بروز شده در : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ساعت 10:31 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 61020
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 6 مرداد 99 1:05 ب.ظ

نماز جمعه، سنگر انقلاب اسلامی است

ثلاث-امام جمعه کنگان گفت: نماز جمعه سنگر انقلاب ، تجلی اسلام و کانون تحکیم وحدت و همدلی امت اسلام است.


حجت الاسلام محمود محمودی در نشست خبری بمناسبت چهل و یکمین سالروز اقامه نماز جمعه در ایران اسلامی اظهار داشت: نماز جمعه یک جریان بزرگ است که اقامه آن موجب همدلی و اتحاد مسلمانان شده و امروز نمازهای جمعه حکم سنگری برای انقلاب اسلامی است.

امام جمعه کنگان با بیان اینکه نمازجمعه نماد حرکت و پویایی نظام است افزود: برپایی نماز جمعه به عنوان یکی از نمادهای سیاسی اسلام، تجلی روح حاکمیت در دین مبین اسلام است.

محمودی با تشکر از نقش، تلاش و همراهی رسانه‌ها به هجمه‌های دشمن در حوزه‌های مختلف از جمله دین اشاره و گفت: رسانه‌ها می‌توانند با آگاهی سازی و اطلاع رسانی خوب به مردم در ناکام نمودن توطئه‌های شوم دشمن موثر باشند.

وی به تلاش دشمن در شبکه‌های مجازی مخصوصا ایجاد یاس و ناامیدی اشاره و عنوان کرد: اصحاب رسانه می‌توانند با انجام صحیح رسالت سنگینی که بر دوش دارند در کنار متولیان دینی، فرهنگی و اجتماعی مانع ایجاد انحرافات فکری و عقیدتی در جامعه شوند.

امام جمعه کنگان به برخی کارکردهای نهاد مقدس نماز جمعه در دوران ۱۵ ساله مسؤولیت در زمینه‌های مختلف از جمله حوزه زیرساخت‌های دینی و فرهنگی اشاره و گفت: در حوزه زیرساختی احداث مصلای کنگان، حوزه‌های علمیه، استاد سرا، طلبه سرا، نهضت مسجدسازی و حسینیه، برخی مراکز قرآنی و دینی و فرهنگی خوشبختانه گام‌های بزرگی برداشته شد که این جز در سایه عنایت حضرت باری تعالی، همت و همراهی مردم و برخی مسؤولان میسر نبود.

محمودی افزود: یکی از اقدامات ماندگار در حوزه علمی و فرهنگی برگزاری آزمون‌های علمی – فرهنگی در بین چندین هزار دانش آموز با همکاری آموزش و پرورش در سال‌های اخیر و قبل از آن مسابقات جامع علمی بصورت شهرستانی و استانی بود.

خطیب جمعه کنگان با اشاره به ویژگی‌های یک امام جمعه خوب گفت: امام جمعه باید خود را امام جمعه همه احزاب و جریانات سیاسی مورد تایید نظام بداند و به دور از جنجال و حاشیه رسالت اصلی و وظایف محوله خود را بویژه در حوزه دین و معنویت انجام و خدمتگزار مردم باشد.

محمودی به موضوع برخی ناهنجاری‌ها در ساحل و گلایه مردم اشاره و بیان کرد: باید جلوی هر کار خلاف اخلاق که منجر به ناراحتی و نگرانی مردم متدین و نجیب این خطه می شود را گرفت.

محمودی در پایان به موضوع دانش آموزی گریزی زد و گفت: طرح استقرار طلبه در مدارس پسرانه و دخترانه با همکاری آموزش و پرورش اقدامی در راستای تقویت باورهای دینی و اهتمام به مسئله تربیت در کنار تعلیم است که شرط موفقیت آن همراهی دانش آموزان و خانواده و مدارس و آموزش و پرورش است که البته نیازمند بازنگری ، تقویت نقاط قوت و رفع نواقص احتمالی است.

خبرنگار:صلاح خنافره

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن