بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 63931
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:جمعه 8 اسفند 99 3:08 ب.ظ

قهرمانی تیم دیر در روزی که حق تیم تیم ابوذر کنگان خورده شد/ مسئولین ورزش استان و شهرستان ورود کنند

ثلاث- روز گذشته مسابقات لیگ برتر استان بوشهر در حالی به خط پایانی خود رسیده بود که ابوذر کنگان و صفای دیر دیدار فینال گونه ای را در شهر دیر مقابل یکدیگر برگزار کردند.

فوتبال

 

روز گذشته مسابقات لیگ برتر استان بوشهر در حالی به خط پایانی خود رسیده بود که ابوذر کنگان و صفای دیر دیدار فینال گونه ای را در شهر دیر مقابل یکدیگر برگزار کردند.

تیم صفای دیر با کسب مساوی  و ابوذر کنگان با پیروزی در این مسابقه می توانستند قهرمان این دوره از مسابقات شوند

بازی در حالی آغاز شد که نداشتن توانایی و ضعف تیم دیری  در برگزاری این مسابقه به شکلی فاحش به چشم می خورد.

نقطه آغاز جنجال در این دیدار زمانی بود که تیم ابوذر کنگان موفق به گرفتن پنالتی شد.این اتفاق با درگیری شدید تیم صفا دیر با داور بازی و متشنج کردن مسابقه همراه بود که منجر به قطع طولانی مدت بازی شد که در نهایت داور مسابقه مجبور به ترک زمین و نیمه تمام رها کردن قضاوت بازی شد.

پس از ترک زمین مسابقه توسط داوران متاسفانه با دخالت مدیران دیری و در حالی که بازیکنان ابوذر و داوران مسابقه در حال تعویض لباس های خود بودند مجبور به ورود مجدد به زمین بازی و ادامه مسابقه شدند.

با از سرگیری مسابقه مجدداً بارها و بارها بازی قطع شد و درگیری ها به اوج خود رسید و کار تا آنجا پیش رفت که هواداران تیم  میزبان وارد زمین مسابقه شده و با بازیکنان تیم ابوذر کنگان درگیر شدند تا بتوانند در اوج حق کشی و بداخلاقی با گرفتن تساوی از این دیدار جام قهرمانی را بالای سر برند.

اتفاقات دیروز در دیر در حالی به وقوع پیوست که محتشم رئیس هیئت فوتبال استان بوشهر نیز در ورزشگاه حضور داشت و اجازه ادامه این بازی در شرایط عجیب ومتشنج بی سابقه را داد.

با عرض تاسف باید گفت در مسابقه دیروز  تیم دیری همه چیز را باخت تا  فقط به جام فلزی دست پیدا کند!!!

انتظار میرود مسئولین ورزش شهرستان کنگان با پیگیری و طرح شکایت، حق از دست رفته تیم شهرستان کنگان به این شهر برگردانند./ منبع: کنگان نیوز

نظرات

  1. ابوذر احمدپور says:

    ✳️قهرمانی صفا جوان گستر دیر و مظلوم نمایی تیم ابوذر کنگان
    ❇️دیدار فینال گونه آخرین هفته لیگ برتر استان بوشهر در حالی به میزبانی تیم صفا جوان گستر دیر برگزار شد که صفا به یک تساوی نیاز داشت و ابوذر محکوم به پیروزی بود تا به جام قهرمانی دست یابد.
    🚫 نتیجه نهایی این بازی تساوی یک بر یک بود تا صفا جوان گستر دیر با کسب ۱۹ امتیاز قهرمان لیگ برتر استان شود و ابوذر با ۱۶ امتیاز در رده سوم جدول جا خوش کند.
    📛 همانطور که قابل پیش بینی بود جدال دو همسایه جنوبی که سابقه رقابت حساس و حیثیتی نیز دارند نفس گیر و با حاشیه باشد اما آنچه بیش از پیش شاهد آن بودیم مظلوم نمایی مدیران و هواداران تیم ابوذر کنگان بود لذا ذکر نکاتی جهت تنویر افکار عمومی جامعه فوتبال استان خالی از لطف نیست.
    ✅ بازی با حضور کلیه عوامل برگزاری مسابقه اعم از اورژانس و نیروی انتظامی و توپ جمع کن و با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی برگزار شد.
    ◀️ اولین جرقه توقف در بازی بنا به درخواست مسئولان برگزاری مسابقه از هیات فوتبال استان صورت گرفت که عقیده داشتند به علت رعایت پروتکل های برگزاری مسابقات تماشاگران حق نشستن روی دیوار استادیوم را ندارند … و حدود ده دقیقه از زمان بازی به علت پایین رفتن تماشاگران ( تیم ابوذر کنگان ) متوقف شد که این مسأله ارتباطی به میزبانی باشگاه صفا جوان گستر دیر نداشت چرا که مشابه این وضعیت در کلیه استادیوم های ورزشی استان خصوصاً ورزشگاه های شهر کنگان حکمفرماست.
    ◀️ بازی در نیمه اول جریان طبیعی خود را طی می کرد که در دقیقه ۴۰ داور مسابقه به سود ابوذر کنگان اعلام پنالتی نمود و این موضوع باعث اعتراض بازیکنان و کادر فنی صفا جوان گستر دیر شد و داور مسابقه به درستی بازیکنان خطاکار را با کارت قرمز جریمه نمود و پس از وساطت مسئولان صفا جوان گستر جو بازی آرام شد و بازی مهیای شروع مجدد بود.
    📛 پس از توقف پنج دقیقه ای همه چیز مهیای شروع مجدد بازی بود که افراد حاضر در قسمت مهمانان تیم های مهمان و میزبان با یکدیگر به جر و بحث پرداختند و در این لحظه امیر حسین محتشم رئیس هیات فوتبال استان از جایگاه ویژه خارج شد تا ورزشگاه را ترک کند.
    ⛔ ناظر بازی و مسئول کمیته مسابقات هیات فوتبال استان با مشاهده خروج رئیس هیات فوتبال استان از استادیوم به تیم داوری اعلام نمودند به رختکن بروید تا جو بازی را آرام نماییم و مجدداً به زمین برگردید و تیم داوری تحت هیچ شرایطی بازی را به علت عدم برگزاری مسابقه متوقف و ترک نکرده بودند و با همان وضعیت سابق منتظر اعلام ناظر بازی جهت آغاز مجدد بودند.
    ✳️ در حالیکه این باور به همگان دست داده بود که رئیس هیات فوتبال استان قصد تعطیلی مسابقه را دارد ، مسئولان ورزشی شهرستان دیر که در استادیوم حاضر بودند به نزد امیر حسین محتشم رفتند که ایشان اظهار داشتند که امشب پرواز دارم و فقط برای اهدا جوایز آمده بودم که نگرانم با توجه به توقف بازی و برگزاری مراسم اهدا جوایز به پروازم نرسم و بنده در مقامی نیستم که مسابقه را تعطیل کنم یا بطور غیر قانونی دستور برگزاری آنرا بدهم و این مسابقه هم ناظر و داور دارد و رئیس کمیته مسابقات هیات هم حضور دارند.
    ❇️ مسئولان ورزشی شهرستان دیر و باشگاه صفا جوان گستر دیر پس از شنیدن سخنان منطقی و قانونی رئیس هیات فوتبال استان از ایشان تقاضا کردند به علت بار روانی مثبت حضور ایشان در مسابقه به جایگاه ویژه بازگردند تا جریان طبیعی مسابقه از سر گرفته شود که این درخواست با موافقت رئیس هیات فوتبال استان همراه شد و ایشان پس از حدود ده دقیقه به جایگاه ویژه برگشتند.
    ⏪ با آرام شدن جو بازی هر دو تیم به همراه تیم داوری به ادامه بازی پرداختند و تیم ابوذر کنگان ضربه پنالتی خود را وارد دروازه صفا جوان گستر دیر نمود و پس از خوشحالی فراوان و تحریک کننده ، نیمه اول را با پیروزی یک بر صفر به رختکن رفتند.
    ◀️ نیمه دوم در شرایطی آغاز شد که هیچ خبری از حاشیه های نیمه اول نبود و بازی احساسی صفا جوان گستر دیر امکان افزایش گل تیم ابوذر کنگان را فراهم نموده بود و تیم ابوذر سرمست برد یک بر صفر خود هیچ گله و شکایتی نسبت به برگزاری مسابقه نداشتند تا اینکه در دقیقه ۸۵ صفا جوان گستر دیر توانست گل تساوی را وارد دروازه ابوذر کند.
    🚫 پس از گل تساوی صفا جوان گستر سیل اعتراضات ابوذر مجدداً آغاز شد و اگر چه در دقایق ۸۵ و ۸۶ دو بازیکن صفا جوان گستر پس از دریافت کارت زرد دوم اخراج شده بودند و با احتساب هفت دقیقه وقت اضافه توسط داور ، تیم صفا حدود ده دقیقه ، نه نفره بود اما بازهم ابوذر نتوانست موقعیتی جدی روی دروازه صفا ایجاد کند ( و در همین دقایق بازیکنان صفا اگر قدر موقعیت های خود را می دانستند می توانستند گل های بیشتری به ثمر برسانند ) با سوت داور بازی با نتیجه تساوی یک بر یک خاتمه یافت و صفا جوان گستر دیر قهرمان لیگ برتر استان بوشهر شد.

    📛 نواختن سوت پایان بازی توسط داور کافی بود تا سیل هجوم بازیکنان و کادر فنی تیم ابوذر به سمت تیم داوری سرازیر شود و همگان شاهد رفتار زشت و زننده بازیکنان ابوذر کنگان با داوران مسابقه ای باشند که یک ضربه پنالتی مشکوک را برعلیه تیم میزبان گرفته اند و چهار بازیکن ( دو اصلی و دو جانشین ) این تیم را نیز اخراج نموده اند!!!!
    🚫 هجوم و رفتار زننده بازیکنان و کادر فنی ابوذر کنگان به سمت تیم داوری که باعث مصدوم شدن کمک داور اول مسابقه شد و همچنین صدمه زدن به میز و صندلی ها ، سیستم صوتی اجاره گرفته شده توسط هیات فوتبال شهرستان دیر و شکستن نیمکت ذخیره ورزشگاه، تصاویر ناپسندی را از تیم کنگانی در اذعان تماشاگران و لنز دوربین ها ثبت نمود که تا سالها به زشتی و دور از روحیه جوانمردی به یادگار می ماند.
    ✅ این مسابقه فوتبال هم به مانند همه مسابقات فوتبال در اقصی نقاط جهان به پایان رسید اما آنچه به یادگار ماند رفتار زشت و زننده عوامل تیم ابوذر کنگان بود که مغایر با روح ورزش و بازی جوانمردانه بود و البته به باور کلیه اهالی فوتبال استان ، برد هفت بر صفر تیم ابوذر کنگان در یک هفته مانده به پایان مسابقات بحث برانگیز و پر از شائبه تبانی بوده و می طلبد مسئولان کمیته انضباطی و اخلاق هیات فوتبال استان نسبت به این مسأله ورود کرده تا پس از بررسی موضوع ، ریشه ناپاکی در فوتبال استان خشکانده شود.
    ✳️ مسئولان تیم ابوذر کنگان در حالی اقدام به مظلوم نمایی نموده اند و قصد کمرنگ جلوه دادن قهرمانی بازیکنان غیرتمند صفا جوان گستر دیر را دارند که چشمان افراد حاضر در استادیوم شهید شیرودی دیر و لنز دوربین های خبرنگاران رفتارهای زننده بازیکنان و کادر فنی ابوذر کنگان را ثبت و ضبط نموده اند و این حرکات غیر ورزشی آنها پلی بکی در اذعان عمومی اهالی فوتبال استان و بازخوانی حوادث دیدار سالهای گذشته ابوذر کنگان در مقابل تیم توحید بوشهر به قضاوت خداداد افشاریان داور پرسابقه فدراسیون فوتبال است که رفتار غیر ورزشی و فحاشی و عدم امنیت جانی داوران و مسئولان برگزاری مسابقه باعث گسیل نیروهای انتظامی و امنیتی از شهرستان های دیر و جم جهت کنترل درگیری ها در ورزشگاه شهر کنگان شد.
    ❇️ صفا جوان گستر دیر بدون شکست توانست قهرمان لیگ برتر فوتبال بزرگسالان استان بوشهر شود و در شایستگی این بازیکنان و کادر فنی هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد و امید است باشگاه ابوذر کنگان با درس گرفتن از نواقص فنی و مدیریتی خود به قهرمان این دوره از مسابقات احترام گذاشته و هیات فوتبال استان بوشهر نیز با بررسی دقیق هفته های پایانی خصوصاً دیدارهای یک هفته مانده به پایان مسابقات شائبه های ناپاکی در فوتبال استان را شناسایی و با عوامل آن برخورد قانونی نماید.
    📝 امید_احمد_پور
    #صدای_مردم_دیر
    #خبر
    t.me/dayyervoice

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن