بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 51830
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 7 دی 97 1:13 ب.ظ

پنجمین طرح ملی جنگلانه در شهرستان کنگان اجرا شد + عکس

ثلاث- پنجمین طرح ملی جنگلانه با مشارکت دستگاه های اجرایی و دانش آموزان و انجمن های محیط زیست در شهرستان کنگان اجرا شد.

به گزارش ثلاث، در حاشیه اجرای طرح جنگلانه در شهرستان کنگان- شهر بنک- رییس منابع طبیعی شهرستان کنگان به خبرنگار ثلاث گفت:

برنامه روز گذشته ما درباره طرح ملی جنگلانه بود که از چندین سال قبل در تمامی کشور شروع شده است. شهرستان کنگان نیز پنجمین طرح جنگلانه خود را دیروز به همراه فعالان محیط زیست، دانش آموزان، کارمندان و … اجرا کرد.

وی در ادامه اساس این برنامه را در حفظ پوشش گیاهی، توسعه فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و فضای سبز، حفاظت از خاک و اصلاح و احیا مراتع عنوان کرد.

رئیس منابع طبیعی شهرستان کنگان در ادامه طرح اصلی طرح جنگلانه سال ۹۷ را بذرکاری درخت بومی کُنار دانست و در سطح ده هکتار به بذرکاری مراتع بنک در بندهای خاکی ای که در سال های گذشته به خاطر نزولات بارندگی احداث شده بود، اشاره کرد.

 وی تاکید کرد محوریت طرح امسال با فعالیت سمن های  از جمله انجمن ‌نبض زمین، مشارکت فرمانداری، دستگاه های اداری، کارمندان، دانش آموزان، علاقمندان و فعالان محیط زیست و منابع طبیعی، بهره برداران و دامداران آن مرتع انجام شد.

وی در پایان هدف اصلی این طرح را فرهنگ سازی در راستای حفظ و نگهداری درختان و آشنایی با نحوه بذر کاری و نهال کاری و …عنوان کرد.

 

گفتنی است مجری این برنامه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کنگان، شهرداری و شورای اسلامی شهر بنک و انجمن نبض زمین بودند.

واحد فضای سبز سازمان منطقه ویژه پارس، پتروشیمی جم،  شرکت پلی پروپیلن جم ، اداره محیط زیست شهرستان کنگان، اداره آموزش و پرورش شهرستان کنگان، شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد، شرکت نوبرآوران غروب لیان، پتروشیمی آریا ساسول، شرکت فنی و مهندسی زرین کنگان، کارخانه اسیای آرام، انجمن باور زمین، پیش دبستانی سفیران طبیعت، سفره خانه سنتی سبز، مدرسه غیر دولتی میثاق، دبیرستان غیر دولتی هدایت، اداره جهاد و کشاورزی شهرستان کنگان، اداره هلال احمر شهرستان، هیات کوهنوردی رادین، فرمانداری شهرستان کنگان، اداره بنادر و دریانوردی و سایت خبری ثلاث در این طرح مشارکت و همکاری داشتند.

 

.

.

.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن