بروز شده در : پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 ساعت 7:18 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 46802
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 15 فروردین 97 1:18 ق.ظ

فرماندار کنگان مطرح کرد:

افزایش ۲۱ درصدی میزان تردد محور فیروزآباد- جم- کنگان در نوروز امسال

ثلاث- فرماندار شهرستان کنگان گفت: افزایش ۲۱ درصدی میزان تردد وسایل نقلیه را در محور فیروزآباد-جم- کنگان در نوروز امسال شاهد بودیم

به گزارش ثلاث، فتح الله نوروزی فرماندار شهرستان کنگان در نشست جمع بندی مربوط به ستاد تسهیلات سفر نوروزی شهرستان کنگان ضمن تشکر از تمام مدیران و عوامل ستاد خدمات سفر گفت: خوشبختانه هماهنگی و همدلی اعضای ستاد تسهیلات سفر به گونه ای بود که هرکسی وظایف خود را به  بهترین شکل انحام می داد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای سمن های شهرستان گفت: نوروز ۹۷ شاهد برنامه های متنوع فرهنگی هنری در قالب جشنواره نوروزی کنگان بودیم که قطعا نمایانگر توانایی جوانان و هنرمندان بومی این منطقه است.

فرماندار شهرستان کنگان تصریح کرد: نوروز۹۷ نگاه ویژه ای به تفریحات دریایی شد و نتیجه ان نیز کسب رضایتمندی بالا از مسافران و همشهریان عزیز بود.

وی اضافه کرد: امداد و نجات در سواحل از ملزومات تفریحات دریایی است که خوشبختانه با در نظر گرفتن این مهم توانسته ایم جان ۱۲ نفر را نجات دهیم.

نوروزی با بیان اینکه ۲۱ درصد میزان تردد وسایل نقلیه مسیر فیروزآباد- جم- کنگان نسبت به سال قبل افزایش یافته است، اظهار داشت: این محور دومین مسیر پر تردد و ترافیکی استان بوشهر در نوروز امسال به حساب می آید.

خوشبختانه در نوروز امسال تصادف منجر به فوت نداشته ایم.

وی تاکید کرد: در کمیته برنامه ریزی امسالمان به دهکده گردشگری کنگان و بنک توجه ویژه ای خواهیم کرد.

 

 نتایج نظر سنجی از مسافران برای برای خدمات دهی شهرستان کنگان رضایت بخش بوده است

قلی پور، مدیرکل بازرسی استانداری نیز در این نشست با  تشکر از زحمات اعضای ستاد خدمات سفر این شهرستان، افزود : به یمن زحمات شما امروز ما سربلند هستیم و نتایج نظر سنجی که از مسافران به عمل آمده است بسیار رضایت بخش است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۹۲ درصد مسافران تمایل خود را برای سفر مجدد به استان بوشهر اعلام کردند.

مدیر کل بازرسی استانداری گفت: مسافران به پنج علت استان بوشهر را برای  سفر عید خود انتخاب میکنند، اول : دریا و ساحل  زیبا  و کم خطر استان بوشهر دوم:  اب و هوای مناسب این فصل استان  سوم: مهمان دوستی مردم  بوشهر و  و برخورد مناسب عوامل ستاد خدمات سفر چهارم : خرید ارزان از مراکز تجاری و بازار شهرهای ساحلی استان بوشهر  پنجم: دیدار با اقوام  و خویشاوندان و دوستان .

وی با اشاره به اینکه در سواحل باید توزیع مناسبی از امکانات انجام شود، افزود: در مرکز اقامتی شهر بنک ، واقع در شهرستان کنگان ، توزیع امکانات مورد نیاز بسیار کامل و جامع است و جز مراکز اقامتی نمونه استان به شمار می آید.

قلی پور افزود: پنج مشکل عمده ای که هنوز نتوانسته ایم به طور کامل و در سطح وسیعی حل کنیم شامل  موارد زیر می باشد : ۱٫ سرویس بهداشتی ۲٫ حمام  ۳٫ آب خوری  . ۴٫ کمبود آب آشامیدنی

 

صنعت گردشگری شهرستان کنگان باید با ارائه خدمات بهینه و استاندارد به سمت اشتغال زایی و درآمدزایی برود

وی در آخر به صورت ویژه به این مورد پرداختند : باید صنعت گردشگری شهرستان به سمت اشتغال زایی و درآمدزایی برود اما به شرطی که خدمات بهینه و استانداردی ارائه شود. کمپینگ مهمان ها باید استاندارد باشد و همه ی امکانات ورزشی و رستوران و فروشگاه و… را دارا باشد و در ازای ارائه این خدمات هزینه ی متعارفی را نیز از مسافران دریافت کند.

 

 

برای نخستین بار از ظرفیت بالای پارک خلیج فارس در نوروز استفاده کردیم

رحیم جمالی شهردار کنگان نیز در این نشست با اشاره به اینکه ، به طور میانگین در ایام عید، هر شب ۳ هزار چادر در سطح شهر و پارک های کنگان مستقر می شدند افزود: برای ساماندهی امور، یک مدیریت ساحل را ایجاد کردیم و کمپ اصلی شهرداری را در پارک خلیج فارس قرار دادیم.

وی ادامه داد:  با توجه به بالا بودن ظرفیت های پارک خلیج فارس، برای اولین بار است که از این ظرفیت خالی مانده استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه تردد در خیابان های ساحلی در ایام عید دشوار است ، افزود: با راه اندازی  نمایشگاه و شهربازی پارک خلیج فارس توانستیم ساحل را اندکی خلوت تر کنیم و ترافیک موجود در ان ناحیه را کمتر کنیم.

جمالی اظهار داشت: خدمات رسانی مناسب و رضایتمندی مهمانان نوروزی از کنگان نتیجه سه الی چهار ماه برنامه ریزی و هماهنگی است و شهرداری سعی داشته است با رنگ آمیزی و نقاشی دیوارها و نصب المان و مجسمه ها ی جدید و اصلاح تقاطع ها و رفع چاله ها و ناهمواری هایی که در سطح معابر شهری دیده می شد، چهره ی جدیدی از شهر را در مرحله ی اول برای شهروندان عزیز و در مرحله ی بعد برای مهمانان نوروزی به ارمغان آورد

 

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

  1. شهروند says:

    جمع کن با این خبرتون نظر سنجی از رضایت مردم کنگان چی ؟اونی که تو کنگون مونده بود چه گناهی کرده بود .نه میتونستی بری کنار دریا شلو غی شهر هم مزید علت جای پارک نایافت ساحل به کثافت کشیده شده بود از بچه های ثلاث میخوام در مورد این مشکلات هم قلم بزنن

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن