بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 54906
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 7 خرداد 98 2:32 ب.ظ

واقعیت عوارض آلایندگی « پارس جنوبی » چیست ؟

شاید تا چند روز پیش که نماینده محترم در مجلس شورای اسلامی شهرستان های مهر و لامرد درصد جدیدی را از واریز حق آلایندگی رو کرد؛ کسی بفکر نبود که تا امروز این پول کجا میرود !

واقعیت چیست ؟
این روزها هرکس به اندازه فهم و درک خودش با استفاده از جو ایجاد شده مصاحبه میکند و عشق خود نسبت به شهرستانهای جنوبی در عالم فضای مجازی در قالب مصاحبه می آورد .
ولی آیا حقیقت این است که چهار شهرستان جنوبی و متاثر از جولان صنایع حق آلایندگی میگرفتند یا نه !!؟
شاید تا چند روز پیش که نماینده محترم در مجلس شورای اسلامی شهرستان های مهر و لامرد درصد جدیدی را از واریز حق آلایندگی رو کرد؛ کسی بفکر نبود که تا امروز این پول کجا میرود !
آیا صد در صد حق آلایندگی ناشی از صنایع را به چهار شهرستان جنوبی میدهند ؟ 
آیا تاکنون این شهرستان ها به ویژه شهرستان کنگان صد درصد آلاینده بوده اند ؟
شاید حقیقت چیز دیگریست .
واقعیت مسئله این است که هیچگاه صنایع مستقر در شانزده هکتاری شهرستان کنگان از بیست هکتار پارس جنوبی جزو صنایع آلاینده نبوده اند و هیچگونه حق آلایندگی نداده اند .اندک مبلغی هم که به شهرستان واریز شده از سهم شهرستان عسلویه بوده که به طبق لیست ارسالی محیط زیست به کل استان می داده‌اند .
شاید نماینده حوزه لامرد به این فکر بوده که اگر دود و آلایندگی عسلویه تا دشستان می رود ناچارا میتواند تا جهرم و فسا هم برود؛ حالا نگران شده اند . شاید اندکی وقت از دست داده‌اند. پیشنهاد این است شهرستان کنگان از صنایع مستقر در عرصه خودش پیگیر آلایندگی باشد که چند برابر شهرستان عسلویه ایجاد آلایندگی میکنند.
و حقوق مردم عسلویه نسبت متاثر بودن نیز صد درصد از واریزی است.

غلامحسین حیدری – شهردار سیراف

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن