بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 62466
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 23 آبان 99 11:27 ق.ظ

افزایش نسخه‌های اهدایی کتاب در کنگان/ عضویت در کتابخانه‌ها رایگان شد

ثلاث-رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان کنگان گفت: نسخه‌های اهدایی از طرف مردم از ۸۳ نسخه به ۲۳۰ نسخه افزایش یافت و تعداد نسخه‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی شهرستان حدود ۷۲ هزار نسخه می‌باشد.


نصرالله اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ثلاث ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: هفته کتاب امسال با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و موج‌های پی در پی آن، نسبت به سال‌های گذشته متفاوت‌ برگزار می‌شود.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان کنگان افزود: کتابخانه‌های عمومی تحت تأثیر این اتفاق قرار گرفتند و باید خدمات دهی خود را متناسب با شرایط روز انجام دهند‌‌.

وی ضمن دعوت مردم به چالش اهدای کتاب گفت: هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه است که ۲۴ آبان ماه ثبت نام در کتابخانه‌ها کاملا به طور رایگان است.

اسماعیلی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی نیاز به مراجعه حضوری برای ثبت نام نیست و مردم می‌توانند از طریق سامانه www.samanpl.ir ثبت نام کنند و فقط برای دریافت کارت و الصاق عکس خود به کتابخانه‌های عمومی شهرستان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه پنج کتابخانه در سطح شهرستان فعال است و سه هزار و ۸۰۰ نفر عضو فعال وجود دارد گفت: متاسفانه به دلیل شرایط کرونایی و با توجه به اینکه بیشترین مراجعه کنندگان ما دانش آموزان و دانشجویان می‌باشند، مراجعه حضوری به کتابخانه‌ها کاهش یافته است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان عنوان کرد: نسخه‌های اهدایی از طرف مردم از ۸۳ نسخه به ۲۳۰ نسخه افزایش یافت و تعداد نسخه‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی شهرستان حدود ۷۲ هزار نسخه می‌باشد.

اسماعیلی با اشاره به قرار گرفتن شهرستان در رده پنجم استانی در بحث کتاب و کتابخوانی بیان کرد: مردم در این شرایط کرونایی که بیشتر اوقات خود را در منزل می‌گذرانند سعی کنند به مطالعه کتاب‌های جدید بپردازند و فرهنگ‌ کتابخوانی را ترویج کنند.

وی ضمن تقدیر از همکاری‌های شهرداری‌های سه گانه با کتابخانه‌های عمومی شهرستان و پرداخت به موقع سهم نیم درصد کتابخانه‌ها گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در راستای توسعه و نوسازی کتابخانه‌های عمومی شهرستان از جمله سنگ‌فرش، روشنایی، فضای سبز، نصب تابلوهای درون شهری و… با همکاری شهرداری‌های سه گانه صورت گرفت و همچنین نصب سیستم‌های حفاظتی از جمله این اقدامات است.

به گزارش ثلاث، کتابخانه‌های عمومی شهرستان با توجه به فضای مناسبی که برای مطالعه داوطلبان کنکورسراسری دارند، در قبولی داوطلبان در کنکور نقش بزرگی دارد.

متاسفانه به دلیل ویروس کرونا و تعطیلی کتابخانه‌ها برخی داوطلبان کنکوری فضای مناسبی برای مطالعه ندارند و با مشکل جدی مواجه هستند. 

خبرنگار:صلاح خنافره

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن