بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 51408
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 16 آذر 97 3:37 ب.ظ

امام جمعه کنگان:

در گزینش نیرو، برای بومی ها اولویت خاص لحاظ شود/ دانشگاهها رشته های متناسب با نیاز صنعت راه اندازی کنند

ثلاث- امام جمعه کنگان گفت: در گزینش نیرو ، برای نیروهای بومی اولویت خاص لحاظ شود

  امام جمعه کنگان: 

*استخدام در پتروشیمی جم ضابطه مند باشد / در گزینش نیرو ، برای نیروهای بومی اولویت خاص لحاظ شود / دانشگاهها رشته های متناسب با نیاز صنعت را راه اندازی کنند / ۱۶ آذر حرکت ضداستکباری و ضداستعماری جنبش دانشجویی بود / مردم از حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عباس عاشوری خطیب توانمند و پیشکسوت خطابه و منبر جنوب تجلیل و به دیدار او بروند / مسئولان با کمک و حمیات از صیادان به کاهش قیمت ماهی کمک کنند / زیبنده نیست مردم بندر نشین ماهی هم نتوانند بخرند / مسئولانی که بودجه را تنظیم ، ارائه و تصویب می کنند خود را جای فقرا بگذارند که می شود با حداقل ها زندگی کرد؟*

 

🔻 *مشروح خطبه:*

 

به گزارش ثلاث، حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی پتروشیمی جم ظرف دیروز و امروز افزود: امیدوارم همانگونه که مدیرعامل محترم پتروشیمی جم در گفتگو با صدا و سیما گفته اند ، جذب و گزینش نیروها ضابطه مند باشد و رابطه جایگزین ضابطه نشود.

وی بیان کرد: گرچه پروژه ملی است اما باید امتیاز خاصی برای نیروهای بومی لحاظ شود و این حداقل کاری است که می توان برای مجاورین صنعت انجام داد.

محمودی با اشاره به شرکت تعداد قابل توجهی از جوانان این منطقه در این آزمون و آرزوی موفقیت برای آنان به لزوم توسعه رشته های فنی در دانشگاههای شهرستان اشاره و عنوان نمود: دانشگاههای شهرستان تدبیری بیندیشند تا با راه اندازی رشته های متناسب با صنعت نفت و گاز و پتروشیمی ، زمینه تحصیل و جذب جوانان این خطه را فراهم کنند.

امام جمعه در بخش دیگر با نکوداشت ۱۶ آذر روز دانشجو ، با تحسین حرکت ضداستکباری و ضداستعماری جنبش دانشجویی گفت: نقش آفرینی در فراگیرسازی گفتمان انقلابی ، افزایش بصیرت و سطح آگاهی سیاسی و دینی ، اعلام موضع بهنگام ، فساد ستیزی و مطالبه عدالت و کمک به تحقق تمدن اسلامی از مهمترین وظایف جنبش دانشجویی است.

وی به آسیب های جنبش دانشجویی اشاره و استفاده ابزاری از دانشجویان ، دور شدن از هدف و آرمان ها و افتادن در دام احزاب سیاسی و مصادره جنبش به نفع غرب و آمریکا را از مهمترین این مخاطرات دانست و بصیرت و بیداری را ، راه خنثی کردن اهداف دشمن عنوان نمود.

محمودی با گرامیداشت ۱۳ آذر روز روحانیت استان ، تجلیل از مقام شامخ روحانی شهید شیخ ابوتراب عاشوری و برگزاری کنگره بزرگ علامه بلادی (ره) ، با تجلیل از مقام علمای شهرستان کنگان حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عباس عاشوری (پدر شهید ، پیش کسوت در عرصه تبلیغ دین در داخل و خارج از کشور و موسس مدرسه علمیه برادران) و مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شیخ مرتضی میرزایی (امام جمعه موقت و مدیر فقید مدارس علمیه و موسس مدرسه علمیه خواهران کنگان) گفت: کنگره ها فرصتی برای معرفی شخصیت های استان است.

خطیب جمعه با گرامیداشت روز هواپیمایی گفت: قیمت بلیط هواییما گران  و نظارت بر شرکت های هواپیمایی ضعیف است که باید دستگاه های مسئول این امر را اصلاح کنند.

وی با محکوم نمودن جنایت تروریستی در چابهار بیان کرد: دشمنان بدانند با این اقدامات کور و وحشیانه نمی توانند مانع حرکت نظام شوند و این اقدام آنان سختی تلافی خواهد شد.

محمودی به بحث بودجه سال ۹۸ اشاره و با بیان اینکه وابستگی کمتر به نفت یکی از نقاط قوت این بودجه است بیان نمود: شرایط کنونی کشور بگونه ای است که قدرت خرید شاغلین هم کاهش یافته و این مسئله ضرورت توجه بیشتر به اقشار آسیب پذیر ، بیکار ، مددجویان و فقرا را بیش از پیش می کند.

وی گفت: ارائه دهندگان و تصویب کنندگان بودجه خود را جای فقرا بگذارند که آیا می شود با حداقل ها گذران زندگی کرد و بعد بودجه را تنظیم و تصویب کنند.

امام جمعه به قیمت بالای ماهی در شهرهای بندری نیز گریزی زد و گفت: مسئولان امر با حمایت جدی از جامعه زحمت کش صیادان ، تدبیری کنند تا آنها هم بتوانند ماهی را با قیمت کمتری به مصرف کنندگان عرضه کنند.

تقدیر و تجلیل از مجاهدات دینی و علمی و معنوی و خدمات حضرات آیات عظام گلپایگانی (ره) و شهید دستغیب (ره) و تبیین پیام رهبری فرزانه انقلاب به اجلاس سراسری نماز و اهمیت و جایگاه این واجب الهی و نکوداشت یاد و خاطره شهید کشوری ، از دیگر مطالب طرح شده در خطبه های نماز جمعه بود.

  • لازم به یادآوری است ، محمد گله زنی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور کنگان ، در جمع نمازگزاران و به مناسبت روز دانشجو بیانیه دانشجویان جنوب کشور را قرائت کرد.

 

ابوذر حسین پور کنگان

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن