بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 63860
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 5 اسفند 99 3:50 ب.ظ

فضای سبز بخشی از چهره مطلوب شهر را می سازد/اجرای طرح لکه گیری آسفالت و جمع آوری آسفالت فرسوده در بنک ه

ثلاث-شهردار بنک گفت:فضای سبز و پارک بخشی از چهره مطلوب شهر را می سازد و یکی از نیازهای ضروری و پدیده های مطلوب زندگی شهر نشینی محسوب می شود.

به گزارش ثلاث به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهربنک، حجت ریحانی نیا در جمع خبرنگاران شهرستان کنگان از اهمیت و ضروریت فضای سبز در شهر گفت و بیان داشت: امروزه مفهوم شهرها بدون وجود فضای سبز موثر و آن هم در اشکال گوناگون دیگر قابل تصور نیست. شهرها به عنوان کانون های تمرکز، فعالیت و زندگی انسان ها برای اینکه بتوانند پایداری خود را تضمین کند. چاره جز پذیرش ساختار و کارکردی متاثر از سیستم های طبیعی ندارد.

ریحانی نیا در این رابطه افزود: در این میان فضای سبز به عنوان جز ضروری و لاینفک پیکره شهرها در متابولیسم آنها نقش اساسی دارند. که کمبود آنها می تواند اختلالات جدی در حیات شهرها بوجود خواهد آورد.

وی ادامه داد: فضای سبز و پارک بخشی از چهره مطلوب شهر را می سازد و یکی از نیازهای ضروری و پدیده های مطلوب زندگی شهر نشینی محسوب می شود.

شهردار در ادامه به نقش موثر کمیت و کیفیت فضای سبز و پارک در بهبود شرایط محیط زیست اشاره کرد و اظهار داشت: رشد و توسعه روز افزون شهرها، محدودیت امکانات تفریحی، آلودگی هوا و صدا، فشارهای حاصله از کار روزانه و مشکلات تامین هزینه زندگی، آثار نامطلوبی در حیات سالم و فعالیت های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و رفاهی شهر نشینان باقی می گذارد. لذا احداث فضای سبز مخصوصا در مناطق جنوب استان که از سرسبزی و هوای سالم برخوردار نیستند و آلودگی هوا شهرستان را تهدید می کند از اقدامات اصلی مسئولین هست.

در همین راستا در طراحی فضای سبز علاوه بر زیباشناسی، توجه به ویژگی های بومی پیوندی محکم از امحیط طبیعی به محیط زیست به وجود می آوردبه عبارتی ارتباط نزدیک انسان با طبیعت می باشد.

شهردار بنک تصریح کرد: مبلمان شهری به عنوان یکی از عناصر مهم شهر ها محسوب می شود که همان اثاثیه و تجهیزات شهری یا مبلمان شهری هستند.

ریحانی نیا کیفیت محیط شهری را عناصر کالبدی شهر دانست و یادآور شد: فعالیت های که با وجود آن شهر شهریت می یابد، ارزش های عناصر شهریت را کیفیت می بخشد، قطعا استفاده کنندگان مبلمان شهری گروه های مختلف جامعه هستند که بنابر نیاز خود انتظارات جسمی و روحی متفاوتی از این محصول دارند. بر همین اساس تجهیزات مستقر باید متناسب با نیاز آنها در دسترس باشد.

کیفیت معابر شهری یکی از عوامل تاثیر گذار بر زندگی شهروندان است

وی گفت: به منظور بهبودی و ارتقای کیفیت آسفالت معابر شهری، اجرای طرح جدید لکه گیری آسفالت، جمع آوری آسفالت فرسوده و زیرسازی و آسفالت به شکل محور به محور در این منطقه اتخاذ شده است.

وی روش نورپردازی شهری را لازمه ی تامین امنیت شهر و نقش بازدارنده آن از قوع جرم و جنایت عنوان کرد و گفت: روشنایی شهری نه تنها موضوعی صرفا تزئینی نیست بلکه روشی برای تامین امنیت و آسودگی بهتر در محیط می باشد.

شهردار اظهار داشت: سیمای شهری چه در روشنایی روز و چه در تاریکی شب می بایست دارای شکل محتوا باشد

با توجه به دامنه فعالیت شهروندان، حیات شبانه تبدیل به قسمتی از زندگی شهری شده است بنابراین جهت ایجاد بستر مناسب و امن زندگی شبانه و ارتقاء کیفیت بصری نورپردازی مورد توجه مجموعه مدیریت شهری بوده است.

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن