بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 49425
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:دوشنبه 15 مرداد 97 1:42 ب.ظ

صیادان در اضطراب و نگرانی

سرقت موتورهای قایق در اسکله سیراف تمامی ندارد

ثلاث – در سال ۹۷ برای چندمین بار شاهد سرقت موتورهای قایق صیادی در اسکله سیراف هستیم.

به گزارش ثلاث، بندر باستانی سیراف با وجود نیروهای انتظامی و دریابانی همواره جز شهرهای امن و آرام استان و کشور بوده و هست.
هر چند شاید نشود ۱۰۰ در صد امنیت را در هیچ نقطه ای ایجاد کرد ولی سیراف از امنیت مطلوبی برخوردار است.

با این وجود بعضا نیز اتفاقاتی رخ می دهد که شاید نتوان فرد یا نهادی را به طور مستقیم یا حتی غیر مستقم مقصر آن دانست ولی به هر حال اندکی باعث نگرانی مردم و بعضا اعتراض آنان نیز می شود و یکی از آن موارد سرقت است.
در سال ۹۷ برای چندمین بار شاهد سرقت موتورهای قایق صیادی در اسکله سیراف هستیم. آخرین مورد سرقت موتور قایق در اسکله سیراف اوایل هفته گذشته بوده است.
این اتفاق در حالی رخ می دهد که صیادان نسبت به این موضوع معترضند و خواهان رسیدگی فوری به ماجرا هستند.
با وجود اینکه دوربین مدار بسته در اسکله سیراف نیز نصب می باشد ولی به نظر می رسد این موضوع به تنهایی عامل بازدارنده برای سارقان نیست و لذا از مقامات انتظامی درخواست می شود هرچه سریع تر با همفکری و همکاری تمام مجموعه هایی که می توانند در این راستا کمک کنند، راه حلی برای این معضل پیدا کنند.

یکی از صیادان سیرافی در این خصوص به ثلاث گفت: ما صیادان واقعا قشر مظلومی هستیم. از ساعتی که قایق خود را به آب می اندازیم با توکل بر خدا دل به دریا می زنیم تا یک لقمه نان حلال با هزار مشقت برای خانواده و فرزندانمان کسب کنیم ولی موقعی که با این نوع اتفاقات روبرو می شویم واقعا نمی دانم چه بگویم و حقیقتا انگیزه ای برایمان نمی ماند که بخواهیم به کارمان ادامه دهیم.
این صیاد که نخواست نامش ذکر شود، اذعان داشت: قیمت هر موتور قایق در حال حاضر چند ده میلیون تومان است و سرقت آن یعنی ساقط شدن ما از ادامه کار صیادی و جمع کردن بساط صیادیمان و نهایتا بیکاری است.
وی تصریح کرد: از مقامات انتظامی و دریابانی خواهشمندم به مانند همیشه که امنیت را در همه جا برقرار کرده اند، اینبار نیز اقدامی موثر نمایند و در اسرع وقت فکری به حال، مال باختگان کنند و از طرفی نیز راهی جهت به دام انداختن سارقان پیدا کنند تا آرامش به زندگی ما نیز برگردد.
به نظر می رسد باید هرچه سریعتر کلانتری، دریابانی، تعاونی صیادان، شهرداری و شورای اسلامی، همگی از شهر سیراف، جلسه ای تشکیل داده و در این باره تبادل نظر و تصمیم گیری کنند و نتیجه را به شکل موثر بکار گیرند.

نظرات

  1. یک سیرافی says:

    سلام بر ثلاث عزیز که همیشه منتشر کننده و پیگیر مشکلات مردم هستی..
    درود بر شما..
    بله درسته این خیلی خنده داره که اسکله وسط شهر باشه کانکس دریابانی و سربازهای نگهبان گوشه اسکله باشه و آقا دزده بیاد موتور قایق رو باز کنه بزاره تو ماشین و ببره واقعا خنده داره..
    اولا سیراف مظلوم اسکله درست و حسابی نداره و میگن پیگیر هستن ولی چندین ساله خبری نیست.
    دوما مظلوم ترین قشر صیادان هستن که از همه جهت بهشون فشار وارد میشه و مشتیبانی ندارن و کلا کار و درآمد ثابتی هم ندارن بعضی اوقات طرف در طول ۱ ماه مخارج اولیه خانواده خودش رو بدست نمیاره، پس شایسته است که مسئولین بهای بیشتری به صیادان عزیز بدهند.
    بعدشم قضیه موتور دزدی چند وقته تو سیراف پیش میاد خیلی عجیبه من به شخصه هنوز از علت حضور کانکس دریابانی و افسر به اضافه چندین سرباز رو در کنار اسکله نمیدونم،تنها کاری که تو چندین سال گذشته دیدم انجام میدن چسباندن اعلامیه به پشت شیشه کانکس برای اطلاع رسانی و صدور مجوز خروج و ورود برای قایق ها..
    از نظر من مقصر دریابانی هست و پرسنلشون
    نگهبان کارش چیه؟وظیفش چیه؟ باید شب که میشه یا همون روز گشت بزنه دور تا دور اسکله به مسائل مشکوک برررسی کنه تا شاهد چنین اتفاقات تلخی نباشیم.
    وقتی سرباز و افسر تو کانکس هستن و بی خبر از بیرون معلومه دزد میاد از فاصله کمتر از ۷۰ متری موتور قایق رو باز میکنن و میزارن تو ماشین و میبرن..
    ینی اگر سرباز بیرون بود لااقل میدیدشون هم خودشون هم ماشینشون..
    دست کم ۳ نفر برای حمل موتور لازمه که بارنش توی ماشین..چون سنگینه!!
    اصل کار همینه،اسکله باید در اختیار دریابانی و نگهبانانش باشه و ورود و خروج بارها و اجسام و لوازم مشکوک رو بررسی کنه نه اینکه تنها کارشون ثبت وزود و خروج و باج خواهی از صیاد باشه!!!؟؟؟؟؟
    صیادان امنیت ندارن
    تمام زندگیشون توی اسکله هست با همینها نون میخورن و اگر از دستش بدن یعنی بیکاری و بدبختی..
    امیدوارم مسئولین ی فکری و به دنبالش کاری ب حال این قشر زحمت کش انجام بدن.. بخدا ما حقوق ثابت نداریم
    تهیه وسایل صید و صیادی از توان ما خارج شده..

  2. عظیم says:

    با توکل زانوی اشتر ببند

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن