بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 47908
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 5 خرداد 97 4:23 ب.ظ

مشکل آب کنگان حل شدنی است/ نیازمند تدبیر مسئولان امر هستیم

ثلاث- امام جمعه کنگان گفت : دو قطبی کردن جامعه به بهانه برجام خلاف مصالح ملی است / مشکل آب کنگان حل شدنی است و نیازمند تدبیر مسئولان امر است / تعدادی از رانندگان و کارگران شاغل در شرکت ها چند ماه است حقوق دریافت نکرده اند.

به گزارش ثلاث، حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در دومین جمعه ماه مبارک رمضان با اشاره به موضوع خروج آمریکا از برجام و دامن زدن به برخی اختلافات در این راستا عنوان نمود: به فرموده مقام معظم رهبری نباید بر سر موضوع برجام جامعه دوقطبی و وحدت و همزبانی نقض شود.

وی افزود: البته نقد منصفانه و عاقلانه ایرادی ندارد اما اهانت و هتک حرمت و اتهام و ایجاد اختلاف کاملا اشتباه است.

خطیب جمعه با تبیین سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان نظام به ۶ تجربه و درس مهم در خصوص آمریکا اظهار داشت: معظم له در سخنان خود به تجربه های کشور در خصوص بدعهدی آمریکایی ها در عرصه های مختلف و زمان های متعدد دلخوشی به آمریکا را اشتباه دانسته و بر لزوم پرهیز از گره زدن مشکلات اقتصادی و معیشتی به موضوع برجام تاکید کردند.

وی اروپایی ها را نیز کشورهایی با سابقه بدعهدی و همراه و همگام با آمریکا دانست و با تاکید بر ضرورت مراقبت خاص در ادامه راه و توجه جدی مسئولان کشور به توصیه های رهبری فرزانه انقلاب در خصوص کشورهای اروپایی بیان کرد: دادامه برجام با اروپایی ها فقط در صورت تامین خواسته های مطرح شده جمهوری اسلامی ایران از سوی رهبر معظم انقلاب امکان پذیر است و باید با واقع بینی و اقدام صحیح و تضمین از سوی طرف های مقابل مسیر را ادامه داد.

امام جمعه کنگان در بخش دیگر با تسلیت وفات حضرت خدیجه (سلام الله علیه) با تبیین زندگانی اول بانوی مسلمان و ام المومنین گفت: خردمندی و بصیرت در کنار ایمان قوی ویژگی بارز حضرت خدیجه (س) بود.

وی با تبریثک میلاد کریم اهلبیت امام حسن مجتبی (علیه السلام) و بیان فضایل و مناقب کریم آل طاها به موضوع حلم بعنوان یکی از ویژگی های بارز امام حسن (علیه السلام) اشاره و با تاکید بر ضرورت اتصاف به این صفت مهم بر ضرورت دستگیری از نیازمندان و اقشار ضعیف بعنوان یکی دیگر از ویژگی های کریم اهلبیت (علیه السلام) تاکید کرد.

محمودی در ادامه این موضوع به ضرورت کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به عنوان یک سنت حسنه در ماه مهمانی خدا اشاره و اظهار داشت: اکنون بسیاری از این خانواده ها در معرض آسیب های مختلف اجتماعی اند که همه باید با حفظ کرامت انسانی به این قشر خدمت کنند.

خطیب جمعه در بخش دیگر با گلایه از برخی شرکت های منطقه در خصوص عدم پرداخت حقوق کارگران و قشر راننده و بیان اینکه در حال حاضر حقوق برخی کارگران و رانندگان شاغل در شرکت های منطقه ماهها پرداخت نشده است ، گفت: از مسئولان ذیربط عاجزانه می خواهم با پیگیری جدی اجازه ندهند حقوق این اقشار زحمت کش تضییع و خانواده های آنان به مشقت بیفتند.

محمودی به موضوع کم آبی در کشور و بویژه استان بوشهر اشاره و با تاکید بر ضرورت جدی گرفتن مسئله صرفه جویی در مصرف عنوان کرد: در حال حاضر مردم کنگان با مشکلات متعددی در ماه مبارک و فصل گرما در خصوص آب مواجه اند که انتظار می رود مسئولان مربوطه با استفاده صحیح از منابع موجود بویژه ظرفیت بالای کارخانه آب شیرین کن کنگان مشکل را سامان دهند.

وی ضمن تشکر از تلاش های صورت گرفته و بیان اینکه طرح مشکلات به معنای انکار زحمات و خدمات صورت گرفته نیست و با تاکید بر اینکه در حال حاضر کارخانه آب شیرین کن کنگان ظرفیت تحویل ۲۰ هزار متر مکعب آب را دارد و این مهم نیازمند پیگیری مسئولان امر است ، افزود: تسریع در پایان دادن عملیات اتصال لوله های آب دو منبع بزرگ آب شهری در کنگان می تواند به حل مشکل آب و سامان دهی بیشتر کمبود آب در این منطقه کمک کند.

محمودی در پایان با نکوداشت هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام و بیان اینکه ماه رمضان ماه دستگیری از نیازمندان است گفت: یکی از سنت های کمرنگ شده در جامعه سنت افطاری دادن است بایستی احیاء شود./ ابوذر حسین پور

 

عکس: ظهیر بوشته

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن