بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 54071
تعداد نظرات:۳ دیدگاه
تاریخ انتشار:سه شنبه 27 فروردین 98 9:05 ق.ظ

رئیس دادگستری شهرستان کنگان مطرح کرد:

آمار نگران کننده طلاق در شهرستان کنگان

ثلاث- درسال گذشته حدود  ۱۷۰پرونده طلاق داشته ایم. در سال جدید نیز آمار نگران کننده است . زوجین،  در جهت کاهش طلاق اصل بر بردباری و تحمل سختی ها بگذارند و به دنبال راهکار برای پایداری بنیاد خانواده باشند.

کیامرث شفیعی، رئیس دادگستری شهرستان کنگان در گفتگو با خبرنگار ثلاث اظهار داشت: معضل جدی شهرستان کنگان،  دعاوی مربوط به خانواده، از جمله پرونده های طلاق است که خود  ، پیامدهای ناگواری برای جامعه خواهد داشت.

اشخاص، رسانه ها و سازمان هایی که درامور فرهنگی، اجتماعی وخانوادگی فعالیت دارند در زمینه تقویت بنیاد و پایه های خانواده تلاش کنند که خود باعث بوجود آمدن جامعه ای سالم و استوار می گردد.

 در کنار پرونده طلاق،  مسائل دیگری نیز مطرح خواهد شد از جمله بحث حضانت و ملاقات فرزند، نفقه، مهریه و دیگر دعاوی کیفری و حقوقی که با اتمام یک پرونده طلاق؛  در واقع پنج یا شش پرونده،  مختومه شده است.

درسال گذشته حدود  ۱۷۰پرونده طلاق داشته ایم. در سال جدید نیز آمار نگران کننده است . زوجین،  در جهت کاهش طلاق اصل بر بردباری و تحمل سختی ها بگذارند و به دنبال راهکار برای پایداری بنیاد خانواده باشند.

 از عوامل عمده طلاق در شهرستان،  اختلاف فکری بین زوجین، هم کُفو نبودن زوجین و خانواده ها و مسائل مالی است.

راهکارهایی مثل گسترش تعالیم اخلاقی اسلام، تقوا، بصیرت، توجه به معارف عمیق دینی وفرهنگی ، روحیه اجتماعی   بودن، دوری از تک روی ها و  پرهیز از لجاجت ها باعث پایداری زندگی مشترک می شود و در نقطه مقابل آن، عواملی چون: درگیری، عدم تحمل یکدیگر، اهانت و تحقیر، نشر اکاذیب و  بازگو کردن مسائل زندگی مشترک؛ سست کننده رابطه زوجین است . اگر زوجین، به ارکان و اصول پایدار که دین اسلام برای ثبات بنیاد خانواده در نظر گرفته،  توجه کنند، زندگی موفقی خواهند داشت.

امروزه در جامعه ما طلاق های عاطفی به مراتب،  بیشتراز طلاق های رسمی و قانونی است . افراد ، بیشتر وقت خود را به جای محیط خانواده در فضای مجازی به سرمی برند و این خود باعث ایجاد یک گُسل،  در زندگی شخصی و اجتماعی خواهد شد که فرد را از لحاظ عقیدتی تهی، از لحاظ اجتماعی بیگانه و از لحاظ  فرهنگی مسخ( دگرگون سازی به شکلی بدتر از قبل) خواهد کرد.

خانواده ها برای درکنار هم بودن،  قیمت و بها دهند که خود، باعث تربیت فرزندان موفق و زندگی پایدارتر و در نتیجه،  جامعه ای سالم  و با ثبات است.

 

 

نظرات

  1. حسین کرمی says:

    عمده ترین و اصلی ترین دلیل ایجاد مشکلات در خانواده و اجتماع فقر مالی است.
    وقتی ثبات اقتصادی در جامعه نباشد قطعا این بی ثباتی مالی در خانواده هم بوجود میاد و باعث ایجاد نگرانی و استرس و در نتیجه مشکلات خانوادگی خواهد شد. چرا که خانواده تمام وقت و فکر خود را باید صرف کسب درآمد کند و وقتی برای مطالعه ، تفریح، شادی و دیگر مسادل فرهنگی نمی ماند.

  2. سمیرا .م says:

    با سلام .به نظر من فقر بهونه اس .منه زن که الان ۸ ماهه شوهرم بچه هاشو رها کرده و رفته باید چیکار کنم ها؟؟؟؟بنده با نداری و فقرشوهرم ۱۵ سال زندگیمو حفظ کردم .و به ناچار مجبور به درخواست طلاق شدم . شما اکثرا متاهل و پایبند زندگی هستید .شخصی که بویی از انسانی نبرده و دختر و پسر خودش روقربانی زنان خیابونی کرد.و خونه و بچه هاش رو گذاشته و رفته و یک بارم‌سراغشون نیومده… و ایستادگیه من برای نجات زندگی در مقابل بقیه رو خورد شدن غرورش دونست جز طلاق راهی مونده؟؟؟دلیل اصلی طلاق در کنگان فساده فساد .اگر ذره ای با چنین پرونده هایی برخورد ویژه بشه بخدا امثال من نه شاهد کتکهای روزانه و نه شاهد ظلم و بیحقی میشیم .شوهر من کارمنده واگ یه سر بزنین به محل کارشون بزنین قشنگ میتونین آمار بگیرید که چه خبره و اکثر نیروهای اونجا پرونده ی طلاق دارن و دلیل همه یکیکع …به نظر من راحت میشه جلو طلاق رو بگیرن اگر ذره ای جدی برخورد کنن .هم دادگاه هم نیرو انتظامی و هم اداره ها…

  3. مهری says:

    من با گفته سمیرا خانم موافقم…دلیل طلاق تو کنگون،خیانته خیانت…..فساد اخلاقی است وبی بندباری…..

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن