بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 46192
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 3 اسفند 96 0:00 ق.ظ

سرپرست جدید شبکه بهداشت کنگان معارفه شد

مهمترین معضل شهرستان های جنوب استان تاثیرات صنعت بر زندگی مردم است

ثلاث- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در حال حال حاضر بیش از هر چیز مهمترین معضل شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه تاثیرات صنعت بر زندگی مردم است.حال آنکه در سایر شهرستان های استان بدین شدت و غلظت شاهد این پدیده نیستیم.

سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر، فرماندار،  سرگرد داهی از سپاه شهرستان کنگان، رئیس شورای اسلامی شهر و شهرستان و دیگر مسئولین محلی برگزار شد.

 

در این آیین خلیل جوکار به عنوان سرپرست جدید شبکه بهداشت معارفه شد.

 

دکتر سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در این آیین گفت: ۲۵ درصد سلامت مردم در اختیار بهداشت و درمان است، ۲۵ درصد دیگر شامل بیماری های ژنتیکی و ناخواسته است و ۵۰ درصد باقی مانده در اختیار سایر نهادها و سازمان های دیگر می باشد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از هر چیز مهمترین معضل شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه تاثیرات صنعت بر زندگی مردم است.حال آنکه در سایر شهرستان های استان بدین شدت و غلظت شاهد این پدیده نیستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اظهار داشت: تمرکز ما در این شهرستان ها باید روی اثرات صنعت بر زندگی مردم باشد.

وی ادامه داد: در این راستا هر کاری که می تواند جلوی صدمات جبران ناپذیر صنعت بر زندگی مردم را بگیرد مانند تحقیقات و غیره را باید انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: مسائل هر شهرستان در سطح استان با هم متفاوت است.

وی اظهار داشت: میزان تصادفات جرحی و منجر به فوت در سه راه دیر – کنگان از متوسط استان و کشور بیشتر است و این یک هشدار جدی است.

دکتر کشمیری بیان داشت: از کارکنان شبکه بهداشت و درمان، پرستاران و بهورزان که در این شهرستان به شکل شبانه روز در حال تلاش هستند تشکر می کنم هرچند ممکن است عامه مردم از خدمات دقیق و مهم این عزیزان مطلع نباشند؛ خدماتی که نتیجه آن یکی دو دهه آینده خود را نشان خواهد داد.

پیشگیری بهتر از درمان

وی در ادامه گفت: اگر ما موفق شویم قد( اندازه) کودکان کنگانی را از متوسط کنونی بالاتر ببریم؛ از مرگ و میر نوزادان جلوگیری کنیم؛ مرگ و میر ناخواسته را کاهش دهیم؛ از تولد کودکان تالاسمی یا ناقص جلوگیری کنیم؛ قطعا می توانیم کیفیت زندگی را بالا ببریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اظهار داشت: یکی از کارهای بسیار مهمی که این مجموعه در بدو تولد نوزادان انجام میدهد این است که با انجام یک آزمایش ساده میزان ترشح تیروئید را مشخص می کند. چنانچه این مشکل در بدو تولد تشخیص داده نشود، آن نوزاد در آینده دچار نارسایی های فراوانی از جمله عقلی می شود و این در حالی است که تشخیص ابتدایی باعث درمان و تغییر مسیر آینده آن نوزاد می شود و این یک خدمت ارزشمند می باشد.

دکتر کشمیری گفت: مطالبه دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداری و غیره باید این باشد که چگونه می توانیم از بروز بیماری و مشکل پیشگیری کرد تا بیمارستان های ما خلوت شوند.

وی اظهار داشت: از جناب آقای مهندس بازیاری( رئیس سابق شبکه بهداشت و درمان کنگان) که ماه ها در این شهرستان زحمات فراوانی را کشیدند تشکر می کنم؛ وی تحول بزرگی را در شبکه بهداشت و درمان این شهرستان ایجاد کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: منتظر شنیدن خبرهای بهتری از این شهرستان هستیم. از جناب آقای دکتر حیدری که در این فاصله قبول زحمت نمودند نیز قدردانی می نمایم؛ ایشان با وجود وظیفه بسیار سنگین، علمی و فنی که در بیمارستان داشتند، مسئولیت مهم شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان را نیز پذیرفتند. دکتر حیدری انسانی بسیار خوب، با انگیزه و پر انرژی می باشند و ما از وجود ایشان انرژی می گیریم.

دکتر کشمیری عنوان کرد: یکی از بهترین خصوصیات دکتر حیدری تعاملات بین بخشی با سایر سازمان ها و نهادها است.  ما باید روند این تعاملات را افزایش دهیم تا بتوانیم به هدف غایی مقول سلامت در منطقه دست پیدا کنیم.

وی در پایان گفت: جناب آقای جوکار از نیروهای قدیمی و باتجربه شهرستان می باشد که امروز ایشان را به عنوان سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان منصوب می کنیم.

 

عکس: زینب صفایی

 

 

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن