بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 58284
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 16 دی 98 12:23 ب.ظ

سیراف در انتظار احداث زیرگذر ضلع شرقی توسط منطقه ویژه پارس

ثلاث-رئیس شورای اسلامی شهر سیراف گفت: اول، برای دسترسی به مخازن گازی تاسیسات در مواقع بحران و جهت رعایت پدافند غیر عامل و دوم جهت دسترسی به یکصد هکتار از زمینهای منطقه ویژه پارس و همچنین آب شیرین کن و سوم برای مردم بندر تاریخی سیراف، نیاز است که این زیرگذر هرچه سریع تر احداث شود.

 

حسین روشن، رئیس شورای اسلامی شهر سیراف در این خصوص به هفته نامه ثلاث جنوب گفت: در خصوص احداث زیر گذر در ضلع شرقی سیراف( به سمت عسلویه) و همچنین مشکلات و خطرات موجود در آن نقطه، نشست های متعددی با مدیران سابق و کنونی سازمان منطقه ویژه پارس داشته ایم و این مسئله را خیلی روشن برای این بزرگواران روشن کردیم.

وی ادامه داد: در این نشست ها، مدیران سابق و کنونی منطقه ویژه پارس بر لزوم احداث این پل تاکید کردند و تعهد دادند. انتظار ما نیز از سازمان منطقه ویژه پارس این است که به تعهدات خود نسبت به مناطق پیرامونی و سیراف عمل نمایند و سیراف را از وضعیت کنونی در ضلع شرقی خارج کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر سیراف بیان کرد: هم اکنون ورودی شهر سیراف از سمت عسلویه، زیر یک پل ۳ متری است که در شان نام پر آوازه و پیشینه تاریخی و درخشان این شهر نمی باشد. در مواقع بارندگی، این راه بسته می شود و مردم در چنین مواقعی، باید پشت این پل منتظر بمانند و چنانچه بارندگی شدید باشد، این راه کلا مسدود می شود؛ ضمن اینکه، این ورودی در محدوده آبراه قرار دارد.

روشن در ادامه گفتگو با هفته نامه ثلاث جنوب افزود: صورتجلسه تعهد سازمان منطقه ویژه برای احداث این زیر گذر در ضلع شرقی سیراف موجود است. در این صورتجلسه، سازمان منطقه ویژه پارس باید نسبت به دو نقطه حادثه خیز یعنی سه راه پتروشیمی و ورودی سیراف از ضلع شرقی شهر( سمت عسلویه)، اقدام کند که تا کنون فقط نسبت به سه راه پتروشیمی اقدام شده است. امیدواریم سازمان منطقه ویژه پارس، هرچه سریع تر نسبت به اجرای زیر گذر سیراف در ضلع شرقی، اقدام نماید تا ان شاءالله مشکلات و معضلات کنونی آن نقطه رفع شود.

وی گفت: اول، برای دسترسی  به  مخازن گازی تاسیسات در مواقع بحران و جهت رعایت پدافند غیر عامل و دوم جهت دسترسی به یکصد هکتار از زمینهای منطقه ویژه پارس و همچنین آب شیرین کن و سوم برای مردم بندر تاریخی سیراف، نیاز است که این زیرگذر هرچه سریع تر احداث شود.

 

عکس: جواد زارعی

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن