بروز شده در : پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 ساعت 7:18 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 48454
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 10 تیر 97 1:05 ق.ظ

رئیس دادگستری شهرستان کنگان:

طلاق معضل جدی در کنگان است/سال گذشته ۲۰۰ پرونده طلاق در شهرستان کنگان داشته ایم

ثلاث- رئیس دادگستری شهرستان کنگان گفت: راه اندازی مجتمع شماره ۲ عدالت در شهرستان کنگان نیازمند یاری خیرین و مسئولان است.

به گزارش ثلاث، کیامرث شفیعی در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان افزود: امکانات و نیروی انسانی فعلی جوابگوی حجم پرونده های قضایی در شهرستان کنگان نیست و راه اندازی مجتمع شماره ۲ عدالت در این شهرستان ضروری است.

وی گفت: راه اندازی مجتمع شماره ۲ عدالت در گرو حمایت و همراهی و همکاری مسئولان و خیرین است که امیدواریم با همت مردم و مسئولان محقق شود.

رییس دادگستری شهرستان کنگان اظهار داشت: سرعت در رسیدگی به پرونده ها در دادگستری شهرستان کنگان باعث سرازیر شدن پرونده های قضایی در امور خانواده از شهرستان های همجوار نیز شده و این مسئله کار ما را سخت تر و سنگین تر کرده است.

وی گفت: هم اکنون ۸ قاضی در دادسرا و دادگاه با ۳۴ کارمند و ۳۱ نیروی افتخاری در شورای حل اختلاف شهرستان کنگان عهده دار خدمت به مردم و رسیدگی به پرونده های قضایی اند.

شفیعی عنوان نمود: در سال ۹۶ بیش از ۱۵ هزار پرونده به دادگستری شهرستان کنگان ارجاع شده است که بیشتر آنها مربوط به حوزه کارگری و صنعت است بگونه ای که شعبه دوم دادیاری اختصاص به همین موضوع دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت و جایگاه شوراهای حل اختلاف بیان کرد: در حال حاضر در خصوص شوراهای حل اختلاف ۳ شعبه تحکیم با همکاری ۴ قاضی در کنگان و ۳ شعبه صلحی ویژه در شهرهایث سه گانه کنگان ، بنک و سیراف مشغول خدمت به مردم اند.

وی افزود: با همت قضات ، روسا و کارکنان شوراهای حل اختلاف ، در سال گذشته قریب ۲۵۰۰ پرونده مختومه شد.

رییس دادگستری اختلافات خانوادگی و پدیده طلاق را یکی از معضلات جدی در شهرستان کنگان ذکر و افزود: سال گذشته قریب ۲۰۰ پرونده طلاق به شعبه اول حقوقی – خانواده ارجاع شد که این یک زنگ خطر جدی است که عمدتا بدلیل هجوم خرده فرهنگ ها و عدم شناخت زوجین نسبت به یکدیگر و تاثیرات ناشی از صنعت است.

وی در تکمیل این بخش از سخنان خود گفت: بخشی از پرونده های طلاق مربوط به شاغلین در صنعت است که بدلیل دوری از خانواده دچار مشکلات و اختلافات زناشویی شده اند.

شفیعی در بخش دیگر به اهتمام دستگاه قضایی به مسئله زمین خواری اشاره و بیان کرد: بدلیل حضور صنعت در شهرستان و بالا رفتن ارزش زمین ، زمین خواری ، کوه خواری ، دریاخواری ، قبرخواری و دره خواری از پدیده های ناخوشایند و خلاف در این شهرستان است که البته با جدیت با آنها برخورد شده است.

وی افزود: از باب نمونه ۷۰۰۰ متر از دریا در سیراف با همت دستگاه قضایی و شورای حفظ حقوق بیت المال به بیت المال برگشت و با عوامل متخلف برخورد قضایی شد.

رییس دادگستری شهرستان کنگان از مردم خواست تا در صورت مواجهه و یا اطلاع از پدیده های شوم زمین خواری مراتب را به دستگاه قضایی اطلاع دهند.

شفیعی اظهار داشت: دستگاه قضایی برای ایجاد بستر امن برای کسب و کار و فعالیت سرمایه گذاران مصمم است و با هرگونه جرم و تخلف در حوزه های مختلف در چارچوب قانون قاطعانه برخورد خواهد کرد.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: دستگاه قضایی به تنهایی نمی تواند در امور محوله موفق شود و موفقیت آن در گرو مسئولیت پذیری مردم و مشارکت و همکاری مردم و مسئولان است.

دادستان کنگان نیز گفت: در حال حاضر نیروهای فعلی جوابگوی حجم بالای مراجعات قضایی نیست.

سید احمد موسوی پور افزود: نیروهای موجود با چارت قضایی همسانی ندارد و این مسئله می تواند موجب کندی کار شود.

وی بیان کرد: چارت فعلی متناسب با قبل از راه اندازی صنعت بوده و اکنون با وجود حجم گسترده صنعت در شهرستان کنگان افزایش نیرو ضروری است.

دادستان کنگان به مقوله های ناامنی اشاره و بیان نمود: به رغم وجود مولفه های مختلف ناامنی ، در حال حاضر شهرستان کنگان یکی از امن ترین نقاط استان و کشور است.

وی خاطر نشان ساخت: البته تراکم دعاوی و جرائم نسبت به گذشته بیشتر شده اما دادستانی و دیگر مسئولان دستگاه قضایی و امنیتی محیط را برای افراد متخلف و هنجار شکن ناامن کرده و قطع یقین با همکاری بیشتر مردم و مسئولان و دلسوزان افراد متخلف اجازه عرضه اندادم داده نخواهد شد./ ابوذر حسین پور

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن