بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 56403
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:چهارشنبه 13 شهریور 98 8:44 ق.ظ

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان کنگان؛

فروش آب کنگان به شرکت ها صحت ندارد

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان کنگان : فروش آب توسط آب شیرین کن کنگان به شرکت های منطقه به هیچ وجه صحت ندارد.

مجید آقا بزاز، رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان کنگان در گفتگو با خبرنگار ثلاث اظهار داشت: وزارت محترم نیرو طی یک مناقصه از متقاضیان) شرکت های مختلف(، طی یک فراخوان، خواستار احداث آب شیرین کن در برخی مناطق کشور از جمله استان بوشهر شده است. هزینه احداث آب شیرین کن بر عهده شرکت طرف قرارداد می باشد.
وزارت نیرو طبق تعهدی که دارد، آب تصفیه این شرکت ها را به شکل تضمینی خریداری می کند. این قرارداد به شکل بی او تی (BOT) است؛ یعنی اینکه سرمایه گذار اقدام به احداث آب شیرین کن می نماید، به بهره برداری می رساند و به مدت ۱۵ سال مالک آن است و بعد از این مدت، کارخانه را با تجهیزات آن به اداره آب و فاضالب تحویل کامل می دهد.طبق قرارداد، شرکت نور ویژه، آب خود را فقط به اداره آب و فاضالب میفروشد، از اینرو، مالکیت آب شرکت نور ویژه  در بندر کنگان ،متعلق به اداره آب و فاضلاب شهرستان کنگان است.


این شرکت بجز اداره آب که طرف قرارداد آن است، نمی تواند آب خود را به هیچ فرد، نهاد یا شرکتی، بفروشد. فروش آب توسط آب شیرین کن کنگان به شرکت های منطقه به هیچ وجه صحت ندارد و طبق قرارداد، امکان و اجازه این کار به هیچ وجه، وجود ندارد. در مدت این ۱۵ سال، خرید آب توسط وزارت نیرو به شکل تضمینی و به نرخ روز خواهد بود. هم اکنون روزانه حدود ۶ هزار متر مکعب آب ورودی شهرستان کنگان از خط کوثر است. طبق قرارداد با شرکت نور ویژه، روزانه ۱۰ هزار متر مکعب آب تصفیه شده نیز ) به همراه آن شش هزار متر مکعب ( به مردم می دهیم که حدود ۱۶ هزار مترمکعب به شکل روزانه آب می باشد.
مجموعا وزارت نیرو به ازای هر متر مکعب آبی که از شرکت نور ویژه خریداری می کند، مبلغ ۷ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت میکند و ما نیز به شکل میانگین به ازای هر متر مکعب فقط ۳۰۰ تومان از مردم اخذ می کنیم و در واقع دولت به ازای هر متر مکعب ۷۲۰۰ تومان یارانه پرداخت می کند.

نظرات

  1. اکی says:

    پس این تانکرهایی که بسوی جم میرند چیه شما برید تو جاده جم نگاه کنید توی نیم ساعت چند تانکر رد میشه

  2. علي حسن پور says:

    دلیل قطعی مداوم و مکرر اب در کنگان چیست/؟؟!!و منبع مصرفی اب شرکتهای منطقه از کجاست؟؟؟!!

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن