بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 52135
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 27 دی 97 11:54 ق.ظ

وضعیت تغذیه و الگوی مصرف موادغذایی در کنگان بررسی می‌شود

به گزارش ثلاث، مسئول واحد تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان گفت: طرح بررسی الگوی مصرف مواد غذایی و وضعیت تغذیه‌ای خانوار و فرد در شهرستان کنگان آغاز شد.

مسئول واحد تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان گفت: طرح بررسی الگوی مصرف مواد غذایی و وضعیت تغذیه‌ای خانوار و فرد در شهرستان کنگان آغاز شد.

 فرزانه بخشی زاده گفت: این طرح در ۴ منطقه شهری از شهرستان کنگان به‌صورت پایش پژوهشی انجام می‌شود.

بخشی زاده خاطرنشان کرد: پس‌ازآنجام پایش اولیه، به فاصله ۳ تا ۷ روز، کارشناسان به خانوارها مراجعه و مقدار مواد غذایی که در ۲۴ ساعت گذشته توسط خانوار مصرف‌شده است را بررسی و ثبت نموده و پس‌ از آن بررسی دوم صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: این طرح علاوه بر وضعیت تغذیه، میزان فعالیت بدنی فرد در طی یک هفته گذشته ارزیابی می‌گردد و هم‌زمان آموزش‌های لازم نیز به افراد ارائه می‌شود.

مسئول واحد تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان خاطرنشان کرد: هدف از انجام این طرح، بررسی الگوی مصرف مواد غذایی در مناطق شهری و روستایی و ایجاد تغییرات در الگوی ناصحیح مواد غذایی، کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر با بررسی عوامل خطر تغذیه‌ای ازجمله اهداف این پایش است.

تاکنون فهرست برداری خوشه‌ها و بررسی روز اول وضعیت تغذیه‌ای خانوار و فرد توسط کارشناس تغذیه و مسئول واحد تغذیه شهرستان انجام‌ شده است.

برچسب ها: , , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن