بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 50091
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 22 شهریور 97 0:45 ق.ظ

به زودی توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور

طرح خدمت رسانی به مردم شهرستان کنگان در حوزه سلامت، بهداشت و درمان انجام می شود+ جزییات

ثلاث- جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: طرح ” شهید رهنمون” با محوریت خدمت رسانی به مردم در حوزه سلامت و بهداشت و درمان انجام می شود.

به گزارش ثلاث، دکتر احمدی جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در نشست مشترک با نماینده مردم جنوب استان، فرماندار شهرستان کنگان و دیگر مسئولین مرتبط در سطح استان و شهرستان ( که در فرمانداری کنگان برگزار شد)، گفت: طرح “شهید رهنمون” استمرار فرآیند خدمت رسانی است که بسیج در طی دو دهه در سراسر کشور و در قالب صدها تیم خدمت رسانی انجام داده است.

دکتر احمدی اولین انگیزه حضور خود و تیم همراهش را عرض خداقوت به همکاران نظام سلامت و دومین دلیل را معرفی طرح شهید رهنمون دانست که با محوریت خدمت رسانی به مردم در حوزه سلامت و بهداشت و درمان انجام می شود.

وی ادامه داد: در قالب این طرح به جای اینکه با مطالعه کمتر و گستردگی بیشتری در مناطق، خدمت رسانی انجام شود، پیش از ارسال تیم ها، منطقه مطالعه می شود و تیم ها، بافت و تعداد ثابتی را خواهند داشت .

دکتر احمدی افزود : تا جای ممکن افراد تغییر نمی کنند و مکانی که قرار است در آن خدمت رسانی انجام شود، مکان ثابتی در نظر گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح حداقل در قالب زمانی چهار سال ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: پس از انتخاب مکان ، حداقل یکسال باید در آن مکان استمرار خدمت رسانی داشته باشیم. ان شالله با حضور تیم های ثابت و مکان ثابت، اعضای نظام سلامت بتوانند در قالب تیم های خدمت رسانی علاوه بر نیازمندی ها و احتیاجات زودگذر درمانی، در حوزه سبک زندگی، طب الصحه، مهارت های زندگی و مباحث روانشناسی نیز بتوانند مشاوره های مطلوب را داشته باشند.

دکتر احمدی در خصوص مرکزیت این طرح اظهار داشت: این طرح با مرکزیت سازمان بسیج جامعه پزشکی و در استان ها توسط مسئولین بسیج جامعه پزشکی استان راهبری می شود و محصول یک کار تیمی و هم افزایی همه نهاد ها و سازمان های رسمی و خصوصی و دولتی و نیمه دولتی بهداشت و درمان هر استان است که شامل عزیزان ما در شبکه بهداشت و درمان که وابسته به دانشگاه علوم پزشکی هستند، بیمارستان ها، مجموعه تامین اجتماعی ها، هلال احمر و همه نهاد هایی که مرتبط با نظام سلامت آن استان هستند.

وی گفت: سرمایه ما در بسیج جامعه پزشکی، اعضای ما هستند و اعضای ما مدیران و پرسنلی هستند از تمام نهاد هایی که نام برده شد. ان شالله که بتوانیم در این مسیر گام های موثری برداریم.

 

*دکتر سکینه الماسی، نماینده مردم جنوب استان بوشهر در این نشست گفت: در ابتدا به جانشین بسیج جامعه پزشکی کشور، بسیج جامعه پزشکی تامین اجتماعی کشور ، معاون پژوهشی و درمان بسیج جامعه پزشکی کشور و مسئول بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر که مهمان ما در این جلسه هستند خوش امد می گویم.

وی افزود: از دیروز که به اتفاق دوستان وارد حوزه جنوب استان شدیم، جلسات فشرده ای در همین خصوص برگزار شد. از فرصت و وقتی که این بزرگواران برای حوزه انتخابیه بنده گذاشتند، صمیمانه تقدیر می کنم.

وزارت نفت و سازمان تامین اجتماعی در شهرستان های کنگان و عسلویه بیشترین نفوذ را دارند و قرار است که انشاءالله بتوانیم از این دو ظرفیت بزرگ برای مردم استفاده ببریم. هم اکنون در شهرستان عسلویه، جم و کنگان به ترتیب سازمان تامین اجتماعی، وزارت نفت و وزارت بهداشت، متولی امر درمان می باشند.

نماینده مردم جنوب استان بوشهر ادامه داد: اقشار نیازمندی در روستاها حضور دارند که از آن جمله می توان به روستاهای دور افتاده ای مانند لاور گل و لاور ده، پرک شیرینو و… از شهرستان کنگان اشاره کرد. این عزیزان بنا به دلایلی از دریافت خدمات کامل در حوزه سلامت، محروم بوده اند. نداشتن خدمات بیمه ای و غیره، باعث شده تا روستاییان این منطقه کمتر بتوانند از خدمات کامل درمانی و حوزه سلامت استفاده کنند.

دکتر الماسی اظهار داشت: با توجه به اینکه سپاه و بسیج در تمام زمینه ها در بحث محرومیت زدایی پیش قدم بوده اند؛ ما نیز جلساتی با این عزیزان گرفتیم و خواستار حضور و همکاری این بزرگواران در حوزه سلامت و به خصوص درمان و پیشگیری برای مردم این منطقه( شهرستان دیر، کنگان، عسلویه و جم) شدیم تا انشاءالله خدمت رسانی و خدمات دهی شایسته ای انجام دهند.

وی گفت: قرار است از ظرفیت های موجود در منطقه و استان که در اختیار این عزیزان می گذاریم، این دوستان به صورت تیمی در اینجا حضور پیدا کرده و به روستاییان خدمات ارائه دهند.

 

*فتح الله نوروزی فرماندار شهرستان کنگان در این نشست گفت: از اقدام پزشکی و فرهنگی این تیم تقدیر و سپاس دارم؛ همچنین از سرکار خانم دکتر الماسی بابت پیگیری این موضوع کمال تشکر را دارم.

وی افزود: از مجریان طرح “شهید رهنمون” درخواست دارم، برنامه های خود را اعلام کنند تا مجموعه شهرستان نیز ظرفیت هایی مورد نیاز این تیم را در اختیار بگذارد.

فرماندار شهرستان کنگان در بخش دیگری از سخنان خود، شبکه بهداشت و درمان شهرستان و بیمارستان امام خمینی(ره) را به عنوان ظرفیت های منطقه با زیر ساخت خوب معرفی کرد.

نوروزی گفت: انتظار دارم از موضوع سلامت تا جایی که می توانید پشتیبانی کنید و نتیجه عملی آن را مردم قبل از ما ببینند و لمس کنند.

وی خواستار شد: بسته آموزش را محکم و قوی ببندید. پیشگیری قطعا مهمتر و اولاتر از درمان است. چنانچه میسر است با استفاده از روان شناسان قوی در بحث مهارت های زندگی نیز ورود کنید. امروز چنانچه خانواده ها را با  آموزش قوی، توانمند سازیم، قطعا آن خانواده می تواند مسیر درستی را برای خود ترسیم کند.

 

*دکتر مرتضی منصوری رئیس جدید شورای اسلامی شهر کنگان در این نشست گفت: ماندگاری پزشکانِ طرح “شهید رهنمون” در کنگان اهمیت زیادی دارد و هرچه ماندگاری آن ها بیشتر باشد، خدمات دهی آنها به مردم نیز بیشتر خواهد بود و به همان میزان مسئولین شهر و شهرستان می توانند ظرفیت های کنگان را در اختیار این بزرگواران قرار دهند.

وی اظهار داشت: پیشنهاد و درخواست ما از این گروه فعال این است که کارهای پژوهشی، مطالعاتی و تحقیقی را در منطقه ما انجام دهند؛ موضوع این تحقیقات می تواند ” تاثیر صنعت بر سلامت مردم در مناطق پیرامونی” باشد. تاثیر صنعت بر روان، جسم، بیماری زایی و غیره می تواند موضوع مطالعه و بررسی این گروه باشد؛ حتی می توان کنگان را به گروه های دانشجویی جهت تحقیق در مورد مقاله یا پایان نامه معرفی کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر کنگان عنوان کرد: نیاز است که ما برای مردم در زمینه آموزشی( مانند بهداشت روان، بهداشت خانواده و…) هزینه کنیم و کارگاه های آموزشی، سمینار، کنفرانس و دوره های آموزشی موثر برگزار کنیم؛ کاری که شورای اسلامی و شهرداری کنگان نیز سابقا ان را نیز انجام داده است تا فرهنگ سلامت در نزد مردم ارتقا یابد یا و به روز شود.

دکتر منصوری در ادامه به این گروه پزشکی و نهادهای حامی آن ها پیشنهاد داد: فعالیت های این تیم پزشکی به سمت توسعه مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان پیش رود تا تاثیرگذاری آن نیز بیشتر شود.

 

 

*دکتر حسن حیدری رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان در این نشست گفت: لازم است پایگاهی مناسب در جهت بهبود سلامت در شهرستان احداث شود.

وی اظهار داشت: نیاز است که صنعت کمک بیشتری به موضوع درمان منطقه کند و در این راستا مسئولین شهرستانی و نماینده محترم مردم جنوب استان می توانند رایزنی های لازم را انجام دهند.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان عنوان کرد: حضور دائمی متخصصین در منطقه امری لازم است.

——

در این نشست نمایندگان شبکه بهداشت و درمان شهرستان و تامین اجتماعی شهرستان نیز حضور داشتند و نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

 

ثلاث: در طرح کشوری “شهید رهنمون” تیم‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی در مناطق جغرافیایی مشخصی به صورت دوره‌ای به این مناطق سفر کرده و مسایل و مشکلات بهداشتی، درمانی، آموزشی و تغذیه‌ای مردم را بررسی می‌کنند.

یکی از خصوصیات این طرح استمرار آن در یک دامنه زمانی طولانی است و خصوصیت دوم آن، تعیین منطقه جغرافیایی مشخص برای استقرار و ارایه خدمت تیم‌های برگزیده است .

مهم‌ترین هدف این طرح، ارتباط تنگاتنگ اعضای تیم‌ها با مردم منطقه است؛ اعضای هر تیم باید به‌عنوان یک بسیجی فعال، دلسوز و مردم‌دوست و با برقراری ارتباط عاطفی با مردم به حل مشکلات آنان( در حوزه سلامت) بپردازند.

این طرح با پیگیری نماینده مردم جنوب استان بوشهر و حمایت مجموعه شهرستان کنگان و همراهی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور به زودی در کنگان اجرا می شود.

جزئیات بیشتر از اجرای این طرح به زودی توسط ثلاث منتشر می شود.

 

خبرنگار: زینب صفایی

عکس: رضا زیارتی 

 

 

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن