بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 38539
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 6 بهمن 95 8:53 ب.ظ

استاندار بوشهر: پارک موزه محمدخان دشتی تکمیل می شود

ثلاث- استاندار بوشهر گفت: پارک موزه محمد خان دشتی در شهر خورموج یکی از پروژه های مهم و اولویت دار در حوزه گردشگری در این استان است که با تامین اعتبار لازم هر چه زودتر تکمیل می شود.

به گزارش ثلاث، مصطفی سالاری روز چهارشنبه در دیدار جمعی از مسئولان شهرستان دشتی، اعضای شورای شهر خورموج و فعالان این شهرستان افزود: هدف از بازسازی بناهای تاریخی در استان بوشهر اختصاص آنها پس از بازسازی به فعالیت های فرهنگی، آموزشی و هنری است.
وی اضافه کرد: باید با حفظ و حراست از این بناهای تاریخی و باستانی فضا و محیط را به گونه ای بازسازی کنیم که باعث رونق وتوسعه گردشگری و احیای دوباره این گونه بناها شود.
سالاری ادامه داد: این بناهای تاریخی می تواند به محلی برای کسب درآمد برای گروه های فعال فرهنگی که دغدغه حفظ و حراست از میراث فرهنگی و معنوی خود را دارند تبدیل شود.
فرماندار دشتی گفت: قلعه محمد خان دشتی از ابتدای دولت تدبیر و امید برای تبدیل به پارک موزه، حصار کشی شد اما به درازا کشیدن این پروژه انتقادهای جدی شهروندان خورموج و مردم دشتی را به دنبال داشته است.
غلامرضا مهرجو افزود: عملیات اجرایی احداث پارک موزه شعر و ادب محمد خان دشتی در شهر خورموج در بیستم بهمن ماه سال ۱۳۹۳ آغاز شده است.
وی افزود: به گفته مدیر کل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر این پروژه بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
مهرجو اضافه کرد: این پارک موزه در ۲ طبقه زیر زمین و هم کف ساخته می شود که در مرحله نخست بیش از یکهزار و ۱۶۰ متر محوطه سازی، ۸۸۰ مترمربع سالن موزه و ۲۷۰ متر مربع فضای اداری بازسازی می شود.
مهرجو بیان کرد: پارک موزه محمد خان دشتی دارای گالری، نمایشگاه موقت، چای خانه سنتی، محل اقامتی و نگهداری اسناد و فضای سبز است و نقش بسیار بزرگی در توسعه گردشگری شهرستان دشتی و استان بوشهر دارد.
شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی با ۴۰ هزار نفر جمعیت در ۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است./ایرنا

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن