بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 56455
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 15 شهریور 98 3:04 ب.ظ

امام جمعه کنگان:

بیکاری جوانان بومی شهرستان صنعتی کنگان زیبنده نیست/ فریضه کمرنگ شده امر به معروف و نهی از منکر احیاء شود

ثلاث- امام جمعه کنگان: فریضه کمرنگ شده امر به معروف و نهی از منکر احیاء شود.

امام جمعه کنگان:

فریضه کمرنگ شده امر به معروف و نهی از منکر احیاء شود / بیکاری جوانان بومی شهرستان صنعتی کنگان زیبنده نیست / فصل الخطاب در مسائل مهم کشور نگاه رهبری و ولی فقیه زمان است / دستگاه دیپلماسی در صورت عدم پایبندی اروپایی ها گام سوم کاهش تعهدات برجامی کشورمان  را محکم تر از گام اول و دوم بردارند / میزبانی از شهید محراب آیت الله مدنی از افتخارات مردم کنگان است

 

ثلاث: حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با تسلیت ایام محرم و نکوداشت هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر و بیان این مطلب که یکی از فلسفه های قیام سیدالشهداء (ع) احیاء این فریضه الهی بود ، افزود: همه اعم از مردم و مسئولان در برابر اقامه این واجب الهی کمرنگ شده در جامعه مسئول اند.

وی در بخش دیگر با بازخوانی پیام های نهضت عاشورای حسینی عنوان داشت: ظلم ستیزی و ایستادگی در برابر دشمن با هر هزینه ای از پیام های عاشورا است.

خطیب جمعه نترسیدن از زیادی دشمن ، ارجحیت مرگ با عزت بر زندگی با ذلت و پیروزی جبهه حق ولو به رغم شکست ظاهری را از دیگر پیام های عاشورا عنوان نمود.

محمودی به اهمیت عزاداری بر سیدالشهدا (علیه السلام) پرداخت و با تشکر از برگزاری مجالس باشکوه توسط مردم و هیات های عزاداری گفت: امسال تجمع بزرگ عاشورائیان در عصر تاسوعا در کنگان که نمایشی از شکوه و عظمت شیعه و دوست داران اهلبیت علیهم السلام است برگزار خواهد شد.

وی به بیان نکاتی در باب عزاداری و برنامه هیات ها اشاره و افزود: رعایت بهداشت عمومی و اجتناب از رها نمودن ظروف یکبار مصرف و مانند آن در سطح شهر ، اجتناب از صدای بلندی که موجب ایذاء شود ، پرهیز از دامن زدن به اختلافات مذهبی و خلاف تقیه ، اجتناب از مداحی و روضه و عزاداری در هنگام اذان ، اقامه باشکوه نماز ظهر عاشورا و رعایت بایدها و نبایدها در مداحی را از مهمترین نکاتی ذکر که هیات های مذهبی به آن توجه کنند.

امام جمعه با اشاره به گام سوم کاهش تعهدات برجامی جمهوری اسلامی ایران از فردا و بیان اینکه اروپایی ها نیز مانند آمریکایی ها غیرقابل اعتماد اند عنوان کرد: انتظار جدی اینست دستگاه دیپلماسی در صورت عدم پایبندی اروپایی ها گام سوم کاهش تعهدات برجامی کشورمان  را محکم تر از گام اول و دوم بردارند.

محمودی به طرح مسائل حاشیه ای توسط برخی فعالان سیاسی ، احزاب و مسئولان کشور و اظهارات غیر مسئولانه اشاره و تاکید کرد: فصل الخطاب در مسائل مهم کشور نگاه رهبری و ولی فقیه زمان است و همه باید تابع ایشان باشند.

وی به حرف های نسنجیده وزیر آمریکا اشاره و عنوان نمود: ما نه تنها از مبانی انقلاب کوتاه نمی آییم بلکه در آینده ای نچندان دور کاخ های ظلم و بیداد شما به دست جوانان اروپایی و آمریکایی آشنا شده با ادبیات و گفتمان انقلاب ویران خواهد شد.

خطیب جمعه به موضوع اشتغال و گلایه جوانان از بیکاری اشاره و خاطرنشان ساخت: بیکاری جوانان در شهرستان صنعتی کنگان زیبنده نیست.

محمودی افزود: انتظار جدی از مسئولان و متولیان امر بویژه تشکیلات اشتغال این است برای حل مشکل بیکاری جوانان بویژه شهرستان کنگان چاره اندیشی اساسی کنند.

وی در پایان با نکوداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین ۱۷ شهریور ، عالم مجاهد آیت الله طالقانی و دومین شهید مهراب آیت الله مدنی گفت: آیت الله مدنی حق عظیمی به گردن مردم شهرستان کنگان دارد و میزبانی از آن شهید والامقام از افتخارات مردم این منطقه است./ ابوذر حسین پور کنگان

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن