بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 58658
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 13 بهمن 98 7:21 ب.ظ

دادستان شهرستان کنگان در گفتگو با ثلاث:

کارگران شاغل در سایت کنگان تا چندین ماه حقوق خود را دریافت نکرده اند/ پیگیر معوقات کارگران هستیم

ثلاث- دادستان شهرستان کنگان گفت: کارگران شاغل در سایت کنگان تا چندین ماه حقوق خود را دریافت نکرده اند؛ قطعا در این خصوص پیگیر معوقات کارگران هستیم.

 

سید احمد موسوی پور، دادستان شهرستان کنگان در این ارتباط به خبرنگار ثلاث گفت: دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کنگان در راستای احقاق حقوق جامعه کارگری شاغل در پارس جنوبی(سایت کنگان) با همکاری کمیسیون کارگری شهرستان، اقدامات موثری داشته است. قریب به ۱۷۴۰۰ نفر در سایت دوم پارس جنوبی در قالب بیش از صد شرکت مشغول به کار هستند. پیگیری پرداخت به موقع حقوق و دستمزد، مسائل رفاهی و ایمنی محیط های کارگری و اشتغال نیروهای بومی وفق مقررات مربوطه جزء اولویت های ما بوده است. متاسفانه برخی شرکت ها در پرداخت به موقع حقوق ها دچار بی برنامگی هستند و بعضا کارگران شاغل تا چندین ماه حقوق خود را دریافت نمی کنند که این مهم موجب ایجاد مشکلات معیشتی و تبعات اجتماعی و مضافا تجمعات کارگری شده است. در این راستا ضمن رصد مستمر وضعیت پرداخت ها، تذکرات قانونی به این قبیل شرکت ها داده شده و حتی بعضا تعقیب حقوقی نیز صورت گرفته است. خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده  در حال حاضر تعویق حقوق ها در اغلب شرکتها به حداقل رسیده است اما باز شاهد وضعیت نامطلوب پرداختها در برخی شرکت های مستقر هستیم. در خصوص ایمنی محیط های کاری نیز ضمن بازرسی هایی که از طریق اداره خدمات کار منطقه ویژه صورت گرفته، کمیسیون کارگری به مدیریت فرماندار محترم شهرستان کنگان نیز نظارت های خوبی به عمل آورده اند .این دادسرا نیز در قبال حوادث ناشی از کار، برخوردهای موثری داشته است و سیاست کیفری تشدیدی را در دستور کار قرار داده ایم.

اخبار مرتبط

نظرات

  1. قانون says:

    ازدادستان کنگان تقاضای رسیدگی به سواستفاده های مالی در مجموعه پارس جنوبی در زمان مهندس یوسفی واعاده حقوق پایمال شده کارگران بیچاره راداریم

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن