بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 61664
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 24 شهریور 99 12:56 ب.ظ

تمام نکات بهداشتی در زندان‌های استان بوشهر رعایت شده است

ثلاث-رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر گفت: مجموعه زندان‌های بوشهر در سال‌های اخیر و ایام کرونا هیچ‌گونه مشکل و حاشیه‌ای نداشتند و تمام تمهیدات بهداشتی در زندان‌ها رعایت شده است.


عبدالرضا جمادی پیش از ظهر امروز در جلسه تکریم و معارفه رئیس زندان‌های استان بوشهر اظهار داشت: مجموعه زندان‌های بوشهر در سال‌های اخیر و ایام کرونا هیچ‌گونه مشکل و حاشیه‌ای نداشتند و تمام تمهیدات بهداشتی در زندان‌ها رعایت شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر گفت: زندان و زندانبانی در نظام جمهور اسلامی به‌عنوان یک اولویت، مهم‌تر از رسیدگی‌های قضایی است. اگرچه برخی از مجازات‌ها در سال‌های اخیر متروک شده است، اما اینکه جرم حذف شود، امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه بهترین و مؤثرترین مجازات حبس است، عنوان کرد: اصلاح و بازپروری مجرمین از اهدافی است که در زندان‌ها انجام می‌گیرد و موضوع باز اجتماعی شدن مجرمین بعد از انقلاب اسلامی به‌صورت ویژه‌کار شده و امروز یکی از توفیق‌های مجموعه دادگستری بوشهر، بازگشت حداقلی مجرمین به چرخه جرم بوده است.

جمادی با بیان اینکه موضوع بیکاری از عوامل مؤثر جرم‌زا محسوب می‌شود، گفت: آموزش‌های مختلف فنی و حرفه‌ای و کشاورزی و کارآفرینی با اعطای گواهینامه‌های معتبر در زندان‌ها از جمله اقداماتی بوده که در این سال‌ها در سازمان زندان‌های استان بوشهر صورت‌گرفته است.

وی با بیان اینکه به‌زودی زندان گناوه احداث می‌شود، گفت: در چهار شهرستان کنگان، دیر، عسلویه و جم استان بوشهر هیچ‌گونه زندانی وجود ندارد و از سازمان‌ زندان‌های کشور درخواست داریم که زندان‌هایی در جنوب استان بوشهر احداث شود تا از رفت‌وآمدهای غیرضروری و پرخطر جلوگیری شود.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر گفت: خوشبختانه در استان بوشهر همدلی بسیار زیادی در مجموعه قضایی وجود داشته که در ایام اخیر با وساطت مسؤولان و مردم دو مورد از پرونده‌های قصاص در استان بوشهر منتج به صلح و سازش شده است.

در این آئین از فعالیت‌های سید قاسم طباطبایی‌مهر تقدیر و رضا مقبلی به‌عنوان سرپرست جدید سازمان زندان‌های استان بوشهر معرفی شد./فارس

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن