بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 50970
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 15 آبان 97 12:54 ب.ظ

با بهره برداری از مجتمع ورزشی بانوان سیراف در آینده نچندان دور

سیراف بالاترین زیرساخت های ورزشی استان را در حوزه بانوان ایجاد می کند

اختصاصی ثلاث- با همت شهرداری و شورای اسلامی شهر سیراف سیراف بالاترین زیرساخت های ورزشی استان را در حوزه بانوان ایجاد می کند.

به گزارش ثلاث، سیراف سرزمینی کهن با مردمانی پرتلاش و صبور است. شهر سیراف را باید یک شهر خاص پنداشت؛ این شهر بندری به عنوان سند تاریخی و هویتی خلیج همیشه فارس محسوب می شود.

بجز شهرداری و شورای اسلامی، تقریبا هیچ اداره و نهاد اجرایی در این شهر مستقر نیست. این موضوع باعث شده تمام بار مسئولیت این شهر بر دوش این دو نهاد باشد و از این جا می توان حجم کاری و انتظارات مردمی را از این دو نهاد متوجه شد.

یکی از مهمترین بخش هایی که شهرداری سیراف در چند سال گذشته در آن ورود موثر کرده است، حوزه ورزش است. فعال بودن حوزه ورزش به عنوان یک رکن اساسی در نشاط اجتماعی، پویایی و سلامت جامعه، بسیار حائز اهمت است.

بانوان به عنوان نیمی از افراد جامعه هستند که می توان با بالا بردن مشارکت اجتماعی آن ها در زمینه های مختلف، آن ها را برای روستا، شهر، استان و کشور خود نقش آفرین کرد. ورزش از مقوله هاییست که می تواند مشارکت عمومی و جامعه پذیری بانوان را به عنوان همسران پرتلاش و مادران آینده به شدت بالا ببرد و لذا نهادهای مربوطه برای تصمیم گیری های خود حتما این موضوع را لحاظ کنند.

می توان نتیجه گرفت که بالابردن مشارکت اجتماعی بانوان مخصوصا در مقوله ورزش می تواند سلامت جسمی، روانی و جامعه پذیری آنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور را بالا ببرد و تضمین کرد.

شاید بتوان برای آینده نچندان دور استان بوشهر  در حوزه ورزش بانوان ،  سیرافی ها را پیشتاز متصور باشیم.

 

 

احمد بهروزیانفرد مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار ثلاث اظهار داشت: سیراف یکی از شهرهای استان بوشهر است که در زمینه زیر ساخت های ورزشی امکانات بسیار خوبی به نسبت دیگر نقاط استان ( با توجه به جمعیت ) در اختیار دارد.

وی یکی از این زیرساخت های کم نظیر در سطح استان را مجتمع چند منظوره ورزشی بانوان سیراف عنوان کرد و افزود: این مجتمع ورزشی که زمین آن را ما در اختیار گذاشته ایم، با تلاش قابل تقدیر شهرداری و شورای اسلامی سیراف، مبلغ بیش از ۴ میلیارد تومان از ” پتروشیمی زاگرس” جهت احداث آن تخصیص داده شده است که در آینده نچندان دور بهره برداری خواهد شد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان بوشهر عنوان کرد: با بهره برداری از مجتمع ورزشی سیراف، یک فرصت و ظرفیت جدید برای آن منطقه ایجاد خواهد شد.

مجتمع ورزشی سیراف در بعد ورزش قهرمانی می تواند نقش ایفا کند

بهروزیانفرد گفت: به طور قطع این مجتمع بزرگ و کامل می تواند در بعد ورزش همگانی و ورزش قهرمانی کمک بسیار شایانی برای ورزش منطقه به خصوص شهر سیراف باشد.

وی اظهار داشت: هم اکنون ورزش آقایان سیراف از جایگاه خوبی در سطح استان برخوردار است و یقینا چنانچه این فرصت در اختیار بانوان نیز گذاشته شود، پیشرفت و ارتقا چشم گیری را به همراه خواهد داشت.

مدیر کل ورزش و جوانان استان بوشهر تصریح کرد: این قول را می دهیم، چنانچه این مجتمع به بهره برداری برسد، ما نیز تا جایی که می توانیم کمک کنیم؛ مخصوصا در برگزاری دوره های آموزشی شامل مربیگری و داوری. معتقدم برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی می تواند کمک شایانی به پیشرفت ورزش بانوان سیراف کند.

بهروزیانفرد گفت: این مجتمع ورزشی با ۲۸۰۰ متر زیر بنا بزرگ ترین مجتمع ورزشی بانوان استان بوشهر می باشد. این مجتمع شاید در آینده بتواند به شکل دو منظوره( آقایان و بانوان به شکل طرح روزهای فرد و زوج ) با اولویت استفاده بانوان، مورد بهره برداری ورزشکاران سیرافی قرار گیرد.

 

مجتمع ورزشی سیراف می تواند میزبانی مسابقات کشوری را هم در آینده بگیرد

وی عنوان کرد: در سال ۹۷ ما موفق به راه اندازی دو خوابگاه بسیار خوب در برازجان و گناوه شده ایم؛ ساخت خوابگاه در دو شهرستان دیگر از استان بوشهر نیز در حال انجام است و انتظار داریم تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد. با این وجود می توانیم ادعا کنیم که اکثر شهرستان های ما صاحب خوابگاه های ورزشی مناسب می باشند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان بوشهر یادآور شد: ما با وزیر محترم ورزش و جوانان مکاتباتی را داشته ایم مبنی بر اینکه استان بوشهر در چند سال گذشته صاحب زیر ساخت های مناسب در امر ورزش شده است و می تواند میزبان تورنمنت های بین المللی( در ۱۲ رشته) در سطح استان باشد. خوشبختانه وزارت محترم ورزش و جوانان مراتب درخواست ما را به فدراسیون های مختلف برای استفاده از ظرفیت های ورزشی و زیر ساخت های مربوطه استان بوشهر اعلام داشته است؛ قطعا یکی از این ظرفیت ها، مجتمع ورزشی بزرگ و مناسب سیراف خواهد بود که می توانند از خوابگاه بسیار خوب کنگان نیز در همین راستا استفاده کنند.

بهروزیانفرد اظهار داشت: بنده از همین فرصت استفاده کرده و قول می دهم هر کاری از دستمان برای حوزه بانوان مخصوصا بانوان سیرافی بر بیایید، انجام دهیم، کم نگذاریم و هرچه که لازم باشد و بتوانیم قطعا برای شهرستان کنگان و سیراف انجام خواهیم داد.

وی عنوان کرد: ان شاءالله برای افتتاح مجتمع ورزشی بانوان سیراف یک مقام ارشد از وزارت ورزش و جوانان را دعوت خواهیم گرفت.

مدیر کل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: از طریق همین سایت خبری (ثلاث)، جا دارد از شورای اسلامی و شهردار فعال سیراف به شکل ویژه تقدیر نمایم؛ شورای سیراف در سطح استان به پیگیری کار معروف است و ما نیز از این بابت خوشحالیم و صادقانه از این بزرگواران تشکر می کنیم که شرایط لازم را برای ورزش در سیراف ایجاد کرده اند. این دوستان در ساخت مجتمع ورزشی خیلی پیگیری کرده اند و ما نیز از انان رضایتمندی کامل داریم؛ شورای سیراف یک شورای همراه است و به ورزش سیراف رونق داده اند.

 

یکی از اهداف شهرداری و شورای سیراف، ایجاد پویایی، نشاط و رونق در جامعه است

علی اکبر کمالیان رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر سیراف در گفتگو با خبرنگار ثلاث اظهار داشت: شهرداری و شورای اسلامی شهر سیراف از همان ابتدای کار در سال ۹۲ همواره سعی نموده تا با ایجاد شرایط مناسب، فعالیت و پویایی را وارد شهر کند. در این زمینه بنده به اتفاق تمام همکارانم و شهردار محترم به شکل شبانه روزی و با افتخار تمام عزم خود را برای محقق کردن این هدف بزرگ به کار بسته ایم.

وی عنوان کرد: در این میان نگاه ما همواره به بانوان به عنوان پشتیبان اصلی و نیروی محرکه خانواده ها نگاهی مثبت بوده است. معتقدیم بانوان به عنوان همسران و مادران این جامعه نقشی دو چندان بر عهده دارند که باید در هر دو مسیر با تمام وجود نقش خود را ایفا کنند. برای اینکه بانوان ما بتوانند نقش همسری و مادری خود را همزمان به خوبی ایفا کنند لازم است به لحاظ سلامتی جسمی، روحی و روانی در شرایطی ایده آل باشند که قطعا ورزش می تواند بخش عمده ای از این موضوع را محقق کند.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر سیراف با اشاره به این موضوع که ورزش کردن برای بانوان با توجه به ایفای نقش مادری و همسری به شکل همزمان، اندکی سخت و وقت گیر است، افزود: ما در شورای اسلامی سعی نموده ایم با درک این موضوع، شرایط لازم را برای حضور حداکثری بانوان در فضاهای سالم بیرون از منزل نیز فراهم آوریم تا این عزیزان نیز بتوانند علاوه بر بالا بردن مشارکت اجتماعی خود، از فضاهای ورزشی موجود در سطح شهر بهره مند شوند.

عمده خدمات ورزشی شهرداری و شورای سیراف به مردم رایگان است

کمالیان در ادامه گفت: تنها مجتمع ورزشی بانوان هم اکنون با فراهم شدن شرایط نسبی و مطلوب( توسط شهرداری و شورای اسلامی)، مورد استفاده بانوان در سانس ها و رشته های مختلف می باشد. شهرداری و شورای اسلامی سیراف این مجتمع را به لحاظ روشنایی، سیستم سرمایشی و گرمایشی، کف پوش و بهسازی فضا تا حدودی به شرایط نرمال نزدیک کرده که همین موضوع باعث شده هیات های مختلف ورزشی بانوان(از  جمله آمادگی جسمانی، تکواندو، کونگ فو، ایروبیک، ژیمناستیک و تنیس روی میز )، طی ۴ سال گذشته از این فضا استفاده کنند.

وی تاکید کرد: ما بابت در اختیار قرار دادن این فضا به بانوان هیچ هزینه ای دریافت نمی کنیم تا بتوانیم حضور حداکثری مردم را برای استفاده از فضاهای ورزشی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر سیراف اظهار داشت: تنها درخواست ما برای بانوان در خصوص این فضا این است که هر گروه ورزشی پس از پایان سانس خود، نظافت را رعایت کند تا گروه بعد از آنان دچار مشکل نشود.

کمالیان گفت: در راستای اهمت دادن به جایگاه بانوان سیرافی نشست های مختلفی با مدیران پتروشیمی زاگرس برگزار کردیم. خوشبختانه رایزنی های گروهی ما جواب داد و مبلغ بیش از ۴ میلیارد تومان برای مجتمع ورزشی بانوان سیراف( که در حال ساخت است) گذاشته شد.

وی ادامه داد: این مجتمع بزرگ ورزشی در وسعت بیش از ۲۸۰۰ متر مربع با  رعایت تمامی استانداردهای جهانی که شامل سالن های چند منظوره ورزشی، والیبال، فوتسال، بدمینتون، بسکتبال، ورزش های رزمی، ایروبیک، ژیماستیک، تکواندو، خانه تنیس و تمامی ورزش های سالنی، داری سونا، جکوزی، حمام بخار، خانه کودک و مادر، مهد کودک، اتاق مربی، اتاق مهمان و رختکن های میهمان و میزبان، سکوهای تماشاگر و vip می باشد که در نوع خود برای بانوان در سطح استان بی نظیر است.

رئیس کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر سیراف عنوان کرد: این مجتمع ورزشی در حال حاضر حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

همکاری پتروشیمی زاگرس تاریخی و قابل تقدیر انجام داد

کمالیان گفت: جا دارد از نگاه مثبت و توسعه محور مدیرعامل، هیات مدیره و دیگر مسئولین شرکت پتروشیمی زاگرس، همچنین امام جمعه سیراف، امام جمعه اهل سنت سیراف، فرماندار و معاونین ایشان، اداره کل ورزش و جوانان استان( به خصوص شخص مدیر کل) و همچنین اداره ورزش و جوانان شهرستان صمیمانه قدردانی می نمایم؛ از رسانه هایی که همواره ما را مورد لطف و حتی نقد خود نیز قرار می دهند تشکر می کنم. به شکل ویژه تر از مردم خوب سیراف که همواره در کنار ما هستند نیز قدردانی می نمایم.

——

خبرنگار: مصطفی صفایی

.

.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن