بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 40548
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:جمعه 18 فروردین 96 5:05 ب.ظ

محمودی امام جمعه کنگان:

بیکاری جوانان تحصیل کرده یک فاجعه است

امام جمعه کنگان گفت: بیکاری جوانان تحصیل کرده یک فاجعه است و هیچ شرکتی حق ندارد به نیروهای بومی جویای کار بی اعتنایی کند

حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط رهبر فرزانه انقلاب به نام سال اقتصاد مقاومتی ، تولید ، اشتغال اظهار نمود: بیکاری جوانان بومی و تحصیل کرده میزبان صنعت دغدغه بزرگ مردم و خانواده هاست.محمودی امام جمعه کنگان

وی اشتغال نیروهای بومی را از مهمترین مطالبات مردم از صنعت در سال تولید و اشتغال ذکر و افزود: بکارگیری نیروهای غیر بومی و فامیل گرایی توسط شرکتها در گزینش نیرو ، اجحاف در حق جوانان این منطقه است و هیچ شرکتی حق ندارد به نیروهای بومی جویای کار بی اعتنایی کند.

خطیب جمعه افزود: بیکاری صدها هزار جوان در کشور بزرگترین چالش پیش روی نظام است که مسئولین مملکتی بویژه دولت بایستی برای حل آن در قالب اقدام و عمل چاره اندیشی کنند.

وی بیان نمود: اقتصاد مقاومتی و حل مسئله تولید و اشتغال با شعار دادن شدنی نیست و باید مسئولان با حمایت و استفاده از ظرفیت بزرگ ملت آن را عملی کنند.

امام جمعه کنگان با گریزی به وضعیت برخی از مسئولین دولتی گفت: کسانی که حقوق نجومی می گیرند و یا وزیری که بیش از ۱۵۰ شرکت دارد ، نمی تواند درد جوان بیکار و خانواده آنها و تولید کننده بدون حامی را بفهمد و درک کند.

محمودی با تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب عنوان نمود: اقتصاد اولویت اول کشور و کلید اصلی حل مشکلات اقتصادی ، تولید و اشتغال است.

وی به موضوع حمایت از تولید داخلی اشاره و گفت: نباید با مانع تراشی های متعدد سرمایه گذاران را ناامید و آنها را مایوس و متواری ساخت.

خطیب جمعه در فراز دیگر با تبریک میلاد امیرالمومنین و جواد الائمه علیهم السلام و فضایل و مناقب آن ائمه هدی افزود: جشنها و موالید ائمه اهلبیت فرصتی برای شناخت این انوار الهی و اقتدا به سیره آنان در زندگی فردی و اجتماعی است.

وی با استناد به زیبا سخنی از امام جواد علیه السلام گفت: نباید برخی به بهانه برگزاری جشن مروج منکر و کارهای ضد دین در جامعه باشند.

محمودی با اشاره به ۲۰ فروردین سالروز قطع رابطه سیاسی با آمریکا و هشدار به کسانی که هنوز دم از رابطه با آمریکا می زنند ، گفت: امروز دوست و دشمن می دانند آمریکا عهد شکن است که تصویب بیش از ۵۰ مصوبه در خصوص تحریم ایران اسلامی موید بدعهدی این جرثومه فساد است.

وی خطاب به آمریکایی ها گفت: تحریم ها و تهدیدها هرگز خللی در عزم و اراده ملت بزرگ ایران وارد نخواهد کرد و ملت ایران با همه توان از حقوق مسلم خود دفاع و پاسداری خواهد کرد.

امام جمعه با محکوم نمودن حمله ددمنشانه آمرزیکا به سوریه بیان کرد: این حملات کمک و حمایت علنی آمریکایی ها از داعش و تروریست هاست که البته محکوم به شکست خواهد بود.

محمودی در پایان با تجلیل از شهیدان آیت الله سید محد باقر صدر و آوینی و تقدیر از اقدامات و تلاش های این سبکبالان آسمانی ، به مراسم معنوی اعتکاف و ایام البیض اشاره و گفت: اعتکاف پدید آورنده موج معنویت خواهی و انس با معشوق حقیقی است.

وی بیان نمود: اعتکاف یک عبادت فردی است و معتکفین باید بکوشند از این فرصت مغتنم برای خوسازی بهره ببرند.

اخبار مرتبط

نظرات

  1. محمد says:

    سلام خدمت امام جمعه کنگان
    فاز ۱۹ پارس جنوبی در حال افتتاح میباشد لطفی کنید به جوانان این استان و کمکشان کنید تا استخدام گردند.از استانهای دیگر آدم میارن سر کار

  2. زهرا says:

    نه عزیز چه فاجعه ای؟؟؟ نیروهای غیر بومی میان بجای نیروهای بومی سرکار

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن