بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 45763
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 28 دی 96 1:18 ب.ظ

به منظور پیشگیری از بروز حوادث و به حداقل رساندن خسارات

جلسه کارگروه ایمنی و مدیریت بحران کنگان تشکیل شد

ثلاث- به همت جمعی از متخصصین و نخبگان شهرستان، کارگروه ایمنی و مدیریت بحران شهرستان به عنوان بازوی مشورتی مدیران ارشد شهرستان و استان اقدام به تشکیل اولین جلسه تخصصی در این زمینه نموده است.

به همت جمعی از متخصصین و نخبگان شهرستان، کارگروه ایمنی و مدیریت بحران شهرستان به عنوان بازوی مشورتی مدیران ارشد شهرستان و استان اقدام به تشکیل اولین جلسه تخصصی در این زمینه نموده است.

به گزارش ثلاث در این نشست، نسرین شه دوست دبیر این کارگروه عنوان کرد: به منظور پیشگیری از بروز حوادث و به حداقل رساندن خسارات(اعم از خسارات مالی و جانی) ناشی از حوادث و بحران ها ، شناسایی شرایط بروز حادثه ، حذف و کاهش کانون های خطر الزامی است. با توجه به مجاورت شهرستان کنگان با صنعت عظیم نفت و گاز و نیز چشم انداز مسیر توسعه شهرستان، لزوم توجه به بیشتر به اصول ایمنی و مدیریت بحران شهرستان از اصول پایه توسعه یافتگی است.

همچنین با توجه بروز حوادثی همچون آتش سوزی های اسکله و…  ، تکرار حوادث اینچنینی و سایر حوادث انسان ساز و یا بحران های طبیعی دور از انتظار نیست ، لذا این اتاق فکر با هدف بازوی مشورتی و مشارکتی مسئولین امر با دستور کارهای : شناسایی شرایط و اماکن پر خطر شهرستان، بررسی آمادگی عملیاتی و تجهیزاتی شهرستان در شرایط بروز حادثه و بحران،  راهکارهای برون رفت از حادثه و کاهش خسارت ، آماده سازی تیم مشاوران بحران شهرستان و سایر موراد مربوطه آغاز به کار کرد.

اعضای حاضر در این کارگروه عبارتند از: مهندس کامران قیسوندی- کارشناس ارشد مهندسی شیمی گرایش HSE، مهندس عبدالمجید زارعی-کارشناس ارشدHSE، دکتر غلامحسین بناکار-دکترای ایمنی آتش نشانی،مهندس  یونس جمالی خواه –کارشناس حفاظت و پیشگیری از حریق، مهندس سید قاسم هاشمی- کارشناسHSE، مهندس محمد مهدی میرزایی- کاردانی حفاظت و پیشگیری از حریق، مهندس احمد زارع- کارشناس ارشدHSE، مهندس توفیق خلیفات- کارشناس ارشد HSE، مهندس علی پریشانی- مسئول سازمان نظام مهندسی شهرستان کنگان، نسرین شه دوست- کارشناس ارشدHSE.

دکتر یداله عبدالهی- دبیر عالی هماهنگی کمیته های تخصصی شهرستان که در این جلسه بیان داشت: استفاده از ظرفیت های علمی شهرستان فرصتی برای تأمین رفاه شهروندی و ارتقاء ضریب ایمنی  شهری می باشد.

 

برچسب ها: , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن