بروز شده در : سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ساعت 0:00 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 48423
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 6 تیر 97 3:46 ب.ظ

به مناسبت هفته قوه قضاییه

نشست رئیس دادگستری کنگان با برخی مسئولین شهرستان برگزار شد

ثلاث- ثلاث- به مناسبت هفته قوه قضاییه، تنی چند از مسئولین شهرستانی نشست های جداگانه ای با رئیس دادگستری شهرستان کنگان داشتند.

کیامرث شفیعی رئیس دادگستری شهرستان کنگان در خصوص برنامه های هفته قوه قضاییه در روز چهارشنبه به خبرنگار ثلاث گفت: دیدار با حاج آقا جمالی امام جمعه اهل سنت شهرستان کنگان ساعت ۸:۳۰ دقیقه( در منزل ایشان) انجام شد. در این دیدار که به اتفاق دادستان محترم و تنی چند از قضات و تعدادی از اعضای شورای حل اختلاف شهرستان انجام شد؛ علاوه بر اقدامات انجام شده و شرح وظایف دادگستری، توضیحاتی در جهت تعامل ارائه گردید که مورد استقبال حاج آقا جمالی قرار گرفت.

وی ادامه داد: حدود ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه نیز دیداری با اعضای شورای شهر و شهردار سیراف داشتیم. در این دیدار در جهت تعاملات کاری، بسترهای زمین خواری، دریاخواری، کوه خواری، شن زار خواری، ماسه زار خواری، وظایف و رسالتی که شهرداری در حفظ حقوق عمومی جامعه و بیت المال مسلمین دارد، محدودیت ها و مصونیت ها و سایر اقداماتی که در آنجا باید انجام شود، توضیحاتی داده شد که مورد استقبال مسئولین سیرافی واقع شد.

رئیس دادگستری شهرستان کنگان  افزود: شهردار و شورای اسلامی سیراف نیز در این نشست پیشنهاداتی داشتند و ما آن را مکتوب کردیم که روی آن کار کنیم. انشاءالله بتوان در آینده یک مقدار بار ارتکاب به جرم را کم کرده و تلاشمان به سمت و سوی پیشگیری از وقوع جرم به ویژه در بُعد زمین خواری خواهد بود.

شفیعی گفت: حدود ساعت ۱۱:۴۵ دقیقه دیداری با بخشدار مرکزی به علاوه حدود ۱۵ نفر از روسای شوراهای روستایی و دهیاران شهرستان کنگان را داشتیم. نظرات جناب آقای بخشدار را شنیدیم؛ تعدادی از دهیاران صحبت کردند. جناب آقای دادستان محترم در ارتباط با پرونده های کیفری له و علیه دهیاری ها و بخشداری مطالبی را توضیح را دادند که با استقبال مواجه شد.

شفیعی اظهار داشت: بنده نیز توضیحات تکمیلی در اعلام جرائم در بخش تصرفات ایجادی در حوزه بستر ساحل را ارائه دادم. هیچ کس حق دخل تصرف در  فاصله ۶۰ متری( حریم دریا) را ندارد. همچنین در خصوص محل استقرار روستاها و جرائم ارتکابی در آن حوزه بحث ها و تبادل نظرهایی انجام شد .

وی اضافه کرد: مقرر شد از این پس جلسات توجیهی و تبادل تجارب و تبادل اطلاعاتی که مرتبط با جرائم در آن منطقه است، بین ما و مجموعه دهیاری( وزارت کشور) به صورت مستمر برگزار شود که انشاءالله شاهد کاهش وقوع جرم در حوزه روستاهای شهرستان باشیم.

رئیس دادگستری شهرستان کنگان در ادامه گفتگو با خبرنگار ثلاث  گفت: حدود ساعت ۱۲:۳۰  دیداری را با رئیس و مدیران بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان داشتیم که نشست بسیار پر بار و موفقی بود.

شفیعی ادامه داد: در این نشست علاوه بر تشکر از دوستانمان از بیمارستان که به مناسبت هفته قوه قضاییه در دادگستری حضور یافته بودند؛ بنا را بر همکاری بیشتر در جهت برقراری نظم و امنیت درون بیمارستان گذاشتیم.

وی ادامه داد: بعضا شاهد اخلال در نظم بیمارستان توسط برخی از مراجعینی هستیم که به زعم خود کار بیمارشان در یک بازه زمانی معین انجام نمی شود یا با تاخیر زیاد انجام می گیرد و لذا این افراد بدون در نظر گرفتن عواقب کار، اقداماتی خلاف قانون نظیر شکستن شیشه، فحاشی، توهین، بی احترامی به پرسنل، انجام می دهند.

رئیس دادگستری شهرستان کنگان  گفت: ما این نوع اقدامات را مضموم و ناپسند می دانیم. پرسنل خدوم بیمارستان اعم از پزشک، پرستار، کادر اداری و غیر پزشکی در حال ارائه خدمت مقدس (درمان مردم) به شکل ۲۴ ساعت هستند و لذا باید مورد احترام قرار گیرند.

شفیعی اظهار داشت: تشکیلات قضایی خود را مکلف به حمایت از کلیه نیروهای دولتی و غیر دولتی می داند که در مجموعه بیمارستان ارائه خدمت می دهند و لذا دعوا، درگیری، تخریب شیشه و دیگر اموال آن مکان و اخلال در نظم و هر جرمی که در انجا انجام شود، ما تکلیف به رسیدگی داریم و قطعا برابر با قانون برخورد خواهیم کرد.

 

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن