بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 31688
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 28 مرداد 95 7:40 ب.ظ

وزیر کار: توانمندسازی نیروها رویکرد مهم دولت تدبیر و امید است

ثلاث- وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : توانمندسازی نیروها رویکرد مهم دولت تدبیر و امید است

وزیر کار در کنگان

به گزارش ثلاث، دکتر علی ربیعی پس از بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره ۶ جنوب کشور در شهر بنک شهرستان کنگان در جمع مسئولین و نخبگان اظهار نمود : سیاست دولت بر مبنای عقلانیت و توانمندسازی نیروهای کار است.

وی عنوان نمود : افزایش ظرفیت مهارتی نیروهای کار از اولویت های مهم این وزارتخانه است.

وزیر کار با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی و تلاش دولت برای تحقق این مهم گفت : تحقق اقتصاد مقاومتی در سایه سواد مهارتی و بهره بری لازم از ظرفیت های نیروهای کار است.

ربیعی با اشاره به مشکل اشتغال نیروهای بومی در کنگان و حوزه جنوب استان اظهار نمود : یکی از راههای ایجاد بستر برای اشتغال جوانان توجه جدی و فعال نمودن مراکز آموزش فنی و حرفه ای است.

وی با ابراز نگرانی از عدم استفاده از مرکز بزرگ آموزش فنی و حرفه ای کنگان اعلام کرد : فعال نمودن این مرکز و استفاده حداکثری از ظرفیت های والای آن برای مهارت آموزی و تربیت نیروهای کارآمد بعنوان کانون تربیت و بکارگیری نیروهای بومی با جدیت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول همچنین گفت : شهرستان کنگان پتانسیل های لازم برای توسعه در حوزه ICT و صنایع دریایی را دارد و باید از این فرصت ها استفاده بهینه کرد.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت آموزش فنی و حرفه ای از کودکی عنوان کرد : بزودی آیین نامه ای را به دولت ارائه خواهم کرد تا سن آموزش فنی و حرفه ای از ۸ سالگی باشد.

دکتر ربیعی با اشاره به توافق هسته ای گفت : با ایجاد شرایط لازم اشتغال بیش از ۱۰۰۰ نفر نیروی کار در حوزه انرژی صلح آمیز هسته ای  در استان بوشهر در آینده نزدیک فراهم خواهد شد.

عضو هیات وزیران در بخش دیگر با اشاره به شرایط قومی و مذهبی در شهرستان کنگان بیان کرد : دولت تدبیر و امید ، دولت همدلی و برادری و برابری است و این دولت نگاه یکسانی به همه فرق و مذاهب دارد.

وی در پایان حل مشکلات مردم با جهت گیری عقلانی را رویکرد دولت یازدهم دانست و اظهار امیدواری کرد : دولت در صدد است با حمایت مردم و با اعمال سیاست های اصولی جهت دار و بلند مدت مشکلات مردم بویژه اقشار آسیب پذیر جامعه را مرتفع کند.// ابوذر حسین پور

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن