بروز شده در : شنبه 15 اردیبهشت 1403 ساعت 12:58 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 51038
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 22 آبان 97 8:50 ب.ظ

در نشست الماسی با دادگستری شهرستان کنگان مطرح شد:

صنایع مستقر از ظرفیت قانونی جوانان منطقه برای اشتغال استفاده کنند

ثلاث- در نشست الماسی نماینده مردم جنوب استان بوشهر با مجموعه دادگستری شهرستان کنگان مطرح شد: با وجوع صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه و تبعاتی که به همراه داشته اند، انتظار داریم که جوانان این منطقه از ظرفیت های قانونی آن برای اشتغال استفاده کنند و مشغول به کار و فعالیت متناسب با توانشان بشوند تا ما بتوانیم از جمعیت کیفری و پدیده مجرمانه بکاهیم.

نشست مجموعه دادگستری شهرستان کنگان با نماینده مردم جنوب استان بوشهر

به گزارش ثلاث، نشست تعاملی مجموعه دادگستری شهرستان کنگان با نماینده شریف مردم شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در محل دادگستری کنگان برگزار شد.

مهمترین مواردی که در این نشست مطرح شد به عبارت زیر است:

 

تلاش در جهت تدوین قوانین متناسب با نیاز و ضرورت های قوه قضائیه و همراهی با کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از عمده موارد و خواسته های ریاست دادگستری شهرستان کنگان از نماینده مردم جنوب استان در مجلس بود.

بررسی مشکلات دادگستری از جمله بودجه، ساختمان، نیروی انسانی و تلاش آن مرجع در جهت حل مشکلات از طریق مقامات محلی، خواسته ای بود که در این نشست مطرح شد. با توجه به گستره افزایش جمعیت در شهرستان و به تبع حضور صنعت، ضرورت داشتن ساختمان متناسب با نیاز فعلی و گسترش فضای فیزیکی نیز  از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

مورد اعلام نیاز شهرستان های جنوبی استان بوشهر به داشتن زندان به عنوان یک ضرورت اولویت دار نیز از دیگر خواسته های دادگستری شهرستان کنگان است.

همکاری در جهت کاهش جمعیت کیفری از طریق اهرم های و ابزارهای مددکاری

تلاش در جهت افزایش ظرفیت و توانمندی سمن ها به ویژه نهادهای تحکیم خانواده با همکاری بهزیستی شهرستان در جهت جلوگیری از پدیده شوم طلاق در شهرستان کنگان

توجه ویژه به بحث پدیده آلاینده ها، توجها به تمرکز صنعت در جهت احیای حقوق عامه مردم شهرستان کنگان با عنایت به گسترش و شیوع بیماری ها خاص به عمق آلودگی صنعتی در منطقه و ارائه راهکارهایی از سوی این مرجع که در واقع مورد استقبال و دقت نظر نماینده مردم جنوب استان بوشهر واقع شد.

هر اقدامی در این خصوص در جهت جلوگیری از انتشار گارهایی که به تبع فعالیت صنایع در فضا منتشر می شود، قطعا مهار کردن آن و تلاش در جهت خنثی کردن گازها به اشکال مختلفی که از لحاظ مقرارت زیست محیطی وجود دارد، خواسته مردم شهرستان کنگان است.

 

بحث اشتغال و ارتباط آن با پدیده جرم، مجرم و افزایش جمعیت کیفری، درخواست دیگری بود که از سمت دادگستری شهرستان کنگان مطرح شد. با وجوع صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه و تبعاتی که به همراه داشته اند، انتظار داریم که جوانان این منطقه از ظرفیت های قانونی آن برای اشتغال استفاده کنند و مشغول به کار و فعالیت متناسب با توانشان بشوند تا ما بتوانیم از جمعیت کیفری و پدیده مجرمانه بکاهیم. ما می دانیم بیکاری، عامل بسیاری از جرائم و بزه هایی است که در سطح شهرستان رخ می دهد.

در این نشست مجموعه دادگستری شهرستان کنگان از حضور نماینده مردم جنوب استان برای پیگیری و تعامل بیشتر مسائل تشکر نمودند.

این نشست در تاریخ ۹ آبان ماه با حضور همکاران قضایی و اداری دادگستری کنگان و با حضور نماینده مردم جنوب استان بوشهر برگزار شد.

 

جلسه  شورای پیشگیری از جرم شهرستان کنگان؛

جلسه  شورای پیشگیری از جرم شهرستان کنگان با حضور اعضا در تاریخ ۱۹ آبان در دفتر ریاست دادگستری برگزار شد. در این جلسه جناب آقای معزی جانشین معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم کل استان بوشهر همچنین دادستان های شهرستان های دیر و عسلویه نیز حضور داشتند.

این جلسه با موضوع تشریح سامانه سجام و فراخوان دعوت به همکاری به این موضوع با رعایت تدابیر پیشگیرانه برای پیشگیری از ارتکاب بزه بوده است.

در این نشست، کیامرث شفیعی رئیس دادگستری شهرستان کنگان در خصوص برگزاری جلسات شورای  پیشگیری به ایراد سخن پرداخت و در همین خصوص پیشنهاداتی را ارائه کرد.

سپس جناب آقای معزی دبیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و جانشین معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل در سه حوزه فرهنگی، امنیتی وضعی و مجازات های جایگزین حبس، مطالبی را بیان داشت.

وی در بحث حوزه مشارکت های مردمی به تشریح سامانه سجام پرداخت.

در پایان، سایر اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان کنگان، نظرات و سوالات خود را بیان داشتند که به همه آنها پاسخ لازم داده شد.

 

اماده همکاری کلیه شهروندان مسئول و عزیز هستیم که ان شالله در سامانه سجام ثبت نام کنند و در واقع دیدبان یشگیری از وقوع جرم در سطح شهرستان کنگان باشند.

ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از طریق ثبت نام شهروندان در سامانه سجام، اعضای خود را به شکل افتخاری جذب می کنند. این اعضا با رعایت قوانین و مقررات و محرمانه بودن موضوعات اعلامی از آنها که ارتکاب به جرم در گوشه از شهرستان، استان یا کشور باشد، می توانند به سامانه اعلام کنند تا توسط کارشناسان قوه قضاییه مورد بررسی و توجه قرار بگیرد.

( توضیحات تکمیلی در خبری جداگانه منتشر خواهد شد)

 

 

نشست مجموعه دادگستری با دریابانی؛

نشست تعاملی مجموعه دادگستری شهرستان کنگان با پرسنل دریابانی شهرستان کنگان با حضور فرماندهی دریابانی، مسئول عقیدتی سیاسی، حفاظت اطلاعات و عملیات دریابانی به منظور برقراری امنیت پایدار در مرزهای ساحلی شهرستان کنگان و تامین امنیت و رعایت حقوق شهروندی برگزار شد.

این نشست که در تاریخ ۲۰ آبان ماه در دفتر رئیس دادگستری شهرستان کنگان برگزار شد.

تلاش مجدانه در جهت برقراری امنیت دریایی به ویژه نوار ساحلی شهرستان کنگان؛ مبارزه مستمر با پدیده شوم ترانزیت مواد مخدر؛ تلاش در جهت ساماندهی شناورهای فاقد هویت؛ همراهی با مرجع قضایی در بحث قاچاق کالاهای دریایی و دستگیری متهمین مربوطه و تحویل به تشکیلات قضایی جهت برخورد ( قضایی) متناسب؛ رعایت حقوق شهروندی اشخاص در مواجهه با مامورین در حوزه ماموریت های محوله با کسب مجوز قضایی در انجام ماموریت های کاری توسط پرسنل پرتلاش دریابانی؛ تعامل سازنده و همکاری کامل با سایر بخش های مرتبط با حوزه امنیت و نیروهایی که در این خصوص مسئولیت دارند( مانند نیروی انتظامی، اطلاعات امنیت، سپاه پاسداران، نیروهای مردمی)؛ از جمله مواردی بود که در این جلسه به شکل تبادل و هم فکری مطرح شد.

 

 

.

.

.

.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن