بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 54958
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 9 خرداد 98 8:26 ق.ظ

رییس دادگستری شهرستان کنگان:

احداث ساختمان شماره ۲ دادگستری کنگان ضروری است

کیامرث شفیعی: پیشنهاد می کنم که در یک گوشه شهر، زمین خریداری شود و ساختمان احداث شود و تا دو سال دیگر به بهره برداری برسد. افزایش جمعیت شهرستان کنگان منجر به افزایش پرونده های کیفری، کارگری و حقوقی شده است.

رییس دادگستری شهرستان کنگان در گفت و گو با ثلاث اظهار داشت: در حوزه دادگستری باید آینده نگر باشیم هر چند در حال حاضر هم ما در شهرستان کنگان به شماره دوم عدالت احتیاج داریم. یعنی حداقل ۱۷ اتاق به همراه ساختمان جدید لازم داریم تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای روزمره ارباب رجوع در دادگستری باشیم.

کیامرث شفیعی افزود: پیشنهاد می کنم که در یک گوشه شهر، زمین خریداری شود و ساختمان احداث شود و تا دو سال دیگر به بهره برداری برسد. این مورد را ما از دولت محترم انتظار داریم. افزایش جمعیت شهرستان کنگان منجر به افزایش پرونده های کیفری، کارگری و حقوقی شده است و از آنجایی که صنعت، نکته کلیدی در این منطقه محسوب می شود، از اقصی نقاط ایران افراد را برای کار به کنگان کشانده است.

بازخورد تمام این ها باعث می شود پرونده های متعدد حقوقی، خانواده، کیفری و … بیش از پیش در جریان باشد. قابل توجه است که در حوزه جنوب، یکی از شلوغ ترین دادگستری ها، دادگستری کنگان است.

ما دادگاه کیفری شماره یک داریم که به جرائم مهم، اعم از قتل، اسیدپاشی، آدم ربایی، محاربه و … رسیدگی می کند. چنانچه در شهرستان دیر، عسلویه، جم و کنگان چنین مسائلی رخ بدهد، دادگاه کیفری کنگان باید رای را صادر کند. این مسئله نشان می دهد که ما برای شهرستان های اطراف، مرجع هستیم و هر روز هم بر تعداد جمعیت افزوده می شود.

با این حساب، وقتی جمعیت ما اضافه شد باید ساختمان جدید، نیروی انسانی، ابزار، تجهیزات و … داشته باشیم. ما از دولت کریمه، این انتظار را داریم که برای احداث مجتمع شماره دو عدالت، توجه ویژه داشته باشد.

ساختمان کنونی شورای حل اختلاف، برازنده این مجموعه نیست
رئیس دادگستری شهرستان کنگان در خصوص ساختمان شورای حل اختلاف این شهر گفت: سالی یک هزار پرونده وارد شورای حل اختلاف می شود که با تلاش اعضای شورا، بسیاری از پرونده ها به صلح و سازش می انجامد و اعضا عمدتا مجانی یا با دستمزد کم، کار می کنند. قابل ذکر است که ساختمان کنونی شورای حل اختلاف، در شان و برازنده این مجموعه نیست.
وی در ادامه، درباره ساختمان شورای حل اختلاف شهر سیراف افزود: در سیراف هم، زمین استیجاری است. شورا از پس اجاره ساختمان برنمی آید. اقتضای ما این است که زمین، خریداری شود و ساختمان سازی شود. ضمن اینکه در چند روز آینده، سیراف به بخش ارتقاء خواهد یافت. ما ظرفیت این را داریم که در حوزه قضایی، دادگاه عمومی بخش سیراف را نیز راه اندازی کنیم. اقتضائات ما این است که اگر دولت کریمه، همت بگمارد و تجهیزات ساختمانی را برای ما مهیا کند، نیروی انسانی را تامین خواهیم کرد. نیروی قضایی را نیز از کنگان خواهیم آورد.
ما در شهر بنک شورای صلحی داریم. اما تعداد پرونده ها به گونه ای است که نیاز به شورای تحکیم هم داریم. در بنک هم وضعیت به همین منوال است و ما نیاز به زمین و احداث بنا برای ساختمان شورای حل اختلاف هستیم . اگر این نیازها تامین شود ما تا ۱۵ سال آینده در این حوزه مشکلی نخواهیم داشت. برای تحقق چنین مقصودی اراده جدی لازم است و همچنین همکاری در سطح وسیع از طریق ما، فرمانداری، نیروهای محلی و بومی نیاز است تا این ایده به ظهور برسد ولی در مجموع، دولت باید در این قسمت مصوباتی داشته باشد. قابل ذکر است که شهرستان کنگان، کاملا مهاجر پذیر است تا مهاجر فرست و قابل تخمین هم نیست که جمعیت این شهرستان به چه میزان خواهد رسید. به همین دلیل، با برآوردهایی که داشتیم، این پیش بینی ها را انجام داده و امیدواریم که مورد توجه هیئت دولت قرار بگیرد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن