل جبران بر شهروندان وشهرستان خواهد گذاشت و موافقت به تاسیس زندان چه از طرف فرماندار و یاشهردار و یا اشخاصی دیگر. نشان دهنده بی مسئولیتی و عدم آگاهی از فرهنگ مردم این خطه می باشد . ما با الهام از آموزهای اسلامی و انقلابی تصمیم بر تاسیس زندان در شهرستان کنگان را محکوم مینماییم

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن