بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 56304
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 6 شهریور 98 8:19 ب.ظ

پروژه های منابع طبیعی شهرستان کنگان

اجرای سد آبخیزداری کنگان و بنک می تواند مانع از هدر رفت سیلاب ها شود

ثلاث- پروژه آبخیزداری (بند سنگی ملاتی) حوزه آبخیز کنگان و بنک یکی از پروژه های مهم هفته دولت در شهرستان کنگان بود که با حضور معاون استاندار کلنگ زنی شد.

به گزارش ثلاث، به مناسبت هفته دولت، پروژه آبخیزداری (بند سنگی ملاتی) حوزه آبخیز کنگان و بنک با حضور معاون استاندار, فرماندار شهرستان, مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و مسولین شهرستانی و استانی کلنگ زنی گردید.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کنگان گفت: این پروژه که در بالادست شهر کنگان واقع گردیده است از اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۸ بوده که اعتبار آن ۱۳ میلیارد  ۸۹۰ میلیون ریال می باشد .

وی ادامه داد: این سازه که با ارتفاع ۱۰متر می باشد شامل ۴۰۰۰ متر مکعب عملیات سنگ و سیمان می باشد و حجم استحصال آب ۳۲۰ هزار متر مکعب است.

منصوری افزود: در سال گذشته نیز  ۶ سازه با مبلغ ۴۰ میلیارد ریال در این حوزه اجرا گردیده است. اهداف شاخص از اجرای این پروژه ها را جلوگیری از هدر رفت سیلاب و افزایش ظرفیت نفوذ پذیری حوزه,جلوگیری از بروز خسارات ناشی از سیل و کنترل بخشی از رسوبات خروجی از حوزه و تثبیت بستر آبراهه ها بیان کرد

وی در پایان افزود: مساحت حوزه آبخیز کنگان و بنک ۱۳۶۲۷ هکتار بوده که  بیشترین ارتفاع منطقه ۱۳۹۰ متر و کمترین ارتفاع معادل ۱۲ متر از سطح دریا می باشد. از نقطه نظر تقسیمات هیدرولوژیک کل کشور محدوده مطالعاتی جزء حوزه آبخیز خلیج فارس می باشد

 

این هفتمین سازی( سد آخیزداری) در یک سال اخیر در شهرستان کنگان خواهد بود.

.

.

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن