بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 60654
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 4 تیر 99 7:42 ب.ظ

۱۲۲ پرونده در سه ماه ابتدایی سال جاری در شهرستان کنگان مختومه شده است/ اقدام دادسرا برای جلوگیری از تغییر کاربری ۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی

ثلاث-دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کنگان گفت: در سال ۹۸ تعداد ۹۶۲ فقره پرونده معوقه رسیدگی و مختومه شده‌ و در سه ماه نخست سال جاری نیز تعداد ۱۲۲ فقره پرونده مختومه شده است.

 

سیداحمد موسوی‌پور درباره کاهش اطاله دادرسی و رسیدگی به پرونده‌های مسن بیان کرد: در راستای کاهش اطاله دادرسی و تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و معوقه و توجه به بخشنامه ریاست قوه قضاییه در این خصوص، در سال ۹۸ تعداد ۹۶۲ فقره پرونده معوقه رسیدگی و مختومه شده‌اند. در سه ماه نخست سال جاری نیز تعداد ۱۲۲ فقره پرونده مختومه شده و باقی پرونده‌های معوقه نیز با برنامه ریزی انجام شده ظرف سه ماه آینده مختومه خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کنگان درخصوص رفع تصرف اراضی ملی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر سه هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی و یا حریم دریا در شهرستان رفع تصرف شده است و بیش از بیست فقره پرونده نیز در این خصوص تشکیل که بعضا با صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است. در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی و حفظ تمامیت این اراضی نیز پرونده‌های بسیاری شکل گرفته و با ورود به موقع این دادسرا از تغییر کاربری بالغ بر سی هکتار از اراضی کشاورزی پیشگیری به عمل آمد.
وی در مورد کاهش نارضایتی‌های شغلی جامعه کارگری تصریح کرد: با توجه به صنعتی بودن شهرستان کنگان و استقرار برخی از فاز‌های پالایشگاهی پارس جنوبی و صنایع مرتبط با نفت و گاز در این حوزه و جمعیت کارگری شاغل در این شرکت‌ها که بالغ بر ۱۵ هزار نفر می‌باشند، تدابیر لازم جهت حفظ حقوق کارگران و پرداخت به موقع مطالبات کارگری و کاهش نارضایتی‌های شغلی این قشر شریف جامعه صورت گرفت، به نحوی که کمیسون کارگری شهرستان و شورای پیشگیری از وقوع جرائم با موضوع بررسی مطالبات کارگری به صورت فصلی تشکیل می‌شود

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن