بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 52158
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 30 دی 97 4:09 ب.ظ

در نشست الماسی با فرمانده پایگاه دریابانی کنگان مطرح شد:

۳۰ درصدِ مردم منطقه از دریا ارتزاق می کنند/ ۷۵ هزار نفر در سطح استان مستقیما از دریا معیشت می کنند

ثلاث- در نشست الماسی با فرمانده پایگاه دریابانی کنگان مطرح شد: ۳۰ درصدِ مردم منطقه از دریا ارتزاق می کنند؛ معیشت ۷۵ هزار نفر در سطح استان مستقیما از طریق دریا است.

به گزارش ثلاث، نماینده مردم شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی نشستی را با فرمانده پایگاه دریابانی کنگان برگزار کرد.

سرهنگ کمیسر دریایی، غلامرضا محقق در این نشست که به اتفاق همکاران خود انجام شد ضمن تشکر بابت حضور نماینده مردم جنوب استان بوشهر در پایگاه دریابانی گفت: وظیفه اصلی دریابانی کنگان استفای حق دولت در مرزهای دریایی این منطقه است.

وی، گشت زنی دریایی و برقراری امنیت دریایی را مهمترین رویکرد دریابانی کنگان عنوان کرد.

فرمانده پایگاه دریابانی کنگان اظهار داشت: عقیده ما بر این است که اکثریت مردم، درامد سالم و قانونی از طریق دریا دارن؛ ولی خب معدود افرادی که هنجار شکنی می کنند، با انها مقابله می کنیم. 

سرهنگ محقق اذعان داشت: در دو سال گذشته تغییر مسیر جابجایی مواد مخدر از زمینی به دریایی افزایش چشمگیری یافته است. 

 وی افزود: تعداد ۱۷۰۰ شناور مجوز دار در حوزه ما فعالیت میکنند. علاوه بر این حدود ۱۰۰۰ شناور فاقد هویت انیز در محدوده زیر نظر ما وجود دارد. 

فرمانده پایگاه دریابانی کنگان با عنوان این مطلب که عمده تجارت شناورهای منطقه ما با دبی است، اضافه کرد: در حال حاضر اندکی از رونق تجاری شناورهای ما که در سه ماه اول سال شرایط بهتری داشت، کاسته شده که تلاش میشود ارام ارام این شرایط بازگردد. 

  وی ادامه داد: بیشترین صادرات منطقه تحت نظارت ما از دیر به سمت قطربوده  و در این زمینه سعی ما بر همکاری بوده است. 

  سرهنگ محقق گفت: ۳۰ درصد مردم این حوزه، مستقیم یا غیر مستقیم از طریق دریا ارتزاق میکنند. 

وی اظهار داشت: یکی از برنامه های ما آموزش به ملوانان جهت عدم تجاوز به آب های خارجه می باشد، ضمن اینکه ما نیز اجازه تجاوز به مرزهای آبی مان را به شناورهای خارجی و ورود به آب های کشورمان را نمی دهیم.

  

 ۷۵ هزار نفر در سطح استان مستقیما از دریا معیشت می کنند

سکینه الماسی نماینده مردم شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان کادر نیروهای دریابانی کنگان گفت: نیروی دریابانی بدون هیچ ادعا و با کمترین حاشیه و به شکل کاملا صادقانه به کشور و مردم خدمت می کنند.

وی ادامه داد: نیروی دریابانی در مباحث رفاهی از حداقل ها برخورداند ولی  با وجود این موضوع، ذره ای در خدمت رسانی این عزیزان تاثیر منفی نداشته است و این بزرگواران با قدرت به کارشان ادامه می دهند.

نماینده مردم جنوب استان بوشهر عنوان کرد: طبق آمار دو سال قبل، در سطح استان بوشهر ۷۵ هزار نفر مستقیما از طریق دریا ارتزاق میکنند.

دنبال فعال کردن اقتصاد دریا هستیم و این امار قابل توجهی نسبت به شاغلین در پارس جنوبی است و لذا نیازمند تقویت زیر ساخت ها در این حوزه هستیم‌

الماسی گفت: کنگان به دنبال راه اندازی خط کنگان- قطر است   

 وی افزود:  تمام تلاش ما این است که چیزی که بنفع مملکت و مردم است( بخصوص نیروهای جان بر کف انتظامی و نظامی) را پیگیری نماییم.

 نماینده مردم جنوب استان بوشهر عنوان کرد: در حال پیگیری بحث همسان سازی حقوق ها  در مجلس هستیم.

الماسی تاکید کرد: منطقه ما یک منطقه با ظرفیت بسیار بالا در زمینه انرژی، دریا، کشاورزی و…است  و لذا نیاز است که نگاه دولت و مجلس به این منطقه نگاه ویژه ای باشد.

  •  

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن