بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 62971
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 19 آذر 99 9:25 ق.ظ

مسائل مربوط به آلایندگی در حوزه جنوبی استان با جدیت پیگیری خواهد شد

ثلاث-رییس شورای اسلامی شهرستان کنگان گفت:برای انجام مطالعه سرایت پذیری و تعیین روش برای تخصیص عوارض آلایندگی تأسیسات پالایشگاهی و پتروشیمی های مستقر در منطقه پارس ۱ (عسلویه) و پارس ۲ (شهرستان کنگان) و میزان اثرپذیری آن ، قراردادی با دانشگاه شهید بهشتی تهران تحت نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر منعقد می شود.

دکتر طاها دشتی مطلق در جلسه جلسه شورای اسلامی شهرستان کنگان در محل شورای اسلامی شهرکنگان که با حضور رئوسای شوراهای اسلامی شهرهای سه گانه شهرستان و روستاهای تابعه تشکیل شد. گفت: مطالعه سرایت پذیری آلودگی تأسیسات نفت و گاز واقع در شهرستان ، تأسیسات پتروشیمی در مجاورت بندر شیرینو ، تعیین روش برای تخصیص عوارض آلایندگی و پیش بینی پروژه های عمرانی سال ۱۴۰۰ از مهمترین دستورات کار این جلسه مهم بود.

وی با تشریح مصوبات این جلسه و جمع بندی نهایی اظهار داشت: مقرر گردید جهت انجام مطالعه سرایت پذیری و تعیین روش برای تخصیص عوارض آلایندگی تأسیسات پالایشگاهی و پتروشیمی های مستقر در منطقه پارس ۱ (عسلویه) و پارس ۲ (شهرستان کنگان) و میزان اثرپذیری آن ، قراردادی با دانشگاه شهید بهشتی تهران تحت نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر منعقد گردد.

رییس شورای اسلامی شهر و شهرستان در ادامه گفت: مقرر گردید میزان مرگ ومیر و صدمات وارده بر ساکنین ( اثرات مربوط به آلایندگی) در شهر و روستا طی آماری مستند از طریق خانه های بهداشت در روستا و مرکز بهداشت شهرستان استعلام و پیگیری گردد.

دکتر دشتی مطلق افزود: درخصوص افزایش جمعیت شهرها و روستا پس از سرشماری سال ۱۳۹۵ نیز ، مقرر شد از طریق استانداری نرخ و میزان این افزایش جمعیت استعلام تا اقدامات مقتضی در ارتباط با تغییر در ضریب پرداخت عوارض انجام شود.

وی در خصوص یکی دیگر از مصوبات این جلسه گفت: بنا شد ، شوراهای اسلامی شهر و روستا مهم ترین پروژه عمرانی دارای کد و نیمه تمام خود را اعلام نمایند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کنگان در بخش پایانی سخنان خود با تبریک و تسلیت شهادت شهید فخری زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان و محکوم نمودن این جنایت اظهار داشت: جوانان نخبه و توانمند این خطه راه این شهید والامقام را تا رسیدن به سرمنزل مقصود ادامه خواهند داد.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن