بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 54881
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 6 خرداد 98 9:16 ب.ظ

رئیس شورای شهر سیراف در گفتگو با ثلاث:

حق میزبانان دائمی فلرها، صفر شدن عوارض الایندگی نیست/ ریه های مردم شهرستان کنگان، بیش از آلاینده ها، از بوی متعفن خیانت ها آزرده است

ثلاث- رئیس شورای بندر تاریخی سیراف گفت: ریه های مردم شهرستان کنگان، بیش از آلاینده ها، از بوی متعفن خیانت ها آزرده است

 

 

 

حسین روشن، رئیس شورای اسلامی شهر سیراف در گفتگو با ثلاث، اظهار داشت: 

 

از محدوده ۳۰ هزار هکتاری منطقه ویژه انرژی پارس، ۱۶ هزار هکتار در حوزه شهرستان کنگان قرار دارد که شهر تاریخی سیراف در حد فاصل  مجتمع های پتروشیمی پارس یک و فازهای ۲۲و۲۴ و۱۳ پارس دو در مرکز  الایندگی و همسایه دیوار به دیوار فلر ها می باشد.  این الایندگی ها به هر بادی اعم از اینکه از جهت شمال باشد یا جنوب، مهمان دائمی و طفیلی مردم سیراف می باشد. الایندگی ها حتی باران رحمت الهی را نیز برای ما اسیدی کرده اند و نه تنها ریه های خسته مردم را آزرده بلکه بر پیکر با صلابت تمدن تاریخی سیراف نیز رخنه کرده و امروز ما شاهد خوردگی ناشی از مواد شیمیایی و نشست الایندگی بر آثار تاریخی سیراف هستیم.

حق میزبانان دائمی فلرها، صفر شدن عوارض الایندگی نیست. ما از هیات دولت و بویژه رئیس محترم جمهور در سفر اخیر تقاضای حذف فلرینگ داشتیم ، اما این تصمیم سازمان محیط زیست، مردم نجیب ما را نا امید کرده است .

 دست اندرکاران این تصمیم کثیف باید در پیشگاه مردم شهرستان کنگان عذرخواهی کنند، که به چه قیمتی می خواهند حق مسلم مردم را با لابی گری غصب کنند.

امروز، ریه های مردم ما پیش از اینکه از آلاینده ها بدرد باشد، از بوی متعفن این خیانت ها آزرده است.

از همه ی مسئولین امر بویژه از نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و استاندار محترم و فرماندار زحمتکش شهرستان و سایر مسئولین و دلسوزان حوزه جنوب استان و مردم نجیب مان  می خواهیم که با همراهی و هم صدایی ،همچون گذشته که از انتزع شهرستان عسلویه جهت اتصال به استانی دیگر، جلوگیری بعمل آوردیم، از غصب این حق مسلم ممانعت کرده و از این خیانت بزرگی که در حق ما و نسل های آیندگانمان، با  لابی گری های غیر اخلاقی همسایگانمان در حال رقم خوردن است جلوگیری نماییم.

بندر باستانی سیراف از توابع شهرستان کنگان و در وسط فازها و فلرهای پارس جنوبی قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن